אתר חדש של גוגל יעזור לכם להגשים חלומות

"סקימר" הוא אתר חדש מבית גוגל, שמשמש כרשת חברתית שבה תוכלו לתעד את השאיפות שלכם, להיעזר בחבר'ה כדי להגשים אותן ולהיחשף לעולמם הפנימי של מכריכם מרחבי הרשת. עדכון (2013): גוגל הורידה את השירות מהאוויר והאתר אינו זמין

בשנים האחרונות אני עוקב בסקרנות אחר המהלכים של גוגל בתחום הרשתות החברתיות. ענקית החיפוש ניסתה להיכנס לתחום בכמה הזדמנויות בעבר, לרוב ללא הצלחה. הפרויקט הגדול האחרון שלה בתחום, גוגל פלוס, זוכה להצלחה מאוד (מאוד) חלקית, למרות שהוא מציע יתרונות רבים על פני רשתות אחרות – דוגמת פייסבוק – והחבר'ה שם עדיין מחפשים את נוסחת הקסם שתעזור להם לכבוש את התחום.

כעת מגיע פרויקט חדש, קצת פחות שאפתני מגוגל+ אבל לא פחות מסקרן, שמזכיר קצת את טוויטר בקצרנות המילולית שלו, ואפילו בצבעוניות הכחלחלה. הכירו את "סקימר" (schemer.com),  רשת חברתית שמתמקדת בדבר אחד: השאיפות שלכם.

סקימר הוא אתר פשוט למדי, שמאפשר לגולשים לשתף את העולם בפנטזיות שלהם. מקניית בית, דרך הקמת עסק וטיול מחוף-אל-חוף בארה"ב, זה המקום לחפש השראה לדברים שתרצו לעשות, חלומות שתרצו להגשים ושאיפות שתרצו להשיג לפני שתסיימו את הקילומטרז' שלכם בעולם. באמצעות חשבון גוגל+ והזמנה תוכלו להיכנס לאתר הסגור (כרגיל אצל גוגל), לראות מה החברים שלכם שואפים לעשות בחיים ולהצטרף בעצמכם לרשימות שונות. האתר מציע גם כלים מבוססי-מיקום – בשלב זה בעיקר לקהל האמריקני – והאפליקציה הסלולרית שלו תעזור לכם להגשים את השאיפות שלכם באמצעות התראות בזמן אמת, ברגע שתהיו בסביבה. למשל: ציינתם שאתם רוצים לאכול את ההמבורגר הכי טוב בטקסס? כשתעברו ליד מסעדת ההמבורגרים שגולשי האתר דרגו כטובה ביותר, תקבלו התראה ותוכלו לסמן V על הפנטזיה הזו שלכם.

בנוסף, סקימר מיישם רעיון ישן למדי, לפיו תרגום השאיפות שלנו למשימות קטנות המופיעות מול העיניים שלנו, יגביר את הצ'אנס שנוכל להגשימן. אם נפרק את השאיפות שלנו לתתי-משימות קטנות, נוכל לבצע בכל פעם קצת, ולקדם את עצמנו אל עבר המטרה. כמו כן, החברים שלנו שכבר מחוברים לרשת יוכלו לפעמים לסייע לנו, כך למשל כשכתבתי שאני רוצה לאפות את פאי הפקאן המושלם, מיד קיבלתי הצעה לעזרה מחברים ומכרים, ואפילו מתכונים שווים במיוחד מאנשים שאיני מכיר. כעת, כשיש לי את המתכון וקצת עזרה מחברים, הפנטזיה האולטימטיבית על הפאי המושלם נראית קרובה ליישום יותר מתמיד.

חשוב לציין שסקימר נמצא בשלב מאוד ראשוני, אבל אם גוגל תשכיל לשלב אותו בגוגל+, ותוסיף לו פיצ'רים חברתיים שיגבירו את החשיפה ויסייעו להגשמת המשימות והמטרות, הפוטנציאל שלו רק יעלה. הוספת לוחות זמנים, כלי שיתוף טובים יותר וכמה שיפורי ממשק קטנם, יכולים בהחלט לשדרג את האתר המדליק הזה ולהפוך אותו – אולי – לרשת חברתית להגשמת חלומות, פנטזיות ושאיפות. האם זה יצליח? רק ימים יגידו.

יש לי כמה הזמנות פנויות לשירות, כך שאם אתם רוצים להיכנס למועדון לפני כולם, פשוט לחצו על הלינק ועקבו אחר ההוראות. מספר ההזמנות מוגבל מאוד, אז כדאי למהר. מצטער, ההזמנות נגמרו במהירות. תודה למצטרפים, ולמי שפספס את ההזדמנות, בקרוב יהיו עוד.

עדכון (2013): השירות הזה של גוגל לא זכה להצלחה לה ציפו בחברה, ולקראת סוף השנה הוא נסגר וירד מהאוויר. חבל.

קרדיט תמונות: Kristina Alexanderson, CC BY 2.0

הרשמו לעדכונים על מאמרים חדשים: