העבודה המתמדת בהצלחה

להשיג הצלחה זה דבר אחד. לשמור עליה – זה כבר משהו אחר לגמרי. בהרצאה מרתקת של ריצ'רד סנט ג'ון הוא מציג את ראיית עולמו על תהליכים פנימיים – רגשיים ומקצועיים – שמניעים אותנו אל עבר ההצלחה ומציע גם כמה טיפים לשימורה לאורך זמן ממושך

ריצ'רד סנט-ג'ון'הצלחה' היא לא מקום שאפשר להגיע אליו ולנוח, אלא תהליך מתמיד, שיכול לכלול עבודה קשה, אך גם סיפוק והנאה מרובה. כך אפשר אולי לסכם את תפיסת העולם של ריצ'רד סנט ג'ון, כפי שהוא מציג אותה בהרצאה שלו ב – TED, תפיסת עולם שנולדה לא ממחקר תיאורטי אלא מיזמות עיסקית שלו עצמו ומסע שכלל הצלחה מסחררת, כשלון מהדהד ושוב הצלחה, בדרך הקשה.

ריצ'רד סנט ג'ון עבד קשה כדי להיות הנשיא של חברה מצליחה, אבל ברגע שקלט שהוא מצליח, כל הקסם נעלם, הוא הפסיק להתאמץ, איבד את הכיף בעבודה, התרכז בכסף הגדול שהגיע אליו ולא בפרוייקטים ובלקוחות ובהדרגה, אבל בהתמדה, איבד את כל מה שהיה לו. בדרך חזרה לצמרת, הוא אסף את כל מה שאיבד בדרך, יחד עם תובנות חשובות…

סנט ג'ון מלמד אותנו שני דברים חשובים שאם ניישם אותם אנחנו מסודרים בחיים: הראשון הוא איך משיגים הצלחה, השני הוא איך שומרים עליה.

את הפתרון למשימה הראשונה, השגת הצלחה מתאר סנט ג'ון כצירוף של שמונה תכונות ומוטיבציות: תשוקה למה שאנחנו עושים, עבודה קשה, התמקדות במטרה, יכולת דחיפה עצמית, יכולת להעלות ולפתח רעיונות, בקרה ושיפור עצמי, מחוייבות לשרת את הלקוחות נאמנה והתמדה. אם אתם מרגישים שאתם עובדים עם כל השמונה ברמה יומיומית, כנראה שאתם בדרך הנכונה. אם פעם הייתם כאלה אבל היום איבדתם חלק מהם, כנראה שגם אתם, כמו סנט ג'ון נחתם על זרי הדפנה וגם אתם בדרך ללמוד לקח חשוב.

מאד לא פשוט להתגייס מחדש למחויבות שלנו, בכל יום מחדש. קשה גם לקחת רעיון מעורר מוטיבציה ולחיות אותו כשגרה. האם יש דרך לתרגם מוטיבציות תפיסתיות לכדי "רשימת תיוג" אליה נוכל לשאוף יום-יום? נסו להבנות את העיסוק בסוגיות הבאות, ביום-יום העסקי שלכם:

  • האם אתם נלהבים כשאתם מספרים לאנשים מה אתם עושים? אם לא- חשבו מדוע. מהם הפרטים אותה אתם "ממדרים" ולמה? האם אתם חשים לא נוח איתם? למדו מדוע והסיקו מסקנות
  • האם אתם ממוקדים ברעיונות שלכם? מה מסיט אתכם מהם? האם אתם מאבדים אמונה ברעיון או בדרך? אם כן- המציאו אותם מחדש. הגדירו אותם באופן שבו תרגישו מחוייבים מחדש כלפיהם. לא בכדי אובדת התלהבות כלפיי רעיון- כנראה שמלכתחילה לא מספיק האמנתם בו.
  • האם אתם יוזמים או מובלים? האם אתם עבדים של תהליכים? אם הפכתם לפאסיביים או נתתם לתהליך לנהל אתכם (במקום להיפך, כמובן), בדקו האם הוא "יושב" על חולשה שלכם. בדרך כלל זה המצב. לא תמיד אפשרי עבורנו להתמודד ביסודיות עם החולשות המקצועיות שלנו. אם תחושתכם היא שתכונה מסויימת לא ניתנת לשיפור- האצילו את הסמכות למי שמוכשר לכך ושאתם רוכשים אמון כלפיו.
  • האם אתם שאננים? נסו לחשוב על 10 נקודות לביקורת, אשר קיבלתם בחודש האחרון: בין אם בע"פ מעמיתים, מגרף ביצועים או ממקור אחר. האם הקשבתם להן? האם אתם באמת פתוחים לשינוי ושיפור? אם האינסטינקטים הם אלו שהעניקו לכם את ההצלחה- זה בסדר לסמוך עליהם. רק אל תתעוורו תוך כדי.
  • מהן המטרות שלכם? דאגו שתמיד מטרותיכם ינוסחו בקפידה. כמו שלמדנו מהאדון סנט-ג'ון- המטרות העסקיות לעולם לא יעמדו בניתוק מצרכי הלקוח או המשתמש. מטרות כלכליות הן הכרחיות להצלחה עסקית, אך לעולם לא מנותקות. הצלחה מסחרית היא לעד תוצאה של הצלחה מוצרית או צרכנית. לא תתעשרו אם לא יהיה מי שיאהב את המוצר או השירות שאתם מציעים, נכון?…

ההגדרה מחדש של הצלחה כתהליך מתמשך ולא כמצב סטטי היא הרבה מעבר להגדרה סמנטית. הצלחה היא לא מילה נרדפת למנוחה אלא להפך: הצלחה לפי סנט ג'ון היא עבודה מהולה בהרבה סיפוק וכל עוד נצליח לגלגל את כל המרכיבים שלה בו זמנית, הוא מבטיח שנצליח.

המאמר נכתב על ידי צוות אתר create- מדריך לפתיחת עסק.

אל תפספסו אף מדריך!

הרשמו כעת לרשימת התפוצה של כאן עובדים בכיף ותוכלו לקבל עדכונים על כתבות, מאמרים, מדריכים וטיפים לניהול העסק העצמאי, מסחר אלקטרוני, חנויות אונליין ועוד.
כתובת אימייל

מאמרים מומלצים עבורכם

אל תפספסו אף מדריך!

הרשמו כעת לרשימת התפוצה של כאן עובדים בכיף ותוכלו לקבל עדכונים על כתבות, מאמרים, מדריכים וטיפים לניהול העסק העצמאי, מסחר אלקטרוני, חנויות אונליין ועוד.
כתובת אימייל
פרטיכם ישארו חסויים במערכת