עשו עסק: נעמי קמחי עברה להולנד ופתחה מותג עיצוב לתינוקות

כשנעמי קמחי עברה להתגורר בהולנד עם בן זוגה, היא החליטה להקים עסק של יצירה ותפירה לתינוקות, ילדים ואמהות. העבודות שלה מצליחות להעלות חיוך אפילו על פניהם של המבוגרים הרציניים ביותר, ומזמינות התרפקות נעימה ונרגשת על זכרונות ילדות נעימים

את נעמי קמחי (34) אני מכיר כבר המון שנים. למדנו יחד בבית הספר היסודי, ולאחריו דרכינו נפרדו לשנים ארוכות של נתק. לפני כשנתיים, בזכות הרשתות החברתיות, נפגשנו שוב, והפעם כאנשים מבוגרים – ואיזה שינוי מרענן זה היה! החיים לקחו את נעמי למקומות נפלאים, כשמסלול הקריירה שלה שזור בתהליך האישי והמשפחתי שעברה. כיום היא מתגוררת בהולנד עם בן זוגה, מנהלת עסק צבעוני, שמח ומחוייך של יצירה ותפירה הפונה לקהל התינוקות, ילדים ואימהות.

נעמי קמחיקמחי תופרת ויוצרת מוצרים כגון בובות, צעצועים, משחקים ועזרים לתינוקות, וגם למבוגרים שעדיין לא איבדו את הניצוץ הזה של ילדות שמחה ומאושרת. במקצועה קמחי היא מעצבת גרפית, ועדיין עוסקת במקצוע במקביל לעסק שהקימה, ואין ספק שהכישורים שלה כמעצבת באים לידי ביטוי ביצירות שלה, מבחינת שילובי צבעים, סגנונות, התאמות בצורה ומרקמים ועוד.

"הייחוד שלי מתבטא בעיצובים המקוריים שלי, שאני יוצרת לפי דוגמאות מיוחדות שאני מכינה. אני משתדלת לשמור על קו רענן ונקי והכי חשוב בטוח לתינוקות וילדים", אומרת קמחי, ומספרת כי את העסק הקימה בעזרת בן הזוג שלה, ששימש מקור משמעותי של מוטיבציה, תמיכה והשראה. "הוא תמיד האמין בי ועשה הכל כדי לדחוף אותי קדימה, יצירתית ונפשית. עד היום הוא שותף פעיל ומלא בהחלטות שאני עושה שקשורים לעסק"."הקמתי את העסק קצת אחרי שעברתי לגור בהולנד עם בן זוגי", היא מספרת, "התפירה הפכה להיות חלק בלתי ניפרד ממני וזה משהו שהגיע מהבית. ברגע שהתחלתי לייצור בובות ומוצרים וראיתי את התגובה מהסביבה, זה נתן לי המון מוטיבציה להמשיך. זה רק התעצם אחרי שאימי היקרה נפטרה. התפירה הייתה חלק מהעולם שלה, ובשבילי זה חיבור אליה". 

מהם הקשיים שאיתם את מתמודדת?

"אחד הדברים שקשה איתם בלנהל עסק פרטי ועצמאי הוא עניין הפרסום וההגעה לקהל היעד שהצבתי לעצמי להגיע אליו. בנוסף יש את העניין של ההכנסה שכמובן לא תמיד מגיעה באופן קבוע, אבל אני תמיד צועדת עם הראש למעלה ולא מוותרת כי מה שצריך להבין שחייב המון סבלנות כשמנהלים עסק עצמאי. אני מאוד מאמינה במה שאני עושה ויודעת שזה לא רחוק היום שהעסק יעלה על הגל הנכון".

3

ומה היתרונות של עבודה כעצמאית?

"חופש פעולה. יש מקום להיות מי שאנחנו רוצים להיות בלי לחץ ובלי מישהו שיגביל את הדמיון שלנו, אני מנהלת עסק מהבית ורק אני קובעת לעצמי את החוקים ואת השעות בהם אני מעוניינת לעבוד בהם בלי זמנים, ובלי הגבלות שונות".

היית עושה משהו אחרת, אם היית מקימה היום את העסק מחדש?

"אין לי חרטות!", אומרת קמחי, "כי כל מה עד עכשיו עשיתי מביא ויביא אותי למקום שאני רוצה להיות בו. לא הכל חלק בחיים, ויש מהמורות בדרך, אבל הן נמצאות שם בשביל להזכיר לי את הדרך שאני צריכה לעבור בשביל להגיע ליעד שהצבתי. בכל דבר בחיים לפעמים אתה למעלה ולפעמים למטה, תמיד חשוב להרים את הראש למעלה, לנשום עמוק, לשחות נגד הזרם ולא לפחד ממה שצריך להגיע. כי הקשיים האלו, זה מה שמכשל אותנו והופך אותנו לחזקים".

4

נשמע שהעסק מאוד השפיע עליך באופן אישי.

"בהחלט. מאז העסק התפתחתי המון מבחינה מקצועית ומבחינה אישית, למדתי על עצמי דברים חדשים שרק עושים לי טוב כל יום מחדש. אני גאה בעצמי על הנחישות ואני מקווה שככה אני ימשיך עם הדרך בה אני צועדת".

איזה טיפים יש לך לאנשים שמקימים עסק חדש או שוקלים להקים עסק חדש?

"הטיפ הראשון הוא לא לפחד, גם אם זה משהו שאתם לא מאמינים שתוכלו לבצע תאמינו בעצמכם. הטיפ השני – תאמינו בעצמכם ובמה שאתם עושים. בלי אמונה אין טעם להתחיל את הדרך. טיפ שלישי הוא לא להתייאש! זה לא יהיה קל ולפעמים יראה כחסר תועלת או כאילו זה לא עובד. תמשיכו ותמשיכו ובסוף אתם תראו תוצאה, אבל כמובן זה תלוי רק בכם. טיפ רביעי ואחרון – לא תמיד הכל ורוד, ולפעמים זה לא יצליח… אבל הכי חשוב שתמשיכו קדימה, כי אם זה מה שאתם אוהבים לעשות, לכו על זה עם כל הכח. לא לפתח ציפיות ולא לחשוב על אכזבות, התמודדו עם כל יום ביומו ובזמנו".

2נ

דף העסק בפייסבוק: Toelahandmade

החנות של נעמי באטסי: www.toela.etsy.com

מייל ליצירת קשר: info@naomikimhi.com

 

רוצים גם?

יזמים המעוניינים להשתתף במדור מוזמנים לפנות באמצעות דף יצירת קשר.

 עוד במדור:

רפי פרץ עזב את תחום החינוך והפך לצייר במשרה מלאה
האדריכלית פולינה ברויטמן ילדה את בנה והקימה עסק עצמאי
טל קרויטרו הקימה עסק גלובלי שמתנהל מהמשרד הביתי שלה

 

 

הרשמו לעדכונים על מאמרים חדשים: