אטסי במספרים: נתונים סטטיסטיים וכמה תובנות על אטסי כזירת מסחר

במאי 2016 היו באתר אטסי 54 מיליון משתמשים רשומים, מתוכם 25 מיליון קונים פעילים שביצעו לפחות רכישה אחת. באתר המסחר הפופולרי פועלים 1.6 מיליון (כן, כן!) מוכרים, ולמעלה מ-35 מיליון פריטים המוצעים למכירה. 86% מקהל הקונים באטסי הן נשים (נכון לאפריל 2015), וב-2015 נרשמו באתר מכירות בהיקף של כ-2.4 מיליארד דולר. נתונים מרתקים וכמה מסקנות ותובנות מזירת המסחר השוקקת באטסי

בואו נקפוץ ישר לתכלס. במאי 2016 היו באטסי 54 מיליון משתמשים רשומים, מתוכם 25 מיליון קונים פעילים שביצעו לפחות רכישה אחת. באתר המסחר הפופולרי פועלים 1.6 מיליון (כן, כן!) מוכרים, ולמעלה מ-35 מיליון פריטים המוצעים למכירה. 86% מקהל הקונים באטסי הן נשים (נכון לאפריל 2015), וב-2015 נרשמו באתר מכירות בהיקף של כ-2.4 מיליארד דולר. ברבעון הראשון של 2016 ההכנסות של החברה עמדו על כ-82 מיליון דולר. כן, ברבעון אחד. למחקר המלא לחצו כאן.

הנתונים האלו מעידים, יותר מהכל, על הפוטנציאל הכלכלי העצום שיש ל-etsy ולאפשרויות הכמעט בלתי-מוגבלות שהיא מציגה בפני סוחרים ויוצרים עצמאיים ברחבי העולם. אם נתבונן על שאר הנתונים, נוכל להבין את השוק במצבו הנוכחי, לקבל תמונה מרתקת על האופן שבו הוא עובד, ואולי גם לחלץ כמה תובנות על הפעילות שלנו בתוכו.

הקטגוריה הפעילה ביותר באטסי היא – כמובן – התכשיטים. באתר מוצעים למכירה 6.5 מיליון תכשיטים, ובהם טבעות, עגילים, שרשראות, תליונים ועוד. הקטגוריה השניה בגודלה היא ציוד ליצירה ואומנות (Craft Supplies and Tools) שבה כמעט 5.5 מיליון פריטים.

הקטגוריה השלישית, אמנות ופרטי אספנות, מונה כ-3.8 מיליון פריטים. חשוב לציין כי מדובר בקטגוריה רחבה ביותר, שמכילה מנעד רחב ביותר של פריטים מסוגים שונים ומגוונים. קטגוריית עיצוב הבית כוללת כ-3.5 מיליון פריטים, ולאחריה, במקום החמישי, קטגוריית האופנה ופריטי הלבוש, עם 2.7 מיליון פריטים. האקססוריז, אגב, מזנבים מאחוריה, במקום השישי, עם 2.4 מיליון פריטים.

קטגוריות פופולריות נוספות:

7. מוצרי מסיבה ונייר – 2.2 מיליון פריטים

8. חתונות – 1.18 מיליון פריטים

9. תיקים וארנקים – 1.15 מיליון פריטים

10. מוצרי אמבטיה וטיפוח – כ-1 מיליון פריטים

11. צעצועים ומשחקים – 430 אלף פריטים

12. ספרים, סרטים ומוזיקה – כ-400 אלף פריטים

13. אלקטרוניקה ואקססוריז לגאדג'טים – כ-380 אלף פריטים

14. ציוד לבעלי חיים – 205 אלף פריטים

ובמקום ה-15 המכובד, נעליים, עם 181 אלף פריטים.

נתוני מסחר אלקטרוני ברשת הכללית

בהתבוננות רחבה יותר, על כל תחום המסחר האלקטרוני, הנתונים מעט שונים.

קטגוריית התכשיטים מובילה גם כאן, ונמצאת במקום הראשון. לאחריה תמצאו את קטגוריית המוזיקה להורדה, שנשלטת בעיקר ע"י itunes ודומיו. מוצרי הקוסמטיקה, שבאטסי ממוקמים במקום ה-10 נמצאים במקום ה-3 בהיקפי המסחר שלהם ברשת הכללית, בהפרש משמעותי: שוק הקוסמטיקה והטיפוח באטסי אינו מפותח במיוחד, מה שאומר שיש כאן פוטנציאל עצום לעסקים מהסוג הזה, שטרם הצליחו להבין ולהשתלט על השוק. בתחום האופנה דווקא יש קורלציה יחסית בין המצב באטסי (מקום 5) לבין המצב ברשת הכללית (מקום 6).

בשורה התחתונה

אטסי היא זירת מסחר מרתקת שבה מסתובבים – בכל רגע נתון – מיליוני גולשים (אם לדייק: גולשות) שמחפשים מה לקנות. יחס ההמרה בחנות הוא אחד מהגבוהים בתעשייה, בזכות דיוק ומיקוד – קהל היעד של האתר יודע בדיוק מה הוא ימצא, והסיכויים לצאת מהחנות בלי מכירה נמוכים ביחס לחנויות אחרות. קצת כמו איקאה, כשחושבים על זה.

למרות הגודש בקטגוריות מסויימות (מי אמר תכשיטים), עדיין אפשר להקים חנות פעילה ומשגשגת למרות התחרות, ובמידה רבה, גם בזכותה. ככל שיותר אנשים ימכרו מוצרים כאלו כך אטסי תמקם את עצמה כמקום מרכזי למסחר בתכשיטים. ממש כמו רחובות מסויימים בעולם, שבהן ממוקמות חנויות מסוג מסויים ("רחוב המנורות" בת"א, הלא הוא רחוב וולפסון, הוא דוגמה טובה לכך), גם אטסי הופכת במהירות לזירת מסחר שוקקת וממוקדת. מנועי החיפוש גם הם עוזרים לעניין, וככל שיש יותר פריטים מסוג מסויים, כך הם עולים גבוה-גבוה יותר בדירוג בחיפושים בגוגל, למשל.

בקטגוריות אחרות יש פוטנציאל לא ממומש: מוצרי הקוסמטיקה ממוקמים באטסי רק במקום ה-10, בעוד שבעולם הם כובשים בבטחה את המקום השלישי. זהו פער משמעותי, שמעיד על כך שבכל הקשור למוצרי קוסמטיקה, אטסי עדיין נמצאת מאחור, ושהפוטנציאל המסחרי רחוק מלהתמלא.

קרדיט תמונות: צילום מתוך etsy.com,

הרשמו לעדכונים על מאמרים חדשים: