דרופשיפינג, הסוף? מחשבות על תחום משתנה

בקבוצות דיון שונות ברשת מתנהלים בתקופה האחרונה דיונים ערים בשאלה האם תם עידן הדרופשיפינג. דוד פופוביץ, יזם בתחום האיקומרס ומנהל קהילת "שופיפיי הקבוצה הרשמית" מציג זווית חדשה ומעניינת על עסקי הדרופשיפינג, ומציע לכל מי שעוסק בתחום או שוקל להיכנס לתחום – להתחיל ולחפש אפיקים חדשים ומגוונים מבעבר

דרופשיפינג - הסוף (איור)

דרופשיפינג, הסוף? כמות הפוסטים עם השאלה הזו בקבוצות פייסבוק העוסקות בדרופשיפינג בחו"ל היא עצומה. כבר תקופה שאני מחפש את הזמן לשתף את דעתי בנושא הזה, אז האם מי שמתחיל היום עסק דרופשיפינג חדש יכול להצליח? או דרופשיפינג מת?

אז כמובן גם כאן כמו בכל דבר בחיים, אין אמת מוחלטת אחת אבל התשובה בגדול היא – שיטת המסחר בדרופשיפינג יציבה ועובדת יותר טוב מתמיד, אם רק עושים את הדברים שונה מכל השאר.

דרופשיפינג היא שיטת מסחר מהותיקות בעולם. השיטה פשוטה, מאתרים מוצר שבמקום אחד עולה x אך הערך שלו במקום שני הוא x+1. הלקוח מבצע רכישה אצלכם, אתם מקבלים את הכסף ומזמינים את המוצר מהספק שלכם במשלוח ישיר ללקוח ללא צורך להחזיק סטוק ונהנים מהרווח בין עלות הקנייה שלכם למחיר הרכישה של הלקוח.

אבל אז אם זה כזה פשוט, מדוע דרופשיפינג לא עובד היום כמו שעבד רק לפני שנתיים?

התשובה פשוטה, כי כולם עושים את אותו דבר והרבה ממנו. אם כולם מזמינים את אותו צמיד מאותו מוכר בעליאקספרס ומטרגטים את אותו קהל היעד, איך אפשר לייצר שונות, בידול ולהצליח?

אז תרשו לי להיות חד משמעי: דרופשיפינג עובד! למעשה היום יותר מתמיד זו אחת משיטות המסחר הנוחות ביותר להתחיל בבניית עסק עצמאי ללא הצורך בהשקעה של הון ראשוני בקניית סטוק. דרופשיפינג פשוט עובד, אבל רק כאשר אתם מפסיקים להיות העדר. אם תמשיכו לעשות מה שכולם עושים, או מה שאיזה "מנטור" לימד בסרטון יוטיוב מלפני שנתיים, בשבילכם דרופשיפינג יהיה מילה נרדפת לכישלון. חבל על הזמן והכסף שאתם משקיעים.

מסחר אלקטרוני זה לא תחום של זבנג וגמרנו, "בוא נמצא איזה מוצר, נפרסם אותו ונעשה בוננזה של כסף", אני לא אומר שזה לא קורה, יש מקרים של יוצאי מן הכלל שהתמזל מזלם לייצר ווינר מ-day 1, אבל ברוב המוחלט של המקרים ואם רוצים לבנות עסק לטווח ארוך, צריך לעבוד עם אסטרטגיה ברורה ולא "ליפול" על מוצרים מזדמנים או להעתיק מה שעובד לשני.

אז תשאלו אותי, אוקיי. מה כן יכול לעבוד היום כשהתחום הוצף ביותר מדי אנשים שעושים יותר מדי מאותו דבר? הנה חמישה רעיונות של חשיבה מחוץ לקופסה שאולי יוכלו לכוון אתכם להצלחה:

1. במקום לחפש את המוצר הזה שכולם מוכרים בהצלחה ולמכור את הפירורים שהוא השאיר, ייצרו אתם את המוצר המנצח הבא.
חפשו ומצאו דווקא את המוצר החדש, זה שנכנס עכשיו ל-New Arrival של הספק שלכם, זה שמופיע במדור "חדש על המדף" בפלטפורמה שממנה אתם עושים סורסינג למוצרים שלכם.

2. חפשו פלטפורמות סורסינג נוספות.
מי אמר שצריך לעשות דרופשיפינג רק מאליאקספרס? ניסיתם לחפש מוצרים בבאנגוד למשל? באטסי? אפילו באיביי. תופתעו לגלות כמה רעיונות אתם מקבלים רק משיטוט בפלטפורמות שונות מאליאקספרס.

3. שיתופי פעולה.
מתי בפעם האחרונה יצרתם קשר אישי עם מוכר באטסי והצעתם לו לשווק את מוצרי ה-handmade שלו באופן בלעדי? תופתעו לגלות כמה בעלי עסקים באטסי ניסו בעבר להקים חנות אונליין עצמאית וכשלו, זו בדיוק ההזדמנות שלכם לחפש מוצרים מיוחדים בנישה שלכם ולהתחיל שיתוף פעולה עם מוכר באטסי, וכן הם יעשו עבורכם דרופשיפינג.

4. מוצרי high ticket.
המשוואה פשוטה, במוצרי High Ticket הרווחיות גדולה יותר, המחזור גדול יותר, למה להמשיך למכור מוצרים של $10 או $20? דרופשיפינג על מוצרים יקרים יותר יקטין לכם משמעותית את כמויות ההזמנות, על הרבה פחות הזמנות תעשו הרבה יותר כסף. פשוט.

5. השקיעו עוד קצת כסף במשלוח מהיר.
לא יודע כמה מכם מודעים לעובדה שממשלת סין מסבסדת משלוחים לייצוא מחוץ לסין. לכן, אם הספק שלכם מאפשר משלוח ב- UPS או DHL למשל, נסו להגיע איתו להבנה שאת המוצרים שלכם הוא שולח עם אחת מהחברות האלו. להבדיל ממחירי המשלוח היקרים שאתם מכירים, משלוח בשילוח אקספרס לאחר סבסוד של ממשלת סין לא צריך לעלות לכם יותר מ-$10, במוצרים של high ticket אפשר לגלגל חלק מהעלות על מחיר המוצר ללקוח, והרווחתם כאן בגדול. הלקוח יקבל את המוצר תוך ימים ספורים, כמות התלונות על עיכובים וזמני אספקה תרד פלאים, והכי חשוב – תוכלו לייצר עסק יציב עם לקוחות חוזרים.

הכותב הוא יזם בתחום האיקומרס, מנהל קהילת "שופיפיי הקבוצה הרשמית" בפייסבוק.

מאמרים מומלצים עבורכם

אל תפספסו אף מדריך!

הרשמו כעת לרשימת התפוצה של כאן עובדים בכיף ותוכלו לקבל עדכונים על כתבות, מאמרים, מדריכים וטיפים לניהול העסק העצמאי, מסחר אלקטרוני, חנויות אונליין ועוד.
כתובת אימייל
פרטיכם ישארו חסויים במערכת