הכירו את Polyvore: רשת חברתית אופנתית שתעלה לכן את המכירות בחנות

אם יש לכן חנות או עסק למכירת תכשיטים, בגדים, אקססוריז ועיצוב לבית אתן חייבות להכיר את פוליוור – הרשת החברתית הכי חשובה למכירות שלכן, שעליה כנראה לא שמעתן עדיין. מדוע מדובר באחת מזירות השיווק החזקות והמשמעותיות, למה הגולשים בה קונים וקונים וקונים, איך משתמשים ב"סטים" בעיצוב מרהיב ויצירתי כדי לקדם את המוצרים שלכן – ומדוע אתן צריכות להקים בה חשבון עסקי כבר היום. מדריך מלא למתחילות (וגם כמה טיפים למתקדמות)

פוליוור

עושה רושם שבכל שבוע צצה איזו רשת חברתית חדשה או פלטפורמה שיווקית, ורק המחשבה על לתחזק עוד פרופיל בעוד מקום עושה לכולנו כאב ראש. בפרט אם מדובר בפרופיל רדום שלא מביא לכן מכירות או תנועה לאתר. אבל הפעם מדובר במשהו שונה לגמרי, שאתן חייבות להכיר וללמוד – בעיקר אם יש לכן חנויות אונליין הפונות לקהל הבינלאומי (או אם אתן חושבות לפתוח אחת כזו).

Polyvore היא רשת חברתית ממוקדת מאוד, שלא מתקרבת לנתוני החשיפה של הרשתות הגדולות כמו פייסבוק, טוויטר, פינטרסט ואינסטגרם. אבל מה שהיא לא עושה בחשיפה, היא עושה (ובענק) במכירות: זו זירה לוהטת שמביאה תנועה איכותית לאתרי מסחר שונים, בעיקר בתחום האופנה והלייפסטייל, תכשיטים, אקססוריז ועיצוב הבית. שימוש נכון ברשת הזו מביא טראפיק מצויין לחנויות אטסי, למשל, משום שהרשת פונה לגולשים שבאמת קונים, ולא רק "מדפדפים" בתמונות או סוקרים מוצרים.

כאן הכוח האמיתי שלה: הגולשים בפוליוור הם אנשים שבאים לקנות – הם נמצאים שם במטרה לחפש מוצרים, להיחשף למוצרים, ולרכוש מוצרים. לא פלא שהיא הפכה עד מהרה לזירה ייחודית ושוקקת חיים לשיווק איכותי וממוקד שמביא תוצאות מעולות.

האמת שאף על פי שהרשת התחילה את דרכה ב-2007, רק לאחרונה היא עלתה לכותרות ובגדול, בין היתר בעקבות רכישתה בידי ענקית האינטרנט האמריקנית Yahoo. ברגע שמגלים אותה, מהר מאוד קל להבין את היכולת שלה לעזור לעסקים להביא תנועה לאתר.

התחומים הבאמת מוצלחים בפוליוור הם אופנה, תכשיטים ועיצוב הבית, כאמור, ולכן תתאים בעיקר לעסקים מהתחומים הללו. עם זאת, אני מאמין שניתן להשתמש ברשת גם לתחומים אחרים, עם קצת השקעה והתאמות. עוד בנושא בהמשך.

איך זה עובד?

בפוליוור יש למעשה מספר חלקים שונים שידרשו את תשומת הלב שלכן – פרופיל המשתמש שלכן, המוצרים שלכן שתעלו והחלק המעניין ביותר, ה"סטים". לפני שנקפוץ למים העמוקים, הנה כמה שלבים בסיסיים שיש לעשות כדי להקים חשבון באתר.

הרשמה

באופן טבעי הדבר הראשון שיש לעשות על מנת להצטרף לרשת הוא להרשם. אין יותר מדי מה להסתבך פה. הרשמה פשוטה של 2 דקות ואתן בפנים. ניתן להירשם באמצעות פייסבוק או טוויטר, או בעזרת מייל.

פוליוור

מיתוג פרופיל המשתמשת

כמו בכל רשת חברתית הפרופיל שלכן כאן מהווה חלק בלתי נפרד מהמערך השיווקי שלכן ולכן צריך להתאים למיתוג של העסק. השקיעו זמן, כתבו משהו מעניין, ספרו משהו מיוחד על העסק שלכן, הוסיפו לינקים לרשתות חברתיות אחרות ולאתר שלכן.

השקיעו במיוחד בתמונה שאתן מעלות, כי היא תופיע בכל מקום שבו תשתתפו (בדומה לתמונת פרופיל בפייסבוק). לאורך זמן, אם תשקיעו מאמצים ותקלעו לטעמם של חברי האתר, יצטברו עוד ועוד נקודות זכות לטובתכן בדמות חיזוקים חברתיים של מספר צפיות בסטים, מספר עוקבים וכו'. אלו נתונים חשובים שיעזרו בקידום שלכן ברשת.

דוגמא טובה אפשר לקחת מאיך לא, טיילור סוויפט:

itaylorswift13 Polyvore

 

הוספת מוצרים

אם אתן למודות קרבות מלהעלות מוצרים לאטסי (או פלטפורמה דומה) – אל חשש! שלב הוספת המוצרים לפרופיל שלכן בפוליוור הוא סופר פשוט בזכות תוסף קטן לדפדפן כרום. כל מה שצריך לעשות זה להכנס לאתר שבו נמצאים המוצרים שלכן, להכנס למוצר ספציפי, להקליק על הכפתור הקטן שנוסף לדפדפן וזהו.

התוסף כבר ידע למשוך אוטומטית את התמונות של המוצרים ואת המחיר. תוכלו כמובן לשנות את שם המוצר, לערוך את הנתונים, ולהוסיף לו תגיות רלוונטיות – אבל התהליך הבסיסי קל להפליא. כמובן שיש לחזור על התהליך עבור כל המוצרים שאתן מעוניינות להוסיף לפרופיל שלכן.

polyvore chrome extension

טיפ: בהנחה והאתר שלכן תומך בזה, ובהנחה ואתן גם מייצרות תוכן שיווקי כתוב (מומלץ!) תוכלו לייבא לפרופיל שלכן גם כתבות.

אגב, אין שום הגבלה על האתרים שמהם אפשר למשוך מוצרים כך שניתן להוסיף לפרופיל שלכן גם מוצרים נוספים שאתן חושבות שהם מוצרים משלמים למה שאתן מוכרות בחנות. כך תוכלו ליצור "סטים" של מוצרים שחלקם הגדול שלכן אבל חלקם מבחוץ, לשתף פעולה עם סטים אחרים ולשווק את עצמכן דרך רשימות קניות אופנתיות שכאלו הזוכות לחשיפה מרובה. איך זה עובד?

פוליוור

החידוש הגדול – יצירת "סטים" של מוצרים בעיצוב ייחודי

הסטים הם גולת הכותרת של פוליוור. כאן ניתן להכין אוסף של מוצרים וליצור טוטאל-לוק כפי שאתן רואות לנכון. תוכלו ללקט מוצרים שלכן, להוסיף מוצרים של אחרים או רק להתמקד במוצרים של אחרים שנראים לכן מעניינים ויכולים להרכיב סט שיעורר תגובות חיביות מהגולשים ויעלה את המודעות לפרופיל (מותג) שלכן.

הייחודיות של הסטים היא שזו בעצם מערכת אינטראקטיבית שאמפשרת שילוב של כמה מוצרים לתוך "תמונה" אחת עם מוטיב מסויים, כשהקלקה על כל פריט תפנה את הגולש לעמוד של המוצר הספציפי עליו הוא הקליק מתוך ה"תמונה". ממש כמו בכתבות ה"עשרה פריטים ירוקים לאביב" בעיתון, גם כאן מדובר בלקט מוצרים המעוצב בצורה מזמינה ויפייפיה, רק עם קישורים ומידע נוסף המעודדים מכירה.

הערה: הסטים עובדים בצורה אופטימלית רק על הדסקטופ. ניתן כמובן לגשת אליהם גם ממובייל אך מכיון שבמובייל אין אפשרות לרחף עם העכבר והמסך הרבה יותר קטן, פשוט מופיע תפריט שמכיל את כל הפריטים בנפרד. החוויה המלאה היא דרך מחשב רגיל ואל תפספסו אותה כשאתן מתכננות את הפעילות שלכן בפוליוור.

Polyvore set example פוליוור

לא תאמינו: גם אתן עלולות להתמכר לשיווק (!)

האמת שיצירת הסטים היא חלק מהכיף! מערכת יצירת הסטים מאפשרת גמישות מאוד גדולה ונותנת לכן לשחרר את הצד היצירתי שלכן, כולל הוספת טקסטים (אם כי אלה יצטרכו להיות שמורים כתמונה לפני שניתן יהיה להוסיף אותם). אם אי פעם חלמת על זה שיהיה לך מדור סטיילינג אישי כמו במגזיני אופנה – זה הזמן שלך לזרוח.

טיפים: 

  • שילוב הכתבות שייבאתן מהאתר שלכן (כפי שהוסבר קודם) בתוך הסטים שאתן מעלות, יבטיח שתקבלו חשיפה הרבה יותר גדולה.
  • השתדלו לא לעשות סטים בנאלים עם רקע לבן ותמונות של המוצרים בלבד – זה מה שכולם עושים. אם אתן רוצות לבלוט העניקו איזה טוויסט מעניין לסטים שלכן: תוסיפו טקסטים טיזריים, כיתובים מושכים, כותרות אטרקטיביות, הוסיפו אפילו דברים לא קשורים רק בשביל ליצור אווירה (למשל: קישוטי חג). חשבו מגזין אופנה, נוצץ, מזמין, אטרקטיבי.
  • קחו השראה ממגזינים, דפדפו (פיזית או אונליין) במגזיני אופנה ולייפסטייל, ראו כיצד הם בונים את הרשימות שלהם, והתבססו על הקווים המנחים שלהם בסטים שלכן.

יצרתי פרופיל וסטים. מה אני עושה עכשיו?

כמו בכל רשת חברתית, גם בפוליוור אי אפשר לעבוד בשיטת "שגר ושכח", ואתן חייבות להקדיש לזה זמן. למרבה המזל, זו רשת סופר כייפית וממכרת, ולא רק שלא "תסבלו" מעבודת השיווק שלכן, אלא גם תיהנו ממנה. החלק השיווקי מקבל תפקיד משני, והוא הופך לחלק מהתהליך של גלישה, חיפוש השראה, חפירה בסטים הנהדרים שגולשים וגולשות אחרים יצרו, קריאת תגובות ושיתופים ועוד ועוד.

זו חוויה נהדרת לכל מי שאוהבת ועוסקת באופנה ולייפסטייל, ומלבד הפן המכירתי יש כאן גם מרכיב מאוד גדול של פאן, למידה וחשיפה למוצרים חדשים וטרנדיים.

יש לכן אתר מכירות? חברו את פוליוור והקפיצו את החשיפה

אם יש לכן אתר מכירות או תוכן, תוכלו להשתמש ביכולות השיתוף המתקדמות של פוליוור על מנת להטמיע את הסטים שלכן ישירות באתר. זה כמובן יכול להיות מעולה אם יש לכן שיתופי פעולה עם בלוגים (גם טאמבלר נחשב) אחרים שגם הם יכולים להטמיע את הסטים שלכן. אני ממליץ לשחק עם האפשרויות של הצורה והגודל על מנת שזה יתאים בדיוק לצרכים שלכן. כמו שציינתי קודם, זה יראה מעולה בדסקטופ, ועדיין יעשה את העבודה במובייל אבל קצת פחות יפה, אז לשיקולכן.

Polyvore embed options

טיפ: על מנת להגיע לחלון השיתוף הנ"ל יש צורך להקליק על כפתור ה-BLOG בחלק של אפשרויות השיתוף:

Polyvore Share Options

 

השתתפות בקבוצות

בדומה לפייסבוק, ושלא בדומה פינטרסט או אינסטגרם, בפוליוור תוכלו גם למצוא קבוצות "סגורות" לפי נושאים שונים. אם תתחברו לקבוצות הנכונות ותתרמו להן מהידע שלכן תוכלו להפיק מכך לא רק הרבה סיפוק אישי אלא גם הרבה הערכה מקצועית ובעקבות זאת גם תנועה לסטים ולמוצרים שלכן, כשכמובן סטים ומוצרים שקיבלו הרבה לייקים יקבלו עדיפות גבוהה יותר בחיפושים באתר. משם הדרך לקניות של המוצרים שלכן די קצרה.

טיפ: כדי למצוא קבוצות שרלוונטיות לכן, הכנסו לשדה החיפוש בראש העמוד ושנו את הבחירה בצד ל-Groups, והכניסו מילת חיפוש שרלוונטית לתחום העניין שלכן.

למתקדמות: ערכו תחרויות

ברגע שתחצו את רף 30 העוקבים אתן כבר יכולות לפתוח קבוצה משלכן. זה כמובן ידרוש מכן הרבה יותר זמן ומאמץ בשביל לתחזק את זה, להביא גולשים ולשמור על הסדר והעניין, אבל הקבוצה גם מאפשרת לכן אפשרות חדשה – יצירת תחרויות. אפשרות זו תוכל להניע הרבה גולשים לקבוצה, לפרופיל שלכן, ובסופו של דבר גם לאתר שלכן. לא הייתי רץ לעשות את זה ישר על ההתחלה. קודם שוטטו לכן בהנאה באתר ותלמדו להכיר אותו ואת הלוק אנד פיל שיש לו, איזה אנשים יש שם ומה מעניין אותם. אם לאחר מכן תרגישו שזה משהו שיכול להתאים לכן, קדימה, עופו על זה, רק אל תשכחו לספרו לי איך היה 🙂

רוצות עוד?

הכתבה נכתבה בלשון נקבה מטעמי נוחות ופונה לשני המינים.

אהבתם את הפוסט? אל תשכחו להצטרף לרשימת התפוצה של האתר (בתיבה ממש עוד רגע) ולדף הפייסבוק של "כאן עובדים בכיף" – כדי להבטיח שלא תפספסו שום מדריך שימושי. יש לכם שאלות, הערות או הצעות? שלחו לי הודעה כאן או דרך הפרופיל שלי בפייסבוק. אני תמיד שמח להכיר אנשים חדשים, אז תרגישו חופשי 🙂

הצטרפו לתפוצה

הרשמו כעת לרשימת התפוצה של כאן עובדים בכיף ותוכלו לקבל עדכונים על כתבות, מאמרים, מדריכים וטיפים לניהול העסק העצמאי, מסחר אלקטרוני, חנויות אונליין ועוד.
כתובת אימייל

מאמרים מומלצים עבורכם

אל תפספסו אף מדריך!

הרשמו כעת לרשימת התפוצה של כאן עובדים בכיף ותוכלו לקבל עדכונים על כתבות, מאמרים, מדריכים וטיפים לניהול העסק העצמאי, מסחר אלקטרוני, חנויות אונליין ועוד.
כתובת אימייל
פרטיכם ישארו חסויים במערכת

הצטרפו לתפוצה

כתובת אימייל