יצאתי לבדוק: האם אטסי מקדמים חנויות שרכשו את מנוי הפלוס?

במחקר קצר שערכתי התברר שב-18 מתוך 21 חנויות שעברו למסלול הפלוס נרשמה עליה לא מוסברת בתנועה וב-15 מתוכן אחוז ההמרה עלה ונרשמו יותר מכירות גם בהשוואה לשנים קודמות. האם מדובר בהשפעה של המנוי בתשלום, או סיבות אחרות שמשנות את הסטטיסטיקות של יולי 2018 באטסי?

לאחרונה אני רואה בקבוצת הפייסבוק שלי – GoEtsy – אטסי למתקדמים, ומקומות נוספים, שאלות של בעלי חנויות אטסי שעברו למסלול הפלוס, וראו עליה לא מוסברת במכירות. האם ייתכן שאטסי נותנים עדיפות לחנויות במסלול?

במוצהר, אטסי אומרים שאין עדיפות לחנויות שרכשו את מנוי הפלוס ושהם לא מקדמים אותן יותר. בפועל, בהחלט רואים שיפור באחוז ההמרה של חלק מהחנויות שעברו לפלוס, או במילים אחרות, יש פתאום יותר מכירות.

אז יצאתי לבדוק 😍 אתם יודעים כמה אני אוהב אנליטיקס וחידות שכאלו תמיד מסקרנות, שלא לומר מאבססות, אותי. אז הפשלתי שרוולים, חרשתי על אנליטיקס של חנויות שעברו לפלוס, והנה הנתונים שהעליתי בחכתי.

מתוך 21 חנויות שבדקתי, ב-18 היתה עליה לא מוסברת בתנועה, וב-15 מתוכן אחוז ההמרה עלה בשיעור של בין 0.2 ל-0.4 אחוז בממוצע, כשהגבוה ביותר היה 0.9%. שימו לב שעליה באחוז ההמרה ביחד עם עליה במספר הביקורים/משתמשים בחנות זו תופעה לא סטנדרטית ומאוד נחשקת כשעושים אופטימיזציה לאתרי מסחר.

בשלוש מתוך החנויות – חנויות בנות שנתיים ואחת בת חמש – יולי היה החודש הכי חזק עד כה באטסי, בכל שנותיהן. וזה מוזר, כי יולי, אתם יודעים. בשאר החנויות, בהשוואה לשנים קודמות ראינו גרף הפוך: בחנויות שיולי-אוגוסט קודמים היו בעייתיים (ירידה במכירות), נרשמה עליה השנה.
מוזר.

אלו הנתונים הראשונים שהצלחתי להרכיב ולנתח. אני אעקוב על זה (איך לא) בדריכות ואעדכן אם יהיו מסקנות מעניינות.

חשוב לי מאוד לציין ולהדגיש: עוד מוקדם לקבוע (ועשרים~ חנויות זה בטח לא מדגם סטטיסטי מייצג) האם זה מקרה, או בגלל ענייני יולי אוגוסט המוזרים, או שמא באמת השפעת המנוי.

אזכיר שאטסי מציעים את מסלול הפלוס במטרה לשפר מכירות. כך הוא כולל פיצ'רים שאמורים להעלות את החשיפה, לשפר את הנראות, ולהדק את המותג. זה לגמרי בקטנות ונראה זניח, אבל בתכלס, כולנו כבר ראינו כמה ניואנסים יכולים להיות דרמטיים באטסי. בחירה נכונה של מילות מפתח, תמונות טובות יותר, כתיבה טובה, ועוד ועוד, אלו הדברים הקטנטנים שעושים, ביחד, חנות לבאמת מוצלחת ועובדת. אם אתם לא יודעים על מה אני מדבר, הנה מאמר מפורט שיעזור לכם להיכנס לעניינים.

בסופו של דבר, זו הסיבה שהם הציעו את הפלוס מלכתחילה ויש מצב שזה פשוט עובד, בלי מניפולציות על האלגוריתם ובלי ספקולציות.

אז האם לעבור לאטסי פלוס? וואלה, לא יודע. אם הייתי בעל חנות, הייתי נותן לזה צ'אנס ועוקב אחרי הנתונים כדי לבדוק לאן הרוח נושבת ומה אני יכול ללמוד מזה. אל תשכחו לוודא שהאנליטיקס מותקן ופועל בחנות שלכם, והקפידו לדגום אותו מדי פעם כדי לראות האם המסלול הזה משתלם לכם, או לא.

מאמרים מומלצים עבורכם

אל תפספסו אף מדריך!

הרשמו כעת לרשימת התפוצה של כאן עובדים בכיף ותוכלו לקבל עדכונים על כתבות, מאמרים, מדריכים וטיפים לניהול העסק העצמאי, מסחר אלקטרוני, חנויות אונליין ועוד.
כתובת אימייל
פרטיכם ישארו חסויים במערכת