איך לפתוח חנות באטסי: מדריך שלב אחר שלב

המדריך לפתיחת חנות באטסי

כל מה שאתם צריכים לדעת כדי לפתוח חנות חדשה באטסי
מדריך מצולם צעד אחר צעד

כדי לפתוח חנות באטסי עליכם לפתוח פרופיל משתמש רגיל וללחוץ על הקישור Sell on Etsy שמופיע בחלק העליון של התפריט, או בתחתית העמודים באתר.

הקישור נמצא כאן:

https://www.etsy.com/sell

לאחר שתלחצו עליו, תגיעו לעמוד המופיע מימין. שם לחצו על הכפתור - Open your Etsy shop.

פתיחת חנות באטסי אינה כרוכה בתשלום. אך יהיה עליכם להעלות לפחות פריט אחד ולשלם את עמלת הליסטינג (דף מוצר) בסך של 20 סנט.

כעת תועברו לאשף יצירת חנות חדשה. בכל אחד מהשלבים תצטרכו להזין מידע הקשור לחנות שלכם, לפרטי התשלום (חשבון ב-PayPal נדרש), וכאמור, תידרשו להעלות לפחות מוצר אחד לאוויר. 

השלבים באשף הם:

  1. הגדרות חנות.
  2. שם החנות.
  3. העלאת מוצר/ים לחנות.
  4. קביעת אמצעי תשלום.
  5. הגדרות חיוב (כדי שאטסי יוכלו לגבות מכם עמלות על מכירות, פרסום, ועמלת ליסטינג לכל מוצר שתעלו).

בשלב זה תוכלו להגדיר:

  1. את השפה שבה תנוהל החנות (אנגלית היא ברירת המחדל המומלצת).
  2. את המדינה ממנה פועלת החנות (ישראל).
  3. את המטבע בחנות (בחרו במטבע שנוח לכם לעבוד איתו, דולרים או שקלים).

כמו כן, תצטרכו לבחור את הפעילות שלכם: עבודה במשרה מלאה, משרה חלקית וכו'. המידע הזה לא מוצג לגולשים המבקרים בחנות ונועד לצרכים פנימיים של אטסי.

לאחר שתזינו את הפרטים, לחצו Save and continue.

בשלב זה תצטרכו לבחור את שם החנות. השם צריך להיות באורך של עד 20 תווים, והוא צריך להיות שם שלא קיים באטסי. כאשר תלחצו על Check availability תוכלו לגלות האם השם שבחרתם פנוי או שמא תצטרכו לבחור שם אחר.

דגשים לבחירת שם לחנות:

  1. בחרו שם קליט שמשקף את המותג שלכם. 
  2. כדאי לכלול שם ברור שמספר לקונים הפוטנציאליים במה החנות שלכם עוסקת.

 

אם השם שאתם רוצים תפוס, תקבלו הצעות לשמות חלופיים בהם תוכלו להשתמש. בחרו אחד מהם או חפשו שם מקורי אחר.

לחצו על "שמור והמשך".

הגענו לשלב המורכב יותר שבו נצטרך להזין מוצרים לחנות. 

כדאי להתחיל ולהעלות מוצר פשוט ככל האפשר, כדי להתנסות במערכת ולהכיר את תהליך ניהול המלאי באטסי. 

יש להכין - רצוי מבעוד מועד - את הפרטים הבאים בעבור כל מוצר שתרצו להעלות:

  1. שם המוצר (כותרת)
  2. טקסט לעמוד המוצר
  3. לפחות תמונה אחת למוצר (רצוי להשתמש בכל חמש התמונות שאטסי מאפשרים להעלות)
  4. מחיר
  5. פרטי משלוח - האופן שבו אתם מתכוונים לשלוח את המוצרים שלכם והמחירים

כל הפרטים האלו ניתנים לעריכה מאוחרת יותר, כך שתוכלו לשנות בהמשך. אז אל תחששו מטעויות או שגיאות, זה בדיוק המקום להתנסות במערכת ולבדוק איך היא עובדת. 

להתחלת התהליך, לחצו על Add a listing.

 

הזנת מוצר היא תהליך שעלול להיראות מסובך, אבל הוא פשוט למדי ברגע שמתרגלים למערכת. 

ראשית, העלו בין תמונה אחת לחמש תמונות, שישקפו את המוצר הראשון שלכם.

באיזור Listing details יש להזין כותרת למוצר. כתיבת כותרת נכונה היא תורה בפני עצמה באטסי, שיש ללמוד ולחקור לפי המוצרים, החנות, התחרות ועוד. תוכלו לקרוא כאן מגוון מדריכים בנושא, אבל בינתיים אני ממליץ שתזינו כותרת פשוטה שתסביר על המוצר שלכם ותו-לא. לאחר מכן תוכלו לערוך אותה לפי כללי הקידום.

 

לאחר שהזנו כותרת, נצטרך לספק פרטים נוספים על הליסטינג. 

מי יצר את הפריט. באטסי ניתן למכור פריטים שיצרתם בעצמכם, שמישהו ייצר עבורכם או כאלו שרכשתם ואתם מוכרים שוב. במקרה שייצרתם את הפריטים בעצמכם, סמנו זאת במקום המתאים. במקרה שקניתם את הפריטים או נעזרתם במישהו כדי לייצר אותם, תצטרכו לפתוח טופס ספקים או להצהיר על כך שמדובר בפריט וינטג' (בן 20 שנה ויותר).

מהו הפריט? בחרו מתוך הרשימה את המאפיין שמתאר בצורה הכי טובה את המוצר שלכם.

מתי יצרו אותו? במטרה לזהות האם מדובר במוצר וינטג' או חדש.

כעת נבחר קטגוריה למוצר שלנו. בחירת הקטגוריה היא עניין חשוב שמאפשר לאטסי להציב את המוצר שלנו בעמודים המתאימים באתר.

ניתן לבחור קטגוריה אחת או לסמן תתי-קטגוריות. ככל שתוסיפו יותר תת-קטגוריות, כך המוצר יופיע במקום מתאים יותר, ויופיע ביותר חיפושים באתר.

בהדגמה בחרתי בכלי קרמיקה (אספנות), ולכן אסמן את הקטגוריות הבאות:

Home & Living > Kitchen & Dining > Kitchen Storage > Jars & Containers.

כעת נזין את הפרטים הבאים:

מחיר - לפי המטבע שקבענו בשלב הקודם.

כמות במלאי - מספר הפריטים שיש לנו במלאי.

אפשרויות חידוש - האם המוצר מתחדש אוטומטית בסיום התקופה (4 חודשים) או יירד מהחנות. בחרו באופציה הידנית אם אתם רוצים לשלוט על המלאי שלכם בצורה טובה יותר, או חידוש אוטומטי אם תרצו שהמוצר יחזור לחנות ויהיה זמין לרכישה בתום ארבעה חודשים או כאשר ייאזל מהמלאי. חידוש אוטומטי עוזר לקידום החנות ותורם להגברת הטראפיק (תנועה של גולשים) לעמוד המוצר, אבל הוא נושא עלות של 20 סנט על כל חידוש.

סוג המוצר - מוצר פיזי (חפץ שאתם שולחים בדואר) או וירטואלי (קובץ להורדה).

תיאור המוצר הוא הטקסט שיופיע בעמוד המוצר שלנו.

הוא חשוב משתי סיבות עיקריות: ראשית, זה המקום שבו אנחנו יכולים לתמלל עבור המבקרים בחנות שלנו את המידע על המוצר, פרטים טכניים, מידות, אפשרויות נוספות ועוד. 

שנית, אפשר לכלול בו ביטויים שיסייעו לקידום עמוד המוצר במנועי חיפוש (SEO), וכן ליצירת טראפיק (תנועת גולשים) בתוך החנות שלנו.

כדאי מאוד לכלול בעמוד המוצר קישורים למוצרים משלימים ודומים, לקטגוריות רלוונטיות בחנות ועוד. כעת, בגלל שמדובר במוצר ראשון בחנות חדשה, אין צורך לכלול את המידע הזה, ולכן נסתפק בהזנת טקסט קצר ומידע טכני על המוצר. בהמשך נוכל לחזור ולהוסיף קישורים ותכנים נוספים.

קטגוריה - Section - היא ה"מדף" בחנות שלנו, שעליו "נניח" את המוצר שלנו. 

הסקשנים חשובים לארגון החנות, הם מועילים גם לקידום. לכן כדאי לבחור שמות ברורים שמתארים את החנות שלנו, היצע הפריטים ומאפיינים שונים. כדאי גם להשתמש בביטויים ומילות מפתח שטובים לקידום החנות במנועי החיפוש (SEO). לעת עתה, נלחץ על "Add your first section", ונזין קטגוריה ראשונה. לאחר מכן נוכל לערוך ולהוסיף קטגוריות נוספות לפי הצורך, אך בינתיים זה בהחלט מספק להכניס רק אחת.

וריאציות הן מרכיב חשוב בחנות באטסי, והן נועדו למצב שבו נרצה לכלול באותו הליסטינג אפשרויות שונות.

למשל:

  • טבעות נישואין בגדלים שונים,
  • צלחות בקוטר שונה,
  • מכנסיים במידה שונה,
  • חולצה בצבע שונה וכן הלאה.

בשלב הזה, נוותר על הזנת וריאציות ונמשיך לחלק החשוב של קביעת אפשרויות המשלוח.

נושא המשלוחים הוא מורכב למדי שמקומו למדריך בפני עצמו. בינתיים, כדי לא להסתבך, נפשט את העניינים ונגדיר משלוח פשוט ובסיסי.

  • מקור המשלוח - המדינה ממנה המוצר יוצא לדרך.
  • זמן טיפול - הזמן שלוקח לכם מהרגע שההזמנה התקבלה באטסי ועד השלב שבו אתם שולחים אותה ללקוח.

בהמשך תוכלו לקבוע מחירים לפי יעדים. המחיר יכול להיות שונה לכל מדינה, או זהה לכל המדינות. בשלב זה מומלץ לקבוע מחיר אחד למשלוחים בארץ, ומחיר נוסף למשלוחים למקום אחר בעולם. לאחר מכן, יהיה עלינו לחזור וליצור את פרופילי המשלוח שלנו בצורה יסודית יותר - ועל כך, כאמור, במדריך יעודי לנושא.

ניתן לקבוע מחיר משלוח למוצר אחד (One item) ומחיר נוסף לכל מוצר נוסף שהלקוח ירכוש בחנות שלנו (Each additional item). המטרה היא לתת הנחה לרכישה של 2 פריטים או יותר בחנות.

בדוגמה מצד ימין, תוכלו לראות שהזנתי עלות משלוח שונה לישראל, לאוסטרליה ולצרפת - ועלות משלוח אחידה לכל שאר המדינות בעולם. 

כעת הגענו לשדרוגי המשלוח, שם נוכל להוסיף אפשרויות לפי מה שנרצה להציע לקונים שלנו. למשל, שדרוג למשלוח מהיר בינלאומי, משלוח מבוטח וכן הלאה. לכל אופציה בחרו יעד (מקומי או בינלאומי), מחיר למוצר יחיד, ומחיר למספר מוצרים (אופציונלי).

בתחתית נוכל לבחור באופציה Save as a shipping profile. אפשרות זו תשמור את ההגדרות שהכנסנו הרגע לשימוש עתידי במוצרים נוספים בחנות. כדאי מאוד ליצור פרופיל משלוח, בכדי לעדכן במהירות את החנות במוצרים חדשים ולשייך אליהם פרופיל משלוח מתאים.

 

 

לאחר שהזנו את המשלוח, ייפתח לנו מחשבון זריז ושימושי שייאפשר לנו לבדוק שהכל תקין ושהזנו את הפרטים בצורה נכונה.

בחרו את המדינה אותה תרצו לבדוק, את השדרוג (אם ישנו), ותראו את עלות המשלוח בצד ימין. 

השתמשו בכלי הזה כדי לוודא שהמשלוחים שקבעתם תקינים, ושאין לכם בעיות מיוחדות.

כמעט סיימנו! 

כעת נזין תגיות למוצר. תגיות הן ביטויים שיעזרו לגולשים המחפשים מוצרים באטסי למצוא את המוצר הספציפי שלכם. יש מספר טכניקות לבחירת התגיות הנכונות, לעת עתה הזינו תגיות רלוונטיות המתארות את המוצר שלכם בצורה הטובה ביותר. לאחר מכן, תוכלו לחזור ולערוך את כל הפרטים, לפי השיטות לקידום חנות שבחרתם לנקוט. 

כאן תמצאו מגוון רחב של מדריכים שיעזרו לכם לבחור תגיות נכונות וללמוד כיצד להטמיע אותן בחנות.

בהמשך תוכלו לבחור גם חומרי גלם מהם מורכב המוצר. בחרו את החומרים בהם עשיתם שימו - הנתונים מופיעים בעמוד המוצר ומוצגים לגולשים המבקרים בו.

לסיום, לחצו על Save and continue בתחתית, או על תצוגה מקדימה (Preview) כדי לבדוק איך המוצר שלכם ייראה כשיעלה בחנות החדשה שלכם.

מכאן נגיע לעמוד הסטוק, עם המוצר שהכנסנו. נוכל להוסיף מוצרים חדשים (Add a listing) או להמשיך הלאה לשלב הזנת פרטי התשלום שלנו. 

אני ממליץ שלא להעלות עוד פריטים בשלב הזה, ולהמשיך לשלב הבא. לאחר מכן תוכלו לחזור ולהזין מוצרים לבחירתכם.

לחצו על Save and continue.

בחירת אמצעי התשלום היא שלב חשוב בפתיחת חנות חדשה באטסי. בשלב זה, האופציה של Direct Checkout לא פתוחה לחנויות מישראל. לכן, נוכל לבחור באחת מהאפשרויות הבאות:

  • תשלום דרך PayPal (מחייב חשבון פייפאל פעיל, זו הדרך היעילה והמומלצת ביותר לקבל תשלום דרך אטסי).
  • תשלום בדואר - הלקוח שולח אלינו את התשלום בהמחאה / מזומן לאחר הרכישה. מתאים בעיקר לרכישות מקומיות ולא מומלץ לאפשר אופציה זו בחנות שלכם מטעמי אבטחה ומניעת הונאות.
  • אחר - אפשרות להעברה בנקאית וכדומה. חשבו היטב האם תרצו להציע אופציה כזו ואת המשמעויות שלה. 

כאשר נסמן את פייפאל, נצטרך להזין את כתובת המייל שלנו בפייפאל - פעמיים. 

נמשיך להזנת פרטי תשלום בחנות שלנו. כאן נגדיר לאטסי כיצד למשוך כסף מהחשבון שלנו בכל מקרה שנידרש לשלם. דוגמאות לחיובים אפשריים באטסי:

  • תשלום עמלות ליסטינג (20 סנט לכל דף מוצר, ל-4 חודשים), וכן עמלות חידושים;
  • תשלום עמלות רכישה (3.5% מכל רכישה בחנות שלנו);
  • תשלום עבור קמפיינים שנערוך באטסי (Promotion) או בגוגל שופינג (מנוע החיפוש של גוגל למוצרים). 

תוכלו להזין פרטי כרטיס אשראי או לשלם בעזרת פייפאל.

זהו! אטסי מארגנים כעת את הנתונים - לוקח כמה שניות - ולאחר מכן הדף ייפנה לחנות החדשה שפתחנו. 

מעתה החנות נמצאת באוויר, וזה הזמן לעצב אותה, להעלות תמונת Cover, לוגו חנות, שורת Tag line בחלק העליון של החנות, להגדיר את תנאי ומדיניות החנות (Policies) ועוד.

עד כאן להפעם 🙂 

תוכלו לקרוא עוד על עיצוב החנות במדריך הבא לעיצוב של אטסי.

מאמרים רבים ומגוונים בנושא ניהול ותפעול חנות אטסי מוצלחת - תמצאו בקישור הזה.

מה עושים מכאן? הצעדים הבאים

רשימון יצוא: מה שחשוב לדעת כשמוכרים מוצרים לחו"ל

במשלוח בינלאומי, אתם מחוייבים על פי חוק להוציא מסמך רשימון יצוא, על כל משלוח וכל חבילה. במדריך זה תגלו כל מה שאתם רוצים, ובעיקר לא רוצים, לדעת על רשימון היצוא

איך למנוע מגולשים ממדינות מסויימות לקנות מהחנות

טיפ קצר אך חשוב: כיצד תוכלו להגביל את המדינות אליהן אתם שולחים מוצרים, כדי למנוע רכישות ממדינות אליהן אתם לא רוצים לשלוח מוצרים מטעמי מסים, עלויות משלוח ועוד. מדריך

כיצד להטמיע גוגל אנליטיקס בחנות שלכם באטסי

אחד הכלים החשובים שכל מנהל/בעל חנות באטסי צריך להכיר הוא גוגל אנליטיקס. במדריך הבא נלמד כיצד לחבר אנליטיקס לחנות שלנו באטסי בקלות ובזריזות

לוח חגים בינלאומיים למוכרים באינטרנט

אם אתם מוכרים בחנויות אונליין דוגמת אטסי או אמזון, אתם בטח יודעים שבתקופות החגים המכירות מזנקות לשמים. כאן תמצאו את רשימת החגים והאירועים המשמעותיים למכירות אונליין.

כך תערכו קמפיין ממומן להגדלת המכירות בחנות

קידום באטסי הוא לא עניין מסובך, אבל דווקא בגלל זה צריך לדעת איך לעשות אותו נכון כדי לדייק את התקציבים ולוודא שאינכם מבזבזים כסף. המדריך הבא יעזור לכם ליצור קמפיין מושלם

עשרות מאמרים על אטסי - למתחילים ומתקדמים

בקישור הזה תמצאו מגוון רחב של מאמרים ומדריכים שיעזרו לכם לנהל את החנות החדשה שלכם באטסי בקלות ובמקצועיות. איך לבחור מילות מפתח, כיצד לבנות ליסטינג מוצלח - ועוד תכנים

מאמרים ומדריכים שכדאי לקרוא

משלוחים לחו"ל

כל מה שצריך לדעת על משלוחים לחו"ל

כיצד שולחים מוצר לחו"ל? איך מחשבים את עלות המשלוח? כמה זמן לוקח למוצרים להגיע? מה זה רשימון ייצוא והאם כל עסק צריך להוציא אחד? כל השאלות והתשובות הקשורות במשלוחים לחו"ל. כדי לעשות קצת סדר בבלאגן, הנה כמה שאלות נפוצות ותשובות, הסברים מקיפים וגם דוגמאות למצבים ומחירים עדכניים.

קא-צינג למתקדמים - הגדלת המכירות באטסי

טיפים בדוקים ומוכחים שיגדילו לכם את המכירות באטסי

קופונים חכמים, מכירות משלימות ועוקבות, מוצרי Early Birds ו-First Chance, סגמנטים בתפוצה, קטגוריות תוכן מקדמות מכירות ועוד שיטות מוכחות ויצירתיות שאתם עדיין לא מכירים לשדרוג משמעותי בחוויית הקנייה בחנות שלכם באטסי. המדריך המלא והמקיף שיעזור לכם כל הדרך אל הקא-צ'ינג המיוחל

תגיות ומילות מפתח לחנות תכשיטים

כל תגית יהלום: מילות מפתח לחנויות תכשיטים באטסי

תחום התכשיטים הוא אחד התחרותיים והאגרסיביים באתרי מכירות, ולכן חשוב במיוחד למצוא מילות מפתח אפקטיביות ויעילות. במאמר (המקיף, והארוך, תתכוננו) הבא תמצאו עשרות המלצות למילות מפתח בדוקות – וגם אזהרה מכל אותן "רשימות מכולת" שמסתובבות באינטרנט ועלולות לגרום נזקים לחנות שלכם

אל תפספסו אף מדריך!

הרשמו כעת לרשימת התפוצה של כאן עובדים בכיף ותוכלו לקבל עדכונים על כתבות, מאמרים, מדריכים וטיפים לניהול העסק העצמאי, מסחר אלקטרוני, חנויות אונליין ועוד.
כתובת אימייל
פרטיכם ישארו חסויים במערכת