משלוחים לחו"ל: המדריך המלא לסוחרים באינטרנט כיצד שולחים מוצר לחו"ל? איך מחשבים את עלות המשלוח? כמה זמן לוקח למוצרים להגיע? מה זה רשימון ייצוא והאם כל עסק צריך להוציא אחד? כל השאלות והתשובות הקשורות במשלוחים לחו"ל

משלוחים לחו"ל

סוגיית המשלוחים לחו"ל היא אחד מהמכשולים העיקריים שגורמים לאנשים רבים לוותר על החלום למכור את המוצרים שלהם באינטרנט - בין אם באתר מסחר עצמאי, ובין אם באתרים דוגמת אטסי, אמזון, איביי וזירות מסחר אלקטרוני אחרות. למרות שמדובר בעניין שנראה מסובך, בעבור רוב החנויות דרושות כמה החלטות עקרוניות שמקבלים פעם אחת, עם פתיחת החנות והגדרתה, ולאחר מכן הדברים עובדים "על אוטומט". לכן, לא כדאי לתת לחשש שלכם ממשלוח מוצרים לחו"ל לעכב את העסק שלכם - זוהי פעולה שאתם לומדים פעם אחת, ולכל היותר משפרים תוך כדי תנועה ולמידת התחום לאחר שהחנות כבר פועלת, ואתם צוברים ניסיון וידע מעשי. תוכלו תמיד להיעזר באיש מקצוע או - וזה ואפילו עדיף - להתייעץ עם מוכרים ותיקים ופעילים שכבר מנוסים בתחום וישמחו לעזור לכם להתחיל.

כדי לעשות קצת סדר בבלאגן (הנוראי!) שיש בכל הקשור לתחום של משלוחים לחו"ל, הנה כמה שאלות נפוצות ותשובות, הסברים מקיפים וגם דוגמאות למצבים ומחירים עדכניים.

כמה עולה לשלוח חבילה לחו"ל?

באתר דואר ישראל תמצאו מחשבון שיעזור לכם לחשב את עלויות המשלוח. עליכם לבחור מדינה, סוג דואר, כמות ומשקל, ותוכלו לקבל את המחיר. בתחתית המחשבון תמצאו גם קישורים לתעריפונים מעודכנים.

כיצד נקבע מחיר המשלוח?

מחיר משלוח חבילה לחו"ל נקבע על פי מדינת היעד, סוג המשלוח, סוג הביטוח/אחריות שאתם מבקשים להפעיל עליו, מהירות המשלוח, גודל החבילה (במשקל) וסוג השילוח - ימי או אווירי. ישנן תוספות על עמילות מכס (בארץ או בחו"ל), שירותי רשומון ייצוא (שכל עסק חייב להוציא לצורך דיווח לרשויות המס, על כך בהמשך) ועוד. בהמשך הרשימה תמצאו פירוט של שיטות המשלוח הנפוצות ביותר, הסברים על ההבדל ביניהן ודוגמאות למחירים אופייניים לרוב לקוחות המסחר האלקטרוני המוכרים מוצרים בחנויות כמו אטסי, איביי, אמזון וכדומה.

המחירים המופיעים בעמוד זה מעודכנים לחודש יוני 2016 והם מבוססים על תעריפון הדואר. המחירים - למרבה הצער - מתעדכנים תכופות, בד"כ כלפי מעלה - אך הם עולים בצורה יחסית בכל השירותים.

איך שולחים חבילה לחו"ל?

ניתן לשלוח חבילות לחו"ל במספר שירותים - דרך דואר ישראל או דרך ספקים פרטיים. משלוח דרך הדואר יכול להיעשות בעזרת דואר אוויר (לפריטים קטנים, מעטפות וצרורות קטנים), דואר דרך הים (זמן שילוח ארוך מאוד), אקו פוסט, או שירותי פרימיום דוגמת EMS.

משלוחים לחו"ל בדואר אוויר

פריטים קטנים - מעטפות קטנות, צרורות קטנים וחבילות - ניתן לשלוח בדואר אוויר מהיר. מחירים לדוגמה: בין 6.5 ל-9 ש"ח לחבילה של עד 100 גרם, 13.10-26.5 ש"ח לחבילה של 250-500 גרם. לפריטים הנשלחים בדואר אוויר אין מספר מעקב בכל המדינות והם אינם מבוטחים. תוספת דואר רשום - 7.70 ש"ח (אבל שימו לב: ישנן מדינות, ובראשן ארה"ב, שבהן גם אם תשלמו על דואר רשום בפועל לא תקבלו אישור מסירה). השירות מתאים במיוחד למוצרים זולים, שעלותם נמוכה, כך שבמקרה שהלקוח לא יקבל את המוצר תוכלו לזכות אותו מבלי להיגרר להפסד גדול.

משלוח לחו"ל בדואר אוויר דרך חברות פרטיות

בישראל פועלות מספר חברות המציעות שילוח בינלאומי לחו"ל במגוון רחב של מחירים. אחת המוכרות בזירה היא Flying Cargo (אתר, טלפון: 074-7198823). על פי רוב, המחירים בחברות הפרטיות גבוהים יותר, אך הן מציעות מעטפת שירות כמו הוצאת רשימון ייצוא וטיפול בענייני המכס בתוספת תשלום.

משלוח ימי

משלוח חבילות גדולות יותר אפשר לעשות גם דרך הים. זהו השירות הזול ביותר אבל גם האיטי ביותר. בנוסף, אין עליו ביטוח או מעקב. משלוח ימי רגיל של חבילה (במשקל של עד 1 ק"ג) יעלה לכם בין 65 ש"ח ליעדים קרובים ועד 107 ש"ח ליעדים רחוקים (דוגמת אוסטרליה). כל ק"ג נוסף יעלה בין 13.50 ש"ח (ליעדים קרובים) ועד 37.60 ש"ח. יש הנחה מעל 5 פריטים.

 

מה זה "אקו פוסט" ובמה הוא שונה מדואר רגיל?

אקו פוסט (eco post) הוא שירות של דואר ישראל הפונה בעיקר לחנויות ואתרי מסחר השולחים מוצרים לחו"ל וזקוקים לשירות מעקב ואישור מסירה. בניגוד לדואר רשום / רגיל, שירות אקופוסט כולל הוכחת משלוח (לרבות דואר אלקטרוני כאשר החבילה הגיעה ליעדה), שירות לקוחות יעיל יותר מהדואר הרגיל (אבל אל תפתחו יותר מדי ציפיות - זה עדיין דואר ישראל), פיצויים לאובדן או/ו נזק (עד 100 דולר), מעקב ממוחשב על תנועת החבילה וזמן חלוקה מקוצר. על פי נתוני הדואר, החבילות מגיעות בד"כ לרוב היעדים בין 5 ל-7 ימי עסקים, ואילו לאוסטרליה המשלוח לוקח בין 10 ל-12 ימי עסקים. ניתן לקבל הנחה על מנויים וכן על משלוח כמותי (מספר חבילות).

אקו פוסט מיועד למשלוחים קטנים, של עד 2 קילוגרם, וניתן לשלוח באמצעותו למדינות: ארה"ב, קנדה, גרמניה, הולנד, שבדיה, שווייץ, ספרד, בריטניה, בלגיה, צרפת ואוסטרליה.

דוגמאות למחירים: לרוב המדינות: חבילה קטנה (עד 100 גרם) - 34 ש"ח, בהזמנה כמותית (מעל 50 פריטים) 30.90 ש"ח ליחידה.

משלוחים מהירים לחו"ל דרך דואר ישראל - EMS

שירות ה-EMS של הדואר מאפשר משלוח מהיר של פריטים בשירות שמוגדר כ"פרימיום". המחיר כולל משלוח מהיר (הגעה תוך 3 ימי עסקים למרבית היעדים המרכזיים בעולם), אחריות בסיסית עם אפשרות להרחבת הכיסוי עד לשווי חבילות של 25,000 ש"ח (למשל: במקרה של מוצרים יקרים דוגמת חפצי אמנות או תכשיטים), ומעקב אונליין אחר תנועת הפריט ומסירתו.

מנויים יכולים לקבל הנחה על כמות מצטברת, מערכת ממוחשבת לניהול המשלוחים ואיסוף מבית העסק (חוסך לכם את ההגעה לסניף).

המחירים לחבילה במשקל של עד חצי ק"ג - לארה"ב (היעד הזול ביותר) - 95 ש"ח, לרוסיה (היעד היקר ביותר) - 188 ש"ח. חבילה של קילוגרם תעלה 116 ש"ח לארה"ב ו-200 ש"ח לרוסיה.

משלוח מוצרים יקרים

במקרה של מוצר יקר, מומלץ להשתמש בשירותי פרימיום וחברות השילוח המתמחות בחבילות בעלות ערך כספי גבוה. בין החברות הפעילות בשוק ניתן למנות את ‏FedEx, ‏DHL, ‏TNT, ‏UPS ואת ‏Brinks. לקוחות מזדמנים משלמים מחירים גבוהים יותר על המשלוחים, ולכן כדאי לבקש הצעות מחיר מכל החברות, לבחור אחת ולפתוח בה כרטיס לקוח קבוע.

במקרה של תכשיטים או מוצרים אחרים שבהם המחיר גבוה במיוחד, גם חברות השילוח עשויות לסרב לבצע את המשלוח עבורנו. במקרה כזה, יש פתרון (יקר) אבל כזה שמאפשר שילוח בינלאומי מאובטח. עלינו ליצור פוליסת ביטוח פתוחה בעבור ביטוח ימי ואווירי, ואז לפנות שוב לחברת המשלוחים בבקשה לקבל הצעת מחיר. ביטוח מספק לנו כמוכרים, וגם לחברת השילוח, כיסוי במקרה של אובדן או גניבה. העלות שלו תמיד תהיה נמוכה יותר מעלות החבילה במקרה של אובדן/גניבה או אפילו נזק.

כיצד שולחים דואר למדינות ערב?

קיבלתם הזמנה מערב הסעודית? יש לכם לקוח נלהב מכוויית? רוב החברות (כולל דואר ישראל) לא שולחות למדינות ערב. למרבה המזל, דברי דואר למדינות ערב ניתן לשלוח דרך סניף ישראל של הדואר הצרפתי. החבילות נשלחות מישראל לצרפת ומשם נשלחות מחדש כך שמדינת המקור (=ישראל) לא מופיעה על גבי האריזה. יש להקפיד שלא יהיו כיתובים בעברית או סימונים שעלולים להסגיר את העובדה שהחבילה מגיעה מישראל.

ניתן להזמין שילוח בדואר רגיל (מעטפות קטנות), דואר רשום (הכולל מעקב) ושירות מסירה עד הבית.

עפ"י הצהרת החברה, המחירים נמוכים יותר ממחירי השילוח בדואר רגיל, אם כי משתמשים בקבוצות פייסבוק שונות שהשתמשו בשירות מדווחים לפעמים אחרת. זמני המשלוח ארוכים יחסית - כחודש - וכדאי לקחת זאת בחשבון ולקבל את אישור הלקוח לפני ביצוע המכירה והמשלוח. ליצירת קשר: 08-9300633, אתר: http://www.ame.co.il/. באתר תמצאו גם תעריפון מעודכן.

אל תשכחו להוציא רשימון ייצוא עבור כל משלוח

על פי החוק, עליכם להוציא מסמך בשם רשימון ייצוא עבור כל משלוח לחו"ל, בלי קשר למחיר המשלוח או למדינת היעד. עלות המסמך כ-70 שקלים, ועסקים ששולחים מעט מוצרים יכולים לבקש הקלה ולהוציא רשימון ייצוא מרוכז, אחת לחודש. לפרטים מלאים על הרשימון בקרו במאמר "רשימון יצוא: כל מה שחשוב לדעת כשמוכרים מוצרים לחו"ל".

קידום חנות במרמלדה מרקט

טיפים להגברת הטראפיק והרווחים מהחנות שלכם במרמלדה מרקט

במקום להביא טראפיק מבחוץ ולהוציא הרבה כסף על קידומים, תוכלו לנצל את החשיפה שכבר יש למרמלדה במטרה להשיג קונים לחנות שלכם. איך למקסם את הטראפיק האורגני של מרמלדה וכיצד תוכלו להגביר את הרווחים שלכם בחנות בכמה טיפים קצרים ופשוטים

קראו עוד »
שירות לקוחות במסחר המקוון

שירות לקוחות במסחר המקוון: טיפים קטנים-גדולים לשיפור ביצועי החנות שלכם

כשאנחנו מנהלים אתר מסחר אנחנו לא נמצאים בקשר ישיר עם הקונים שלנו, ולכן שירות לקוחות הוא אחד המשמעותיים והחשובים בפיתוח העסקי והשיווקי. מה ההבדל בין Pre-Sale ל-Post-Sale בהיבט של שירות הלקוחות במסחר המקוון, איך כדאי לתת שירות ללקוחות וכיצד משפרים את המכירות בקלות בעזרת שירות טוב ומקצועי. המדריך המלא

קראו עוד »
המדריך לניהול המלאי באטסי

חדש בממשקי הניהול של אטסי: ניהול מתקדם של וריאציות ומלאי

ממשק ניהול המוצרים באטסי זוכה למתיחת פנים, עם שדרוג משמעותי בכל הקשור לניהול וריאציות ומלאי. מעתה ניתן להוסיף מק"ט לכל מוצר ולכל וריאציה, לנהל מלאי מפורט יותר, ולהוסיף מאפיינים שיעזרו לשיפור הנראות של המוצרים בחיפושים. המדריך הבא יעזור לכם להבין ולהשתמש בממשקים החדשים בקלות ובכיף

קראו עוד »
נטישת עגלת קניות (צילום אילוסטרציה)

איך להתמודד עם נטישת עגלת קניות: אופטימיזציה של תהליך הרכישה

יש כמה דרכים בדוקות למניעת נטישת עגלת קניות רגע לפני התשלום. הן נותנות מענה לבעיות הנפוצות ביותר של אתרי מסחר, ומעלות משמעותית את הסיכוי להשלמת תהליך הקניה. הנה כמה רעיונות שיעזרו לכם להתמודד עם תסמונת נטישת העגלה בקלות יחסית. וגם: איך האקדמיה עוזרת לחקור את התופעה המסקרנת הזו – ומה אפשר ללמוד ממנה כדי לשפר את המכירות שלנו ברשת

קראו עוד »

אל תפספסו אף מדריך!

הרשמו כעת לרשימת התפוצה של כאן עובדים בכיף ותוכלו לקבל עדכונים על כתבות, מאמרים, מדריכים וטיפים לניהול העסק העצמאי, מסחר אלקטרוני, חנויות אונליין ועוד.
כתובת אימייל
פרטיכם ישארו חסויים במערכת