נובמבר 2011: עליה בביטחון עסקים קטנים

בנובמבר 2011 נרשמה עליה ב"מדד האופטימיות" של עסקים קטנים בארה"ב. דווקא בתקופה של משבר כלכלי הולך ומחריף הופכים העסקים הקטנים לאטרקטיביים יותר מתמיד, וכלכלנים רבים מאמינים כי עסקים קטנים יהיו קרש ההצלה של הכלכלה הקורסת ב-2012. כל הסיבות – בפוסט הבא

"אינדקס האופטימיות (NFIB)" של עסקים עצמאיים מראה עליה בביטחון של עסקים קטנים ועצמאיים במהלך נובמבר 2011. הסקר הקיף 780 בעלי עסקים קטנים בארה"ב, והציג שיפור משמעותי בתחושת הביטחון והאופטימיות לעומת החודשים האחרונים. במדד הכולל נרשמה עליה של 1.2 אחוזים לעומת החודש הקודם, ומדד האופטימיות הגיע לרמה הגבוהה ביותר מאז חודש פברואר השנה. להורדת הדו"ח המלא (בפורמט PDF) – לחצו כאן, לצפיה בתקציר הנתונים לחצו כאן.

מבין עשרה מדדים המחושבים באינדקס, בשבעה נרשמה מגמת עליה, במדד אחד – תוכניות להגדלת המלאי – נרשמה יציבות ביחס לחודש הקודם, ואילו בשני תחומים נרשמה ירידה ביחס לאוקטובר: הקטנת המלאי הכולל ודפוסי הרווח הצפויים. נתונים אלו אמנם צנועים למדי, אך הם מרשימים בהתחשב במיתון הכבד ובקשיים הכלכליים הפוקדים את העולם. בעלי העסקים ציינו כי הם שוקלים את הרחבת הפעילות העסקית שלהם, בודקים אפשרויות לשכור עובדים חדשים ומעריכים כי עכשיו הזמן הטוב להתרחבות. דווקא בתקופה של משבר כלכלי קיצוני, העסקים הקטנים מפגינים יכולת תמרון והתמודדות רבה יותר מאשר עסקים גדולים, ונראה שהם כשירים יותר להתמודד בהצלחה עם שינויים עסקיים תכופים וזריזים הנדרשים במיוחד בתקופת משבר.

שנת 2012 צפויה להיות מורכבת לא פחות מהשנה החולפת, ויש החוזים את התעמקות המשבר והתרחבותו. שלשום החליט הסנאט האמריקני על הגדלת תוכנית המחקר והסיוע לעסקים קטנים, במטרה לעודד יזמויות פרטיות ולסייע להתפתחות עסקים קטנים ובינוניים. עם פרוץ המשבר הכלכלי בארה"ב הופנתה תשומת הלב לכיוונם של עסקים קטנים, שלפי הערכות יכולים לשפר את מצב הכלכלה ולספק מקומות תעסוקה לאנשים רבים המוצאים עצמם מחוץ למעגל התעסוקה בשל שורת הקיצוצים הנרחבת שעורכות חברות רבות במטרה להתמודד עם המשבר.

קרדיט תמונות: OTA Photos, CC BY-SA 2.0

הרשמו לעדכונים על מאמרים חדשים: