עמלות בנק: כמה אתם משלמים והאם תוכלו לחסוך?

אם אתם עצמאים – וגם אם לא – יש סיכוי שתוכלו לחסוך מאות שקלים בשנה באמצעות מעבר לאחד ממסלולי העמלות בבנק שלכם. סימולטור חדש של המפקח על הבנקים יעזור לכם לברר בכמה שניות האם אתם יכולים לחסוך וכמה

האם אתם יודעים מה גובה העמלות שגובה הבנק שלכם? שכירים – וגם עצמאים – משלמים הרבה יותר כסף מכפי שהם צריכים, והבנקים ממשיכים לשלשל לכיסם מיליוני שקלים שהציבור יכול לחסוך. המצב עד כדי כך חמור, שהמפקח על הבנקים החליט לצאת בתקופה הקרובה בקמפיין ובו הוא קורא לציבור הרחב בכלל וליזמים ועצמאים בפרט, לפנות לבנק ולעבור לאחד המסלולים החסכוניים. בכך, אתם יכולים לחסוך עשרות, אולי אפילו מאות, שקלים מדי חודש.

בבנק המרכזי מתכוונים להעלות בקרוב קמפיין, עליו דיווח אתר ynet בסוף השבוע. זאת, לאחר שתוכנית המסלולים החדשה של הבנק, שהושקה לפני כחצי שנה, לא זכתה להיענות גדולה בציבור. הבנקים לא ממהרים לספר ללקוחות שהם יכולים לחסוך כסף, והרבה ממנו, ונדמה שרבים מאיתנו איבדו אמון במערכת הבנקאית או פשוט לא רוצים להתמודד עם הביורוקרטיה שכרוכה במשא ומתן על שיפור גובה העמלות שלנו.

לפי דוגמאות הפיקוח על הבנקים, יכול עסק קטן המשלם כיום בין 60 ל-130 שקלים מדי חודש לשלם 20 עד 30 שקלים בלבד, על אותו היקף פעילות בחשבון. זאת, אם יעבור למסלול מורחב ולא בתשלום פר פעולה (pay as you go) הנפוץ ביותר בחשבונות ישראלים. בבנק ישראל אף השיקו סימולטור יעיל בו אתם יכולים להזין את מספר הפעולות שאתם מבצעים מדי חודש באמצעות פקיד וכן את מספר הפעולות שאתם מבצעים בערוץ ישיר (טלפון, אימייל, אינטרנט, אפליקציה וכדומה), ומיד לחשב אם כדאי לכם לעבור למסלול בסיסי, מסלול מורחב, או להישאר במסלול הרגיל שלכם. אם אתם משלמים יותר מכפי שאתם צריכים, אתם מפסידים – וגם אם מדובר בסכום זניח, הסכומים עדיין מצטברים ללא מעט כסף כאשר מכפילים את זה בשנים ארוכות של תשלום עודף, ומיליוני לקוחות. מדובר בכסף שאתם תורמים לבנק שלכם במתנה. לא חבל?

לכניסה למחשבון מסלולי עמלות – לחצו כאן

המעבר לחשבון מוזל הוא פשוט. לאחר שבדקתם במחשבון האם משתלם לכם לעבור למסלול רגיל או מורחב, כל שעליכם לעשות הוא לפנות אל הבנק – רצוי באחד המסלולים הישירים: טלפון או פקס לסניף. אתם גם יכולים לגשת לסניף שלכם ולבצע שם את הפעולה. השינוי ייכנס לתוקפו ב-1 לחודש הקרוב, וניתן לעבור בין מסלולים ללא הגבלה אחת לחודש.

כדאי מאוד לבדוק את תדפיס העמלות החודשי, רבעוני, חציוני ושנתי שלכם, לבדוק בסימולטור את הסכום שאתם משלמים כעת, את מה שאתם יכולים לשלם, ואז להחליט על המסלול המתאים ביותר עבורכם. זה ייקח בדיוק 10 דקות, ויכול לחתוך לכם אפילו 50% ויותר מסכום העמלות שאתם משלמים מדי חודש לבנק שלכם.

קרדיט תמונות: Philip Brewer,

הרשמו לעדכונים על מאמרים חדשים: