כך חזרנו לקנות בשופרסל ונדפקנו (שוב)

אני מאמין בהזדמנות שנייה, ולכן שברתי את החרם וחזרתי לקנות ברשת שופרסל. לצערי, מהר מאוד גיליתי ששום דבר לא השתנה, ושעדיין עושים סיבוב על חשבוני – בניגוד לחוק

מאירועי הפרקים הקודמים: באפריל כתבתי כאן על ההחלטה שלנו להחרים את שופרסל, ועל איך היא שינתה את החיים שלנו (לטובה).

לאחר חודשים ארוכים בהם החרמנו את הרשת ממגוון סיבות שאני מניח שאין צורך לפרט, חזרנו לקנות במקום בעקבות פרסומים על כך שהרשת עוברת תהליכי שינוי ושיפור. כמו רוב בני-האדם, גם אנחנו, מאמינים בלתת הזדמנות נוספת.

לצערי, כשהגענו הביתה החלטתי לבדוק את החשבון. בד"כ אני לא אוהב לעשות את זה, במקרה של השופרסל, זו טפשות שלא לבדוק ולוודא שאכן שילמתי רק מה שהייתי צריך.

הטעות הפעם, זו שאליה שמתי לב, הייתה ביוגורט העזים הנפלא של מחלבות גד. תג המחיר: 11.40, המחיר בקופה: 13.90. הפער: 2.5 שקלים, שהם כ-22% יותר מהמחיר המצויין על האריזה.


יהיו כאלו שיאמרו שמדובר בטעות תמימה. אחרים יטענו שזו שיטת מצליח. האמת היא – ובכן – בעיני המתבונן והקונה. אבל אני למדתי דבר אחד: אם אתה טיפש מספיק לחזור למקום כמו השופרסל, לפחות תעשה בשכל ותבדוק שלא גונבים אותך, שוב.

בפוסט המקורי שלי, מחודש אפריל, כתבתי שאנחנו חיים בעידן של בחירה. באופן פרדוקסלי, אז וגם היום, אני חושב שזה אחד האתגרים הגדולים שלנו. כשאנחנו צריכים לבחור, בכל פעם, אנחנו מתעייפים, מתעצלים ונוטים לקבל החלטות לא כל כך מושכלות. השופרסל נוח, הוא קרוב יחסית, יש בו מגוון מוצרים, והמחירים שלו סבירים ביחס למה שאני יכול ומוכן לשלם.

אבל שום דבר לא יתחרה (לשלילה) בתחושה הקשה והדוחה ששוב דפקו אותך. בטעות או בשיטת מצליח, או איך שלא תקראו לבולשיט הזה. בידיעה שאתה צריך לבדוק כל דבר בזכוכית מגדלת, בקופה, גם במחיר עיכוב התור וגלגול עיניים של הקופאית המסכנה והלקוחות שמאחוריך. שהרי בבית כבר תהיה עצל מדי או עייף מדי לחזור כל הדרך בחזרה לסניף כדי להתלונן, ובביקור הרבה – אם יהיה כזה – הרי תשכח מזה כבר. במקרה שלנו זה אפילו יותר מורכב: 15 דקות נסיעה לכל כיוון, הופכות את ה-2.5 שקלים שהם לקחו הפעם, ללא שווים את המאמץ. להתלונן עולה יותר. אבל זה שני שקלים פה ועשרה שקלים שם, ובמצטבר מדובר בסכומים לא קטנים שאיכשהו, כמעט תמיד, הם לטובת השופרסל ולא לטובת הלקוח.

ממש כמו בלאס וגאס, גם בשופרסל, הבית תמיד זוכה. איכשהו.

וכדי ליהנות מהחוויה של השופרסל, הנה 12 מקרונים שנראים תעשייתיים ודוחים ב-40 שקלים. כנראה שזו דרכו של נוחי לשלם את חובותיו לנושים:

מקרונים דוחים ב-40 שקלים, מישהו? צילום: אלון איתן

ולמי שפספס, הנה שוב הצילום של הפטריות עם פטריות, גם זו המצאה של שופרסל:

פטריות עם פטריות. צילום: אלון איתן

פטריות עם פטריות. צילום: אלון איתן

קרדיט תמונות: Caden Crawford,

הצטרפו לתפוצה

הרשמו כעת לרשימת התפוצה של כאן עובדים בכיף ותוכלו לקבל עדכונים על כתבות, מאמרים, מדריכים וטיפים לניהול העסק העצמאי, מסחר אלקטרוני, חנויות אונליין ועוד.
כתובת אימייל

מאמרים מומלצים עבורכם

אל תפספסו אף מדריך!

הרשמו כעת לרשימת התפוצה של כאן עובדים בכיף ותוכלו לקבל עדכונים על כתבות, מאמרים, מדריכים וטיפים לניהול העסק העצמאי, מסחר אלקטרוני, חנויות אונליין ועוד.
כתובת אימייל
פרטיכם ישארו חסויים במערכת

הצטרפו לתפוצה

כתובת אימייל