הבלוג עושה קאמבק

בעקבות עבודה אינטנסיבית עם עשרות יזמים ובעלי עסקים קטנים בכפר בו אנחנו חיים בצפון, נזכרתי כמה מורכבים חייהם של עסקים קטנים בישראל, והחלטתי לחזור בכוחות מחודשים, לשדרג את הבלוג ולעשות סופסוף שימוש בכל התכנים שצברתי בשנים רבות של ליווי עסקים, יזמים ועצמאיים בדרכם העסקית. אתם מוזמנים להצטרף!

באחד הפוסטים האחרונים לפני החופשה הארוכה אליה יצאתי מהבלוג, סיפרתי לכם על ההחלטה שלנו לעבור לגור בצפון הרחוק (מאוד), ועל איך אני רואה את השינוי הזה שעשינו. אני שמח לבשר שקצת יותר משנה אחרי, אנחנו מצטערים על דבר אחד: שלא היה לנו את האומץ והשכל לעשות את זה קודם.

פסק הזמן מהבלוג היה קשור למעבר אך לא רק אליו. המרחב שפתאום נפתח בחיינו, הבית הגדול, הגינה, הנופים המדהימים, אינספור הפעילויות שמתרחשות כאן בכפר ובסביבותיו, כל אלו הובילו לשינוי מהותי בדפוסי החיים שלי. בבת אחת צמחו לי תחביבים חדשים והכרתי חברים חדשים, התחלתי לעבוד עם לקוחות חדשים ואפילו פניתי לתחומי עיסוק חדשים ומרתקים, שבאו על חשבון דברים אחרים.

לאחרונה התחלנו להיות מעורבים במיזם תיירותי רחב היקף בישוב בו אנו מתגוררים המחבר בין כפר האמנים אניעם עם עסקים קטנים הפזורים בסביבה. המגע עם כל כך הרבה עסקים ויזמים הצית אצלי משהו חדש-ישן, ופתאום מצאתי את עצמי מעורב ביותר ויותר יזמויות: חלקן כיועץ, חלק כחבר ומלווה מאחורי הקלעים, חלק כמתבונן מהצד, אחרות כשותף, וחלק, קטן ומרגש במיוחד, כיזם מוביל.

פתאום נזכרתי כמה גדול החוסר בשוק היום. כמה מורכב למצוא יועצים עסקיים טובים, ולא כאלו שמכורים לקלישאות ומייעצים לפי תבניות חשיבה לעוסות ושחוקות. עם איזה מכשולים, סליחה – אתגרים, מתמודדים יזמים בישראל, הן ברמה האישית והן ברמה הממסדית. וכהרגלי, זה הוליד אצלי את הצורך לקום ולעשות מעשה, ולכן החלטתי לחדש את הבלוג, לשדרג אותו, ולהתחיל להשתמש בניסיון ובמאגר החומרים הכתובים שצברתי בשנים ארוכות של ליווי עסקים ויזמים לטובת הקהילה המקומית והכללית.

אני מקווה שתמצאו את הבלוג המחודש שימושי ומהנה, ושתעשו שימוש בתכנים שיפורסמו כאן. כמו תמיד, אשמח לשמוע רעיונות, הצעות, בקשות ושאלות. אפשר לפנות אלי דרך התגובות כאן, דרך דף יצירת הקשר או ברשתות החברתיות דוגמת פייסבוק, טוויטר ולינקדאין.

נתראה!

– טל איתן

 

קרדיט תמונות: The British Library,

הרשמו לעדכונים על מאמרים חדשים: