הדברים הקטנים שאתם יכולים לעשות כדי לשדרג את העסק שלכם

אין עצות פלא או טיפים שיעבדו כמו קסם ל-100% מהעסקים. אבל כן יש כמה רעיונות ופעולות שתוכלו לבצע כדי לשפר את הפעילות העסקית שלכם, יחסית בקלות. למדו למי להקשיב (ולמי לא), זהו את נקודות חוסר היציבות בעסק, בחרו היכן להתמקד ועל מה לוותר, הגדירו יעדים – ועוד עצות שיעזרו לכם לשדרג את העסק שלכם

יש לכם עסק קטן, הוא מצליח – לפעמים יותר, לפעמים פחות – אבל אתם מרגישים שמשהו חסר. לפעמים אתם אפילו יודעים בוודאות שאתם מפספסים משהו. שאתם לא מגיעים למקסימום, ולא קרובים למיצוי הפוטנציאל האמיתי והמלא של העסק ושלכם בתוכו. כבר שמעתם הרבה רעיונות מהרבה מאוד אנשים, קיבלתם עצות בשפע, אך עדיין לא ברור לכם מה לעשות כדי לעלות את המדרגה לשלב הבא.

אין עצות פלא או טיפים שיעבדו כמו קסם ל-100% מהעסקים. אבל כן יש כמה רעיונות ופעולות שתוכלו לבצע כדי לשפר את הפעילות העסקית שלכם, יחסית בקלות. המטרה היא להבין מה עובד (וגם מה לא), היכן למקד את המאמצים שלכם, מהן נקודות התורפה עליהן אתם צריכים לעבוד, ואילו נקודות חוזק אתם צריכים להדגיש.

למדו למי להקשיב, ולמי לא

גם האנשים הקרובים אלינו ביותר, שרוצים בטובתנו ובהצלחתנו, יכולים מדי פעם לפספס, לתת עצה גרועה או אפילו לפגוע ולהעליב. אחד הדברים החשובים כבעלי עסקים הוא ללמוד למי להקשיב, ולמי לא. לזהות אילו אנשים אומרים לנו דברים בעלי ערך, כאלו שגורמים לנו לחשוב, להרהר, אולי אפילו ללמוד משהו ולשנות את עצמנו ואת העסק. התרחקו מאנשים שיודעים את הכל מראש, הימנעו מאנשים ביקורתיים, וחפשו את אלו שבודקים, לומדים ובעיקר – מקשיבים לכם – לפני שהם נותנים לכם עצה או רעיון.

זהו את נקודות חוסר היציבות

יציבות היא דבר חשוב ומהותי לחיינו כבני-אדם, והעסקים אינם שונים בכך. עסקים תנודתיים, למשל, שבהם יש חודשים עמוסי עבודה ואחרים שוממים וריקים, נוטים להיות קשים יותר לתפעול והם שוחקים את היזם במהירות. אחד הדברים החשובים לכל בעל עסק הוא ללמוד היכן הנקודות הלא-יציבות, איפה יש שינויים מהירים מדי, תנודות קיצוניות ומעברים חדים, להבין מדוע זה קורה, ולהכניס תיקונים שיבססו את העסק ויאזנו אותו.

בחרו בקפידה את זירות הפעילות שלכם

יותר מדי בעלי עסקים מנסים לעשות יותר מדי דברים בבת אחת, בעיקר בכל הקשור לשיווק. הם מפרסמים בעיתונות, מנהלים דפי פייסבוק בשפע, מקימים אתר ובתוכו בלוג שבמהירות הופך שומם, מנסים לתחזק פרופילים באינסטגרם וכן הלאה – ולמרבה הצער, ברוב המקרים זה פשוט לא עובד. אם אין לכם את כוח האדם או הזמן הדרוש לפעילות בכל הרשתות החברתיות, בחרו אחת, התמקצעו בה, ונצלו אותה בצורה הטובה ביותר. אם אתם טובים במכירות אחד על אחד, ותרו לגמרי על האינטרנט וצרו קשר ישיר עם לקוחות פוטנציאלים.

ארגנו את העסק שלכם מחדש

קביעת סדר יום, שעות עבודה ומנוחה, ימי ושעות פעילות מסודרים משפרת את ביצועי העסק והופכת את היומיום שלכם לברור ומסודר יותר. כתבו תוכנית עבודה שבועית, חודשית, רבעונית, אפילו שנתית. תכננו את הימים שלכם מראש עד כמה שאתם יכולים. העלו על הכתב נהלים פנימיים, כמו קשר עם ספקים ונהלי שירות לקוחות. אם נדמה לכם שאין צורך בכל ה"ביורוקרטיה" הזו בתוך עסק של אדם אחד או שניים, אתם טועים: למעשה, ברוב המקרים, דווקא בעסקים כ"כ קטנים הנהלים והארגון הפנימי חשובים לצורך ביסוס העסק והרחבתו.

קבעו יעדים

כאשר אנו קובעים יעדים – לדוגמה הכנסה חודשית אליה אנחנו שואפים או מספר לקוחות איתם נרצה לעבוד בחודש – הדבר מסייע להגדיר את השלבים בדרך ומכניס את העבודה שלכם לפוקוס. בעזרת קביעת יעדים לטווח קצר יחד עם יעדים לטווח הארוך, ניתן לתכנן את העבודה שלנו לחודשים הקרובים, ולהיות במעקב על מה שקורה בעסק שלנו בזמן אמת. פעולה כזו מכניסה סדר וארגון ומשפרת את ביצועי העסק.

התמקדו בדברים החשובים

כשמנהלים עסק קטן והכל נמצע על הכתפיים שלכם, מאוד קל להיגרר, ללכת לאיבוד, לשקוע בכל מיני משימות קטנות וזניחות שלוקחות הרבה אנרגיות ולא מצדיקות את ההשקעה. במשך תקופה קצרה ערכו מעקב מלא אחר כל הדברים שאתם עושים בעסק. כתבו הכל (הכל!), מגדול ועד קטן. מצאו את הנקודות זוללות-המשאבים שלכם, ומצאו להן פתרונות.

אלו רק חלק מהדברים (הקטנים) שתוכלו לעשות כדי לשפר את העסק שלכם ולשדרג אותו. אם תיישמו אותם – או את חלקם – סביר שתשיגו ביצועים עסקיים טובים יותר, ובשאיפה גם תשפרו את ההכנסות והרווחים שלכם.

עוד בנושא

 

קרדיט תמונות: Startup Stock Photos,

הרשמו לעדכונים על מאמרים חדשים: