לא רק ניוזלטר: איך להשתמש ברשימת התפוצה שלכם כדי לשווק בפייסבוק

מעבר לתפקיד שלה ככלי לדיוור ודברור של מסרים באימייל, רשימת תפוצה מציעה אפשרויות נוספות שישדרגו את הפעילות העסקית שלכם. המדריך הבא ילמד אתכם כיצד לייבא משתמשים מרשימת התפוצה שלכם ישירות אל תוך מערכת הפרסום של פייסבוק, וכיצד ליצור קהלי יעד דומים במטרה לשווק ולמכור בצורה יעילה ומשתלמת יותר

"צרו רשימת תפוצה לאתר / חנות / עסק שלכם". מדובר באחד הטיפים הראשונים שכל בעל עסק, אינטרנטי או פיזי, מקבל כשהוא מתחיל לעשות את הצעדים הראשונים בעולם השיווק. לא חסרות סיבות להשקיע זמן, אנרגיה, ואולי גם כסף, ביצירת רשימת תפוצה: זו שיטה מצויינת להיות בקשר עם קהל הלקוחות שלכם, לגייס לקוחות חדשים, לעניין אנשים בתכנים שאתם יוצרים ובמוצרים/שירותים שאתם מציעים ועוד. אחוז ההמרות (המעבר ממתעניינים ללקוחות) גבוה יותר בדיוור, וגם החשיפה של מיילים ממוקדים גבוהה משמעותית מזו שתקבלו, למשל, מחשיפה בדף העסקי שלכם בפייסבוק (בהנחה ולא תשקיעו כספים בקידום ממומן). ובנוסף, אתם קולעים בדיוק לקהל שמתעניין בתכנים שלכם והביע בכם אמון בכך שנתן את כתובת המייל שלו. הוא רוצה לשמוע את מה שיש לכם להגיד לו, ולא לנצל את הרצון הזה יהיה בלתי-אחראי.

אבל מעבר לתפקיד שלה ככלי לדיוור ודברור של מסרים באימייל, רשימת תפוצה מציעה אפשרויות נוספות שישדרגו את הפעילות העסקית שלכם, גם בפן השיווקי, גם בפן המכירתי, וגם בפן העסקי. אחת האפשרויות היותר מעניינות שמציעה רשימת תפוצה טובה היא פנייה ממוקדת בפייסבוק ב-2 אופנים: הראשון הוא ישירות לאנשים שנרשמו לתפוצה שלכם, והשני הוא ליצור קהל יעד דומה לזה שנרשם אליכם ושסביר להניח שיתעניין במוצרים שלכם יותר מאשר האדם הממוצע.

שלב א': כיצד לפנות דרך פייסבוק לחברי רשימת התפוצה

אחד הדברים שנוכל לעשות עם רשימת התפוצה שלנו הוא לייבא אותה לפייסבוק, שם נוכל לשגר קמפיינים ממוקדים לאנשים הספציפיים שכבר הביעו עניין באתר ובתכנים שלנו. אנחנו יכולים ליצור קמפיין שיפנה לקוראי האתר הנאמנים שלנו, להציע הצעות מיוחדות (למשל: הנחה או מבצע) למי שכבר חבר ברשימת התפוצה שלנו וכדומה.

מדוע זה טוב? קהל שביקש להצטרף לתפוצה שלכם הוא קהל שרוצה להיחשף למידע שאתם מייצרים. אם יש לכם דף פייסבוק מושקע ופעיל, אין שום סיבה שהאנשים האלו לא יתעדכנו בפעילות שלכם גם בתוך הרשת החברתית עצמה, ולא רק יגלשו מיוזמתם לאתר/חנות שלכם כתוצאה מדיוור שהוצאתם דרך רשימת תפוצה כזו או אחרת. אלו אנשים שיתנו לכם יותר לייקים, יעשו יותר שיתופים, ויעלו את המעורבות (engagement) עם הדף שלכם – מה שבתורו יוביל לחשיפת הדף שלכם לחברים שלהם ויקפיץ אותו בניוזפיד של אנשים שעדיין לא מכירים אתכם.

איך עושים את זה?

ראשית נייצא את רשימת התפוצה שלנו לקובץ. אני משתמש בשירות של MailChimp, וכדי לייצא רשימת תפוצה צריך להיכנס לרשימה > ניהול משתמשים > צפה במשתמשים ושם ללחוץ על כפתור הייצוא.

ייצוא רשימת תפוצה במיילצ'ימפ

הקופיף ייצר עבורנו רשימה להורדה (זה לוקח כמה דקות, בעיקר אם יש לכם רשימה גדולה), אותה תוכלו לראות בדף Subscribers Export הנמצא תחת טאב ניהול המשתמשים. את הרשימה הזו (קובץ ZIP) נוכל להוריד ולשמור לשימוש עתידי. אם אתם משתמשים במערכת אחרת, תוכלו לבצע פעולה דומה. ברב מסר, למשל, יש להיכנס לטאב נרשמים > כל הנרשמים – ואז נראה טבלה של כל המשתמשים ברשימת התפוצה שלנו, בצד שמאל של הטבלה יש אייקון קטן כחול – לחיצה עליו תוריד את הקובץ בפורמט CSV.

ניגש לפאוור אדיטור, וניכנס לתפריט קהלים (Audiences) ובכפתור בצד ימין (Create Audience) נבחר באפשרות הראשונה – Custom Audience.

לטעון רשימת תפוצה לפאוור אדיטור

ייפתח פופאפ של Create a Custom Audience ובו שלוש אפשרויות – רשימת לקוחות, טראפיק באתר שלנו, פעילות באפליקציה. נבחר באפשרות הראשונה.

לטעון רשימת תפוצה לפאוור אדיטור

לאחר מכן נוכל לבחור בשלוש אפשרויות: (1) העלאת קובץ מידע, (2) העתק-הדבק לרשימה או (3) ייבוא מתוך MailChimp.

לטעון רשימת תפוצה לפאוור אדיטור

אם תבחרו "העלאת קובץ" תוכלו לטעון את הקובץ שייצאתם בשלב מוקדם יותר. אפשר גם לעשות העתק-הדבק לשדות ישירות מתוך מערכת הניהול באפשרות השניה. האפשרות השלישית היא הפשוטה והנוחה יותר, ומתאימה למשתמשי מיילצ'ימפ כמובן. כל שעליכם לעשות הוא ללחוץ על הכפתור, לאשר את פרטי הכניסה למיילצ'ימפ ולתת לפייסבוק הרשאות גישה לחשבון שלכם, לבחור את רשימת התפוצה שברצונכם לייבא – והמשתמשים יועברו מיידית לפלטפורמה של פייסבוק.

לאחר מכן תצטרכו לתת שם לקהל היעד שלכם, אני בחרתי בשם פשוט – "כאן עובדים בכיף – רשימת תפוצה". אם יש לכם כמה רשימות תפוצה שונות או שאתם מייצאים סגמנטים מתוך רשימת התפוצה שלכם – תנו שם מדוייק שיסביר לכם במבט אחד באיזה מקהלי היעד מדובר. זה יעזור לכם לבנות קמפיינים במהירות ובקלות בהמשך.

וזהו! מעכשיו, בכל פעם שתיצרו קמפיין בפייסבוק תוכלו לטרגט אותו ישירות לקהל היעד הנ"ל ולהגיע לאנשים הרלוונטיים שמתעניינים במותג שלכם, בשירות שלכם ובמוצרים שלכם. הקמפיינים שלכם יהיו יעילים יותר ותוכלו להשיג אחוזי המרה גבוהים בהרבה מאשר קמפיין כללי שיורה לכל הכיוונים.

שלב ב': רשימת תפוצה ככלי ליצירת קהל לקוחות חדש

בפייסבוק אפשר ליצור קהל יעד מסוג Lookalike, שהוא קהל יעד הדומה לקהל היעד שהכנסתם קודם דרך רשימת התפוצה שלכם. במילים פשוטות: המנוע של פייסבוק לוקח את המשתמשים מתוך רשימת התפוצה שלכם, ומוצא עבורכם משתמשים עם מאפיינים דומים – תחומי עניין דומים, העדפות דומות וכו'.

מדוע זה טוב? דרך שימוש במאפיינים הדמוגרפיים וההעדפות של המשתמשים שלכם אפשר להגיע לקהל יעד דומה – שעדיין לא מכיר את המותג שלכם. רוב הסיכויים שזהו קהל יעד שיגיב טוב יותר למסרים שלכם, שיתעניין בהם, ושאליו כדאי לכם לפנות. זו דרך מצויינת להשתמש ברשימת התפוצה שלכם כדי "לדוג" לקוחות דומים בפייסבוק ולטרגט אליהם קמפיין ספציפי שיגרום להם להצטרף לדף שלכם (במטרה להמיר אותם ללקוחות, כמובן).

איך עושים את זה? בוחרים Create Audience ואז Lookalike Audience. נפתח פופאפ ובו עלינו לבחור את רשימת התפוצה (השדה הראשון הוא השלמה אוטומטית – התחילו לכתוב את השם והרשימה תופיע), וכן יש לבחור את המדינה אליה פונים. במקרה שלי – הפנייה היא לקהל הישראלי.

תוכלו לבחור את גודל הלוק-אלייק, כאשר 1% ייתן את התוצאה הקרובה ביותר לקהל היעד המקורי, וככל שתעלו (עד ל-10%) תגיעו לקהל יותר רחב ופחות דומה לקהל המקורי שנרשם לתפוצה שלכם. מספר האנשים נקבע לפי מספר המשתמשים מהמדינה/ות שבחרתם.

יבוא רשימת תפוצה לפייסבוק

נלחץ על "אישור" וניתן שם לקהל היעד שלנו. מעתה נוכל להשתמש בו לקמפיינים ולפנות באופן מפולח ומדוייק לקהל הדומה (lookalike) לקהל שכבר נרשם לרשימת התפוצה שלנו. אפשר ליצור קהלי יעד רחבים יותר (לשחק עם האחוזים, או המיקומים – מדינות, למשל) ולעשות קמפיינים לניסיון כדי לראות מה מביא יותר לקוחות, מה עובד טוב ומה פחות וכדומה.

עוד על שיווק, קידום ומכירות באינטרנט

קרדיט תמונות: Menno van der Horst, CC BY 2.0

הרשמו לעדכונים על מאמרים חדשים: