מה עושים כשהחנות באטסי לא מצליחה להתרומם?

הקמתם חנות מושקעת, דאגתם לצילומים איכותיים, טקסטים משובחים ותמחור הוגן והגיוני. אפילו פתחתם דף אוהדים בפייסבוק וחשבון אינסטגרם – אבל ההזמנות ממאנות להגיע. איך עוזרים לחנות חדשה להתניע, מה עושים כשחנות ותיקה לא מצליחה להתרומם, וכיצד עוזרים לעסק שלכם להתעורר. מדריך

לא מעט בעלי חנויות באטסי מכירים את התופעה: הקמתם חנות מושקעת, דאגתם לצילומים איכותיים, טקסטים משובחים ותמחור הוגן והגיוני. אפילו פתחתם דף אוהדים בפייסבוק וחשבון אינסטגרם כדי לעשות קצת קידומים, ועכשיו אתם מחכים – ומחכים – אבל ההזמנות ממאנות להגיע. אתם מעלים הילוך, מתחילים להשתתף במרתון לבלובים, יוצרים אוצרות, ומקבלים חשיפה – אבל המכירות נמוכות ונדירות. מה עושים?

בשלב הראשון יהיה עלינו לזהות היכן הבעיה או הבעיות, מתוך הבנה כי לא מדובר במדע מדויק: יש הרבה מאוד סיבות ל'תקיעות' של חנות ו'עוצר מכירות', חלקן הגדול תלוי בנו, אחרות נובעות מגורמים חיצוניים דוגמת מוצרים מתחרים, העדפות הקונים, דפוסי רכישה משתנים באטסי ויש שיטענו גם קארמה ומזל.

ובכל זאת, נוכל לבודד מספר משתנים ולבדוק אותם אחד אחרי השני. אני ממליץ לערוך אבחון מסודר לחנות, לבד או בעזרת איש/אשת מקצוע, כדי ללמוד לעומק את הנתונים, לנתח את הסטטיסטיקות, לחקור את האנליטיקות, ולקבל תמונת עומק של מה שקורה אצלכם בעסק. מדובר בשירות שאינו יקר במיוחד (בין 500 ל-1500 שקלים, תלוי בסוג החנות, המוצרים ואיש המקצוע אליו פניתם) ובסופו תקבלו תמונה ברורה יותר של הבעיות בחנות, נקודות חולשה וחוזק, וגם המלצות קונקרטיות לשיפור.

לצד זה, יש מספר דברים שנוכל לעשות כדי לנסות ולשפר את הביצועים. הנה כמה רעיונות שתוכלו לעשות בעצמכם. תוכלו לעשות את כולם, או את חלקם, הכל במכה אחת או בשלבים, כדי לבודד את הגורמים וללמוד את הדברים יותר לעומק. אני תמיד מאמין בשיטת "כל המוסיף – מוסיף!" ונוטה להמליץ ללקוחות לבצע אבחון ולאחריו ללכת על כל הקופה ולהכניס בבת אחת את כל השינויים כדי ליצור שיפור משמעותי וסינרגטי בין כל הגורמים השונים.

הציעו מוצרים קטנים וזולים כדי שאנשים "יתנסו" בחוויית הקניה מכם

אחת הבעיות של מוכרים שמציעים מוצרים יקרים (לדוגמה: תכשיטי יוקרה או פריטי עיצוב יקרים) היא שאין להם, עדיין, קהל לקוחות אמין שידבר בשמם ויעניק להם אמינות ותחושת אחריות לחנות. אם המחירים שלכם מתחילים ב-100 דולר צפונה, סביר להניח שיהיה לכם קשה "להתניע" את המכירות – בפרט אם אתם פועלים בקטגורייה עמוסה במוכרים אחרים, ואם אין לכם מוצר באמת ייחודי, יוצא דופן ונחשק.

במקרה כזה, כדאי ליצור מוצרים קטנים וזולים שייאפשרו לרוכשים להתנסות בקנייה אצלכם. הרבה פעמים קונים מעדיפים להתנסות במוצר קטן וזול כדי לבדוק משלוח ממדינות מחוץ לארה"ב. כך הם יכולים לקבל תחושה של המוצר, הגימור, המשלוח וכו', בלי להסתכן.

הוסיפו עגילים או טבעות זולים מהמחיר הרגיל שלכם, אך עדיין "מדברים" את שפת המותג והעיצוב שלכם. תוכלו לשלוח אותם בדואר חבילות פשוט ולהוזיל גם את עלויות השילוח (רק אל תשכחו לציין את זמני המשלוח הארוכים יחסית בפני הלקוח בעת ההזמנה). קרמיקאית שעבדתי איתה על שיפור נקודתי של החנות, העלתה משמעותית את המכירות כאשר החלה למכור אריחים קטנים ב-10-15$ – וקונים שרכשו אותם (למשל: לשיבוץ ברחבי הבית, לתליה על הקיר, ואפילו כתחתיות לספלים) חזרו לחנות וביצעו רכישות גדולות יותר, לאחר שהתרשמו מהטקסטורות והגלזורות העשירות והיפות. מספר המכירות בחנות עלה, וכך גם ה-reviews החיוביים.

אטסי אוהבת "מדרגות מחיר"

בחנות אחרת זיהיתי קפיצות מחיר דרמטיות: כמחצית מהמוצרים נמכרו במחיר שנע בין 20 ל-30 דולר, והחצי השני היו מעל 100-120 דולר. במקרה כזה, כדאי ליצור מדרגות מחיר נוספות בין שתי הקבוצות – להוסיף מוצרים ב-40-50 דולר ו-70-80 דולר, כדי להגדיל את היצע המחירים ולהימנע ממצב של נפילה/עליה דרמטית (תלוי מאיפה מסתכלים) במחירי החנות. מדרגות מחיר גם מעשירות את מספר והיצע המוצרים בחנות שלנו, עניין שלהערכתי, כשלעצמו, עוזר בהבאת טראפיק.

אבל מכאן צריך לחשוב למה אין תנועה ואיך מייצרים אותה.

הרחיבו את מספר המוצרים שלכם

מוכרים נוהגים לנקוט בשתי דרכים עיקריות להגדלת מספר המוצרים בחנות:

  • הרחבה "בכאילו" על ידי יצירת ליסטינגים כפולים לאותם המוצרים
  • הרחבה אמיתית ע"י הוספת מוצרים חדשים ושונים

בשיטה הראשונה משכפלים רשומות קיימות ועורכים בהן שינויים ניכרים. מחליפים את התמונות, משנים את סדר הצילומים, בוחרים מילות מפתח ותגיות שונות, ומכניסים טקסטים חדשים. כך אפשר לבדוק מה עובד ומה פחות, איזה סגנון פנייה מועדף על קהל הקוראים שלנו ומה מושך אותם להיכנס ובתקווה שגם לקנות.

בהזדמנות הזו כדאי לבצע גם בדיקות AB. בדיקה כזו הולכת (בגדול מאוד) ככה – מייצרים 2 רשומות של אותו מוצר ב-2 וריאציות שונות או יותר. כל וריאציה תבדוק פרמטר מסויים – ז"א שיוצרים מבנה ליסטינג בסיסי ואותו משכפלים עם שינוי קטן אחד – כותרת שונה (וכל השאר זהה), למשל. אפשרות אחרת של AB היא לעשות 2 וריאציות ממש שונות (מחליפים גם את התמונות, גם את הכיתובים וכו'). במקרה כזה, אנחנו פחות אנליטיים אבל קל לראות מה עובד יותר ומה פחות ולהתחיל לבודד משם את המשתנים שפועלים לטובת ליסטינג אחד ונגד השני.

בשיטה השניה (הרחבה אמיתית של היצע המוצרים) פשוט מוסיפים מוצרים לחנות. עורכים מחקר מתחרים, בודקים את ההיצע באטסי ומחוצה לו, מחפשים רעיונות בפינטרסט, שואלים את הלקוחות מה היו רוצים לרכוש, מתייעצים עם חברים, יוצרים, קולגות לתחום ועוד ועוד. מכניסים את המוצרים החדשים לחנות – רצוי גם עם קטגוריות חדשות ורעננות, מילות מפתח חדשות וכיתובים שלא שחקנו עד דק בליסטינגים אחרים – ועוקבים אחר התנועה והשינויים.

הציעו מבצעים לגולשי אטסי ולעוקבים שלכם

מי לא אוהב מבצעים אמיתיים? כדי ללמוד איך עורכים מבצע מכירות נכון קראו את המדריך הזה, שמלמד איך ליצור מבצעי מכירות אפקטיביים לשיפור המכירות שלכם בחנות.

תוכלו להציע משלוחים בחינם ולגלם את מחירי המשלוח בתוך מחיר הליסטינג עצמו. אל תשכחו לציין Free Shipping בכותרת עמוד המוצר וכמובן שגם בטקסט. אפשר (וכדאי) גם ליצור קטגוריה נפרדת עבור מוצרים אותם אתם מציעים במשלוח בינלאומי חינם. הוסיפו אפשרות לרכוש משלוח מהיר או מספר מעקב, בתוספת תשלום, ותנו ללקוח לבחור (וכן גם לקחת אחריות) על זמני ואופן השילוח.

חלקו קופונים לחברים ועודדו אותם לקנות בחנות

יותר מכירות ויותר משובים חיוביים מניבים עוד מכירות ועוד משובים חיוביים. זהו תהליך מעגלי שמזין את עצמו, אבל ברוב החנויות החדשות (או התקועות) צריך לתת למעגל הזה דחיפה קטנה מבחוץ. הפיצו את החנות לחברים, באמת קרובים, בקשו שיעשו הזמנה ויכתבו משוב. תוכלו לתת להם הנחה משמעותית (בעזרת קופון) ואפילו לתת להם את המוצר (כמעט) בחינם. לא ברור האם האלגוריתם של אטסי מתייחס לזה (סוג של סוד שמור אצלם, אבל ישנן שמועות על כך שחנויות שמוכרות הרבה זוכות ליותר חשיפה בעמודי החיפוש) – אבל זה בטח יועיל לנראות של החנות ולאופן שבו אנשים חווים אותה ואתכם כיוצרים.

ערכו פעילות וקמפיינים במדיה החברתית

אל תבנו על אטסי שיביאו לכם תנועה לחנות, והביאו אותה בעצמכם מן החוץ פנימה. כאן באתר תמצאו לא מעט מדריכים שילמדו אתכם כיצד להשתמש נכון ברשתות חברתיות. הנה מדריך לקידום בפייסבוק וכאן תמצאו מדריך קידום בפינטרסט, ועוד אחד למתקדמים, למשל.

מניסיוני, זה מה שמעיר את התנועה הפנימית גם. אולי זה האלגוריתם ואולי קארמה, אבל כאשר יש טראפיק חוץ נוצר גם טראפיק פנים, ואני חושד שאטסי מקפיצים טריגרים כשיש פריטים פופולריים, וכשהם מזהים מוצרים שהרבה גולשים מתעניינים בהם – הם מקדמים אותם במעלה החיפושים.

לא לשכוח לפזר מלמעלה הרבה עבודת SEO – ולהגיש חם!

עוד טיפים ורעיונות לקידום החנות שלכם באטסי

קרדיט תמונות: Designed by Freepik,

הרשמו לעדכונים על מאמרים חדשים: