מי הזיז את החנות שלי? כל מה שצריך לדעת על העיצוב החדש של אטסי

אטסי מתחדשת בעיצוב חדש, ובעלי חנויות נדרשים לבצע מספר שינויים חשובים לפני ההשקה הפומבית ב-5 באפריל. הכירו את כל הפיצ'רים החדשים, למדו כיצד לעצב נכון את החנות שלכם באטסי ולייצר שפת מותג מנצחת, ולהשתמש בכלים החדשים להגדלת המכירות שלכם. המדריך המלא

בעלי חנויות באתר המסחר אטסי הבחינו בימים האחרונים בהודעה מאירת עיניים המבשרת על עיצוב חדש לחנות, שייכנס לתוקף בעוד כחודש (5 באפריל 2016). מדובר בשינוי יסודי שמקיף כמעט את כל עמודי החנות, ומטפל בכמה מהבעיות העיקריות שהיו בפרישת התוכן בחנות בצורה אלגנטית ואסתטית מאוד. מה כולל השינוי, ומה אנחנו, כבעלי חנויות, צריכים לעשות לפני ה-5 באפריל?

בעיניי, הבשורה המרכזית שמביא עימו העיצוב החדש היא היכולת להתאים את מראה החנות למותג שלנו. בחנות החדשה נוכל להוסיף לוגו חנות גדול ומשמעותי יותר, ולשלב אותו עם תמונת קאבר (Cover Photo) הדומה מאוד לדפים עסקיים בפייסבוק – אבל עם טוויסט מעניין: שלוש אפשרויות עיצוב שונות ומובחנות זו מזו.

CoverPhoto-1200x987

לצפייה בחנות החדשה שלכם, יש ללחוץ על הכפתור Preview my shop שמופיע בבאנר הכתום בכניסה לאתר:

etsy-new-shop

מכאן תגיעו לחנות בעיצובה החדש, ותוכלו לערוך את האלמנטים השונים בתוכה. תוכלו להגיע לדף החנות החדש גם דרך ממשק הניהול – Your shop > Edit new shop:

עיצוב-חדש-אטסי

 

בחנות החדשה תוכלו לשנות מגוון אפשרויות, לערוך את הטקסטים והמידע המופיע בחנות עצמה (וכמובן שגם בתוך הפריטים, כל אחד בנפרד).

האפשרות המשמעותית ביותר, לדעתי, היא תמונת הקאבר. כדי לצרף תמונת קאבר ולעצב את הדף שלכם, יש ללחוץ על הכיתוב "Display your banner or add a cover photo to highlight your brand" המופיע בראש החנות החדשה שלכם. ייפתח לכם חלון ובו שלוש אפשרויות:

אפשרויות עיצוב חנות באטסי

  1. באנר קטן: אפשרות זו תציג בפני מבקרי החנות באנר קטן (בגודל של 760 על 100 פיקסלים) שירחף מעל הלוגו ופרטי החנות. באנר זה לא יופיע במכשירים סלולריים.
  2. תמונת קאבר גדולה: אפשרות זו היא המומלצת ביותר, משום שהיא תאפשר לכם להציג תמונה גדולה במיוחד (גודל מינימלי: 1200 על 300 פיקסלים, גודל מומלץ: 3360×840 פיקסלים) שתימתח מעל החנות בצורה בולטת מאוד. תמונת הקאבר מופיעה גם במכשירים סלולריים, מעשירה את מראה החנות ועוזרת למתג את העסק שלכם.
  3. ללא תמונה/באנר: אפשרות מינימליסטית משהו, שחוסכת מקום בחלק העליון של הדף ומפנה את תשומת הלב של הגולש המבקר בחנות ישירות למוצרים שלכם.

מדוע (ואיך) להשתמש בתמונות הקאבר החדשות של אטסי

אם בחרתם באפשרות של תמונת קאבר, כדאי מאוד לנצל אותה כדי להציג את המוצרים שלכם או לחבר את המבקר לאווירה וערכי המותג שלכם.

דוגמה טובה למיתוג נעים ומזמין אפשר לראות בחנות של Kristen McGillivray, העושה שימוש בתמונת קאבר ועליה מבחר מייצג של המוצרים הנמכרים בחנות:

דוגמה לתמונת קאבר באטסי

דוגמה מצויינת נוספת היא החנות של Lisa Rupp, מעצבת ומאיירת שבחרה להשתמש בתמונת הקאבר כדי להציג את השפה הגרפית שלה ולחבר את המבקר בחנות לאווירה, לסגנון ולצבעים המזמינים שלה:

דוגמה לשימוש בתמונת קאבר מוצלחת בחנות אטסי

איך ליצור – בחינם – תמונת קאבר מושלמת (גם אם אין לכם רקע בעיצוב)

אם אתם מתקשים לייצר את תמונת הקאבר שלכם בעצמכם, או שאין לכם רקע מתאים בעבודה עם תוכנות עיצוב גרפי דוגמת פוטושופ וכו', תוכלו להשתמש בשירות המצויין של Canva המיועד במיוחד לבעלי חנויות אטסי.

מדובר באתר ואפליקציה המאפשרים ליצור מסמכים גרפיים מעוצבים להפליא, בעזרת ממשק אינטואיטיבי ויעיל. מדובר בתהליך פשוט ונעים, שמתאים גם למי שאין לו ידע טכני, וניתן להיעזר בו חינם אין כסף. התשלום היחיד הוא רק במקרה שאין לכם תמונה/ות משלכם, ואתם רוצים לרכוש תמונה לשימוש מסחרי בחנות האטסי שלכם. עלות התמונה הוא דולר אחד בלבד, ותשלמו אך ורק על התמונה בה ייעשה שימוש (העיצוב והמשחקים שתעשו עד שתבחרו את הצילום המושלם הם בחינם).

בשירות של Canva ניתן ליצור גם אייקון לחנות המשודרגת שלכם, בגודל של 500 על 500 פיקסלים.

ETSY COVER PHOTO About Canva

סידור הפריטים בחנות

אפשרות נוספת שכדאי לכם להכיר היא סידור הפריטים בחנות. בלחיצה על הכפתור Rearrange items המופיע מעל רשימת המוצרים למכירה, תיפתח לכם אפשרות עריכה – גרירה וזריקה – של כל פריט ופריט. כך תוכלו לסדר את המוצרים ולהבטיח שהמשתמש המגיע לדף שלכם ייראה את הפריטים האטרקטיביים ביותר. חשבו על כך כאל סידור חלון הראווה שלכם, או מעמד התצוגה הראשון שהאורחים בחנות שלכם רואים.

אטסי-סידור-פריטים

איך כדאי לסדר את הפריטים? זה כבר תלוי בכם. תוכלו למקם את המוצרים הנמכרים והפופולריים ביותר בראש החנות, כדי להבטיח שהם ימשיכו למכור ולהכניס לכם כסף. אפשרות אחרת היא לקדם דווקא את המוצרים הפחות נמכרים, אבל כאלו שאתם חושבים שיכולים להצליח – אם רק יזכו לחשיפה הנכונה. אפשר (וכדאי) להעלות למעלה מוצרים במבצע, הנחות מיוחדות, ומוצרים שעומדים להיגמר מהמלאי, כדי לעודד את המבקרים למהר ולרכוש.

עדכונים (Updates): שיטה חדשה ומסקרנת להגדלת המכירות

שינוי נוסף שמביא איתו רוח רעננה ואפקטיבית לבעלי חנויות, הוא איזור העדכונים (Updates) המופיע מתחת לרשימת הפריטים והביקורות (Reviews) בחנות שלכם. עדכונים אלו מאפשרים לכם למשוך לקוחות לדף שלכם, ואתם יכולים להשתמש בהם כמעין פלטפורמה שיווקית ומכירתית המציגה אתכם, את העסק ואת המוצרים שאתם מקדמים בחנות. המוצרים מוצפים לעוקבים שלכם במחשב, בסלולר ובטאבלט, מה שמאפשר להם להתעדכן בנעשה בחנות ולרכוש את המוצרים שלכם אונליין, במהירות, ובקלות.

תוכלו לבטל את האיזור הזה אם תלחצו על No thanks – אבל לפני שאתם מוותרים על הכלי השיווקי המוצלח הזה, כדא שתתנו לו צ'אנס ותראו אם הוא עובד בשבילכם.

למידע נוסף על אופציית ה-Updates ואיך להשתמש בה, לחצו כאן.

אטסי-עדכונים

אודות החנות: וידאו ותמונות "מאחורי הקלעים"

גם איזור האודות (שעד כה היה משמים למדי, יש להודות) זכה לטיפול שורש וכעת הוא יכול להיות מזמין הרבה יותר בזכות האפשרות לצרף וידאו קצר (עד 300MB) ועד חמש תמונות עם כיתובים לבחירתכם. באטסי ממליצים להשתמש בפיצ'ר זה כדי להציף צילומים של תהליכי העבודה שלכם, הסטודיו בו אתם עובדים, וכל דבר שעשוי לעורר השראה, עניין ומשיכה אצל הקונים שלכם. היו יצירתיים והשתמשו בצילומים האלו בתבונה, כדי להשלים את חווית הביקור בחנות שלכם.

אטסי-אודות

מה עוד חדש?

מספר פיצ'רים נוספים שינוי את מקומם וכעת הם נגישים יותר ונוחים יותר לעריכה (כמו גם, כמובן, לעיון ע"י הקונים עצמם).

מידע על המוכרים ועל מדיניות החנות מוצג בצורה ברורה בתחתית העמוד, ולצידו האפשרות לעדכן את מדיניות החנות ואת השאלות והתשובות הנפוצות שתמיד כדאי להכין ולפרסם כדי לסייע לגולשים ולאורחים בחנות לקבל החלטה ולרכוש אצלכם.

כדי לערוך את מדיניות האתר יש ללחוץ על הכפתור "Edit" הנמצא מתחת, כמו בצילום המסך:

אטסי מדיניות ותנאים

לאחר הלחיצה הטקסט ישתנה ותוכלו לערוך אותו, לבחור מבין האפשרויות הזמינות ולעדכן את הנתונים לפי רצונכם:

אטסי מדיניות ותנאים

מידע לקונים מקומיים מאפשר לכם לספר למבקרים בחנות היכן הם יכולים למצוא את המוצרים שלכם בעולם הממשי, בחנות פיזית, דוכנים או דרך מערכת Etsy Local המבשרת על אירועי מכירות, ירידים, שווקים וכדומה ברחבי העולם. נדיר לראות חנויות ישראליות העושות שימוש בפיצ'ר הזה (וחבל!), משום שהוא בהחלט יכול לתרום למכירות שלכם ולהגברת הקשר עם הקהל המקומי הישראלי או אורחים המגיעים לארץ ועשויים לרצות לבקר בסטודיו, גלריה או חנות שלכם.

איזור ההודעות (Announcement) מקבל מקום של כבוד מעל המוצרים, ותחת הרביעייה הפותחת – ולכן כדאי לכלול בו עדכונים קצרצרים על הנעשה בחנות ומידע נוסף שעשוי לעניין את הגולשים שלכם. איזור זה הוא אופציונלי ותוכלו להסירו (על ידי כך שתשאירו את הטקסט ריק).

 

 

רוצים עוד טיפים על אטסי? כאן תמצאו אותם:

צריכים תמיכה ועזרה אישית? אין בעיה!

קרדיט תמונות: אטסי, , Lisa Rupp,

אל תפספסו אף מדריך!

הרשמו כעת לרשימת התפוצה של כאן עובדים בכיף ותוכלו לקבל עדכונים על כתבות, מאמרים, מדריכים וטיפים לניהול העסק העצמאי, מסחר אלקטרוני, חנויות אונליין ועוד.
כתובת אימייל

מאמרים מומלצים עבורכם

אל תפספסו אף מדריך!

הרשמו כעת לרשימת התפוצה של כאן עובדים בכיף ותוכלו לקבל עדכונים על כתבות, מאמרים, מדריכים וטיפים לניהול העסק העצמאי, מסחר אלקטרוני, חנויות אונליין ועוד.
כתובת אימייל
פרטיכם ישארו חסויים במערכת