כל תגית יהלום: מילות מפתח חזקות לחנויות תכשיטים באטסי (ובכלל)

תחום התכשיטים הוא אחד התחרותיים והאגרסיביים באתרי מכירות, ולכן חשוב במיוחד למצוא מילות מפתח אפקטיביות ויעילות. במאמר (המקיף, והארוך, תתכוננו) הבא תמצאו עשרות המלצות למילות מפתח בדוקות – וגם אזהרה מכל אותן "רשימות מכולת" שמסתובבות באינטרנט ועלולות לגרום נזקים לחנות שלכם

תגיות ומילות מפתח לחנות תכשיטיםקטגוריית התכשיטים היא הפופולרית ביותר באטסי, והתחרות בתוכה היא עצומה. מילות מפתח, טקסטים ותיוגים הם עניין חשוב בכל ליסטינג ובכל חנות, אך בתחום כל כך רווי ועתיר-תחרות, חשוב כפליים להקפיד על איכות התיוגים ועל בחירה נכונה של מילות המפתח.

ברבות השנים עבדתי עם חנויות רבות שמוכרות תכשיטים: טבעות, צמידים, עגילים, שרשראות ועוד. במאמר זה אדגים את הדרך שבה אני ניגש לבחירת מילות המפתח – המשפיעה על כותרת המוצר, על התגיות, וכמובן שגם על הטקסטים שמלווים את המוצר. הגישה הזו מתאימה לחנויות באטסי, אבל כמובן שהיא רלוונטית גם לפלטפורמות ואתרי מסחר אחרים.

לא אפרט כאן על הטכניקות והכלים בהם עשיתי שימוש: לכך ייחדתי מאמרים רבים שתוכלו למצוא כאן באתר. העיקריים הם מחקר מילות המפתח של גוגל, keywordtool.io, soovle, lsigraph, Google Correlate, ubersuggest, Open Site Explorer, גוגל אנליטיקס + סטטיסטיקות החנות של אטסי, לחנות הספציפית בה אני מתמקד. כלים נוספים משמשים אותי כדי לבצע הצלבות נתונים, ניתוח סטטיסטי אם צריך (בד"כ אין צורך במחקר עומק שכזה עבור ליסטינגז), ועוד. לעוד כלים והמלצות, בקרו בעמוד הזה.

לפני שמתחילים, שתי אזהרות חשובות.

אזהרה ראשונה: בכל מקרה שאתם עורכים שינוי בחנות פעילה שבה יש טראפיק חזק וטוב, יש לעבוד על שכפולים של המוצרים ולא על המוצרים החזקים עצמם ע"מ לא לפגוע בחיפושים. אם מוצר מקודם בדף הראשון, אל תגעו בו. שכפלו אותו, ועבדו רק על השכפול (החדש). כדאי גם לערוך שינויים מאסיביים בצורה מדורגת, כדי לא לזעזע את המערכת יתר על המידה (בעיקר בחנות קיימת ופעילה). בחנויות חדשות או תקועות, מניסיוני, אין חשש: כמה שיותר שינויים, יותר טוב.

אזהרה שניה: באינטרנט מסתובבות אינספור "רשימות פלא" של מילות מפתח לתחומים שונים, ובהם גם תכשיטים. אל תשתמשו בהן על אוטומט. מדובר ב-Keyword Stuffing, משהו שגוגל (ובתקווה שגם אטסי, בקרוב) שונאים יותר מכל – ויש להיזהר מזה כמו מאש. במקום זה, ערכו עבודה יסודית ואמיתית, ואל תתבססו אף פעם על כל מני רשימות מכולת מועתקות שכולם (כולם!) משכפלים פעם אחר פעם. גם המאמר הזה מציע לכם שיטה לחשיבה על מילות המפתח והצעות להתחלת מחקר משלכם, ויש להיעזר בו רק כנקודת מוצא לאיתור מילים משלכם.

שלב ראשון – הגדרת יעדים

לכאורה, היעד שלנו מובן מאליו: להביא יותר אנשים לחנות ובכך להגדיל את המכירות. אבל זה לא בדיוק ככה. אנחנו לא רוצים 'סתם' להביא אנשים, אלא אנשים מתאימים, שיש סיכוי גבוה שירכשו את המוצרים שלנו. הגדלת חשיפות מבלי ליצור מכירות היא צעד שעלול, במצבים מסויימים, להיות יותר מזיק מאשר מועיל. אנחנו לא רוצים לאותת לאטסי על כך שיש לנו ליסטינג לא אפקטיבי – ומעדיפים שאחוז הצפייה:המרה יהיה גבוה ככל האפשר.

יעד נכון יהיה, אפוא, להביא את הגולשים הנכונים. לשם כך יהיה עלינו להבין מי הם, אותם גולשים "נכונים", וזה המקום לערוך מחקר דמוגרפי ולבנות פרופילי לקוחות (מבוססי נתונים ומחקר גישוש, כמובן, לא מומלץ "לנחש" את הדברים האלו או לסמוך רק על אינסטינקטים). על בסיס המחקר הדמוגרפי הזה, נוכל להפשיל שרוולים ולצאת לדרך.

חשוב לי להתעכב, לרגע, כדי להסביר מדוע מידע דמוגרפי חשוב כל כך לסוגייה שאמורה להיות, לכאורה, טכנית. ניסוח הטקסט שלנו יושפע מקהל היעד – אם אנחנו מוכרים טבעות לנשים צעירות, בגילאי 16-24, השפה שלנו תהיה שונה ומפת מילות המפתח תהיה קצת אחרת מאשר טבעות לקהל אחר, כמו נשים בנות 50+. איתור קהל היעד והדיוק שלו ישפר משמעותית את הביצועים ויעלה את ההכנסות בחנות, כי הוא ייאפשר לנו לכלול מילות מפתח שמדברות את הסגנון המתאים לקהל הרלוונטי לנו, במקום "לירות באפילה" ולכוון לכל עבר בלי מיקוד ובלי יעד מוגדר.

שלב שני – ניתוח המצב הקיים

לאחר שהגדרנו את היעדים ואת קהל/י היעד שלנו, נעצור ונתבונן על הנתונים שכבר קיימים לנו – אנליטיקס, סטטיסטיקות חנות, דפוסי שימוש והתנהגות גולשים. זהו מחקר חשוב שיש לעשות בלי קשר למחקר מילות המפתח שלנו, וגם כאן יש לו תפקיד משמעותי בזיהוי מילות המפתח שכבר עובדות טוב באתר שלנו.

שתי גישות לעניין – האחת אומרת לחזק את מה שכבר חזק, כך שאם אנחנו מזהים שמילים כמו Silver wedding ring הוא ביטוי פופולרי שמכניס לנו טראפיק רק, נתבסס עליו ונכלול אותו בהרבה פריטים בחנות. הגישה השניה אומרת שעל מה שקיים ועובד, צריך להוסיף שכבה חדשה של ביטויים שאין לנו בחנות או שלא עובדים טוב, ושיכניסו אלינו קהל חדש ומגוון יותר.

ואני אומר, למה לבחור? האופציה הטובה ביותר היא להשקיע קצת יותר זמן, לשפר את הביטויים החזקים, ולאחר מכן לגשת להעשרת מאגר מילות המפתח בחנות שלנו בביטויים חדשים, ביטויי זנב ארוך, וכן הלאה.

שלב שלישי – המילים עצמן

סופסוף הגעתי לעיקר, מילות המפתח, אותן חילצתי ממגוון מקורות כאמור. לכל מילה או קבוצת מילים שמפורטת כאן, אצרף הסבר קצר על אודות ההקשר והמשמעות, ועל איך כדאי להשתמש בה.

אני יוצא מנקודת הנחה שאתם כבר מכירים את הביטויים הקבועים, כמו Wedding Band או Promise Ring, האבחנה שבין Jewellery / Jewelry ומתי להשתמש בכל אחד מהם, וכן הלאה. עוד אני מניח שאתם יודעים שכדאי להוסיף מילים שמאפיינות את המוצר שלכם – Everyday Ring, Durable Ring for Men, או One of a kind statement jewelry, עצה שבטח כבר שמעתם (ויישמתם) בעבר.

עכשיו הזמן לקפוץ לתיאורים עצמם, ולהבין מדוע הם עובדים ואיך הם עושים זאת. את רובם אתם בטח מכירים, אבל אני חושב שרובנו משתמשים בהם "על אוטומט" מבלי להבין מה הם עושים (ולא, "להביא טראפיק" זה לא מספיק, צריך להבין גם איזה טראפיק הם מביאים, מתי ומדוע).

נתחיל בשאילתה פשוטה על הביטוי engagement ring, אותה מיינתי לפי נפח החיפוש:

SEO לתכשיטים תוצאות

השדה Avg. Monthly Searches נותן לנו את נפח החיפושים החודשי, ה-CPC את הביד (המחיר) המוצע לקליק בפרסום וה-Traffic Value את הערך הכספי (בהמרות) של הטראפיק המצטבר. ה-PPC Comp הוא התחרות בין המפרסמים על הביטוי. כאשר נמיין את התוצאות לפי נפח החיפושים החודשי, נדע אילו ביטויים אנשים מחפשים הכי הרבה (במקרה הזה בחרתי במנוע החיפוש של גוגל, באנגלית, ובארה"ב בלבד, יש לערוך מחקר בנפרד לכל מדינה אליה אנחנו מכוונים את הליסטינג שלנו ולשקלל את התוצאות יחד לכדי רשימה מאוחדת). למחקר הנ"ל השתמשתי ב-WordZe, כלי חינמי משובח ושימושי (לחצו כאן כדי להירשם אליו בחינם).

Set

בחודשים האחרונים – ובכל זאת, מדובר בתחום דינאמי שמתעדכן אחת לזמן קצר – חקרתי למעלה מ-25 חנויות תכשיטים. אחד הדברים שזיהיתי מאוד מהר הוא הפופולריות של המושג set, לא רק כביטוי חיפוש אלא יותר כקונספט שיווקי ועיצובי אפילו. בשורה התחתונה, חנויות שמוכרות (גם) סטים של תכשיטים, מוכרות יותר.

כאן מגיעים לכוחה של עבודת מחקר: היא לא נותנת לנו רק מילים או המלצות טכניות לליסטינגז שלנו, אלא גם, ובעיקר, שופכת אור על איך שהקהל שלנו 'עובד' – זאת אומרת – מתנהג וקונה. היא יכולה להשפיע על המוצרים שנייצר ועל האופן שבו נשווק אותם. ברגע שזיהינו ש-set, על כל שילוביו השונים והמגוונים, כמובן, הוא ביטוי "חפיש" ואפקטיבי מבחינת יחס המרה,  שווה לנו לשקול למכור סטים של פריטים בחנות שלנו.

דוגמאות נגזרות: Engagement Ring Set, Vintage 28K Gold Earrings Set.

שימו לב שכמעט תמיד מדובר יהיה בביטויי זנב ארוך, שצריכים להמלצתי להיות בין 25% ל-40% מכלל הביטויים שלכם בתגיות ובכותרות. בהקשר זה נסו גם ביטויים כמו Matching band או Matching Set למיניהם (כמובן, בצירוף הפריט, כמו 'טבעת' או 'עגיל' ולא רק כביטוי בפני עצמו).

His and Hers

גילוי נוסף שהיה לי הוא המשך ישיר של הסטים שהוזכרו קודם – תכשיטי His and Hers שמאוד פופולריים בחיפושים באטסי ובאתרי מסחר אחרים. זהו ביטוי זנב ארוך קלאסי, שבו יש פחות חיפושים בממוצע ליום, אבל יותר מכירות per חיפוש. גם כאן, שווה לשקול להוסיף ליסטינגז שבהם יש תכשיטים לזוגות ולהשתמש בביטויים מהשדה הסמנטי המשלים, כמו למשל Boyfriend and Girlfriend Rings וכדומה. אם תחפשו את הביטיים האלו באטסי, תבינו מיד איך הם עובדים ולמה כדאי לכם להתייחס אליהם ברצינות. אל תשכחו גם את ה-Unisex.

שלבו יחיד (Ring) ורבים (Rings) כדי לכסות את כל האפשרויות. למשל, His and hers wedding sets לעומת His and hers wedding set. שניהם קבילים, ורק ניסוי יספר לנו בדיוק מי עדיף על השני.

For Woman / For Women

עבור נשים (אבל גם גברים עובד, כמובן) הוא ביטוי תיאורי שמרחיב את הביטוי הרגיל ומכניס אותו למרחב הסמנטי של זנב ארוך. זה המקום לשאול – אם רוב הטבעות באטסי מיועדות לנשים, מדוע להוסיף ביטוי שהוא, לכאורה, לגמרי מיותר? התשובה פשוטה: כי ככה אנשים מחפשים. ברגע שאנחנו מתעלמים מהביטוי הזה לגמרי בחנות שלנו, מתוך מחשבה ש"כל התכשיטים שלנו הם לנשים גם ככה, אז למה לטרוח להזכיר את זה", ושוכחים שהקונים (א) לא מכירים בהכרח את החנות שלנו (ב) לא תמיד מזהים את החנות בתוצאות החיפוש והכי חשוב, (ג) מחפשים את המוצרים בצורה ממוגדרת באחוז לא קטן מהמקרים. נסו ותיהנו.

תיאורי חומר

קבוצה גדולה של מילות מפתח אפקטיביות נוגעת בחומריות של המוצר: Yellow Gold, 14K Gold, Red Gold וכן הלאה. שלבו את החומרים גם בתוך כותרת הליסטינג כדי לעזור לתת להם דחיפה קטנה בחיפוש. יש אנשים – להערכתי בין 10% ל-15% מהחיפושים – שמחפשים מוצר לפי החומר, הצבע, ואפילו איכות היהלום/זהב. נסו לשלב ביטויים כמו moissanite  או ביטויים יותר מתמחים כמו AAA (אם אכן יש לכם תכשיט מתאים, כמובן) ובדקו לאורך זמן כיצד הם מגיבים והאם הם מכניסים אליכם לחנות קהל מתמחה, שרגיל בקניית תכשיטים מהסוג הזה. מאותה הסיבה כדאי לשלב את הקראט והקרט של התכשיטים.

זה לא מביא טראפיק גדול, יש להודות, אבל זה כן מכניס אנשים רלוונטים שהופכים בחלק גדול מהמקרים לקונים אוהדים וקבועים של החנות. בעיקר בתחום תכשיטי היוקרה, זה טיפ חשוב ששווה בדיקה.

אם אתם משבצים את התכשיטים שלכם, חשוב לכלול את שם האבן המשובצת בפירוט בכותרות ובתגיות וכך גם בטקסט. כדאי להתעדכן בטרנדים השונים, מעת לעת, ולבדוק האם יש אבן חצי-יקרה כלשהי שאנשים מחפשים במיוחד, ושאתם יכולים להציע לקונים הפונציאליים שלכם. בכך תעשירו את ההיצע בחנות ואת הסיכויים למכירות מלקוחות חדשים ורעננים.

ביטויי הקשר: Promise, Friendship, Bridal, Estate

יש ביטויים הקשורים לטבעות ומאותתים לקונה על הפונקציונליות שלהן. חלקם מעוגנים בתרבות (האמריקנית, למשל) והם זרים לנו, כישראלים. כדאי להכיר אותם ואת ההקשרים והאירועים שסביבם אנשים קונים טבעות:

  • להבין את ההבדל בין Wedding Ring לבין Proposal או Proposing, לבין מילים כמו Promise ו-Engagement,
  • לדעת מתי (ומי, ומדוע) קונים Estate Ring,
  • להכיר את הקונספט (והעיצוב) של Infinity Ring או Eternity Ring,
  • להבחין בין Fashion Piece ל-Statement Piece,

ויש עוד הרבה דוגמאות, אבל הבנתם את הקטע.

מילים נרדפות כנקודת מוצא לחיפושים

כדאי להריץ חיפוש במנועים של מילים נרדפות, כדי לחלץ ביטויים נוספים. רובם מובנים-מאליהם, אבל אולי שכחתם כמה ואולי תקבלו כמה רעיונות חדשים – מה שיעיל במיוחד בעיקר למי שאנגלית אינה שפת האם שלו. הנה, למשל, מה שמקבלים כשמחפשים "תכשיט" ב-thesaurus.com:

bracelet, brooch, costume, earring, gem, glass, gold, jewel, knickknack, necklace, ornament, pendant, silver, tiara, treasure, trinket, adornment, anklet, band, bangle, bauble, beads, bijou, brass, .cameo, chain, charm, choker, cross, crown, diamonds, finery, frippery, ice, junk, lavaliere, locket, pin, regalia, ring, rock, rosary, solitaire, sparkler, stickpin, stone, tie pin

מילים נרדפות לתכשיט

אני אוהב לבדוק כל אחד מהמילים האלו בנפרד במנוע החיפוש וגם בכלי ה-SEO השונים בהם אני משתמש, כדי להבין את ההקשר המילולי ואת פוטנציאל החיפושים הרלוונטיים. כשאני נתקל בביטוי שאני לא מכיר, כמו "wampum" אליו הגעתי בחיפוש עוקב ל-pendant, אני מריץ גם חיפוש בגוגל תמונות, ובוויקפדיה – כדי להבין באיזה מוצר מדובר, האם התיוג רלוונטי למוצר שאני מבקש לקדם, וגם ללמוד האם מדובר בביטוי שאנשים אכן מחפשים באטסי (ומחוצה לה, בגוגל).

לא לשכוח לעשות שכפולים ו-AB Test

אני ממליץ תמיד ליצור ליסטים כפולים כדי לערוך מחקר AB – ומוצרים עם וריאציות הם הזדמנות מצויינת לעשות את זה באופן 'טבעי'. למה הכוונה? אם אתם מציעים טבעת מסויימת ב-3 סוגי זהב: לבן, אדום, צהוב – יש לכם בעצם ארבעה ליסטים פוטנציאליים. אחד לזהב הלבן, אחד לאדום, אחד לצהוב, ואחד למוצר הווריאציה. כל ליסטינג צריך לקשר לשניים האחרים. עם הזמן תוכלו לראות איך כל אחד מהם מגיב בחיפושים, מה שנותן לנו יותר מידע על העדפות הקהל שלנו מאשר ליסטינג מאוחד עם שלוש וריאציות שונות.

ולסיום: היו יצירתיים

לפני כמה שנים, חיפוש LSI גילה לי שיש גם Divorce Ring ושהעניין הזה מאוד פופולרי בעולם. עד לאותו הרגע, לא שמעתי על התופעה, אבל מאז אני מבין עד כמה היא מעניינת וחשובה כדי להוסיף טוויסט לחנות שלכם. למעשה, הוספה של טבעות גירושין (קראו עליהן קצת אונליין, זה מרתק!) לחנות העלתה תמיד את הטראפיק ומשכה קהל חדש לחלוטין עם מאפיינים דמוגרפיים שלפעמים סתרו את קהל היעד המקורי של החנות (זוגות צעירים ומאושרים לפני נישואים VS אנשים אחרי או לקראת גירושים). זה נהדר, משום שברגע שאנחנו מרחיבים את קהל היעד שלנו ופותחים את החנות לקהלים חדשים, אנחנו מעלים את הסיכוי לחשיפה ומכירות.

המאמר הזה הוא בעצם מבוא למבוא לענייני SEO לחנויות תכשיטים (ובכלל). הוא נועד לתת לכם כלים, וצורת חשיבה, ועל הדרך לתרום לכם גם כמה ביטויים יעילים ומילות מפתח שכדאי לשלב בליסטינגז שלכם. חשוב מאוד לרכוש כלים ויכולות בניתוח נתונים סטטיסטיים בסיסיים בחנות האטסי שלכם, כמו גם במחקרי מילות מפתח – זהו אחד הדברים החשובים שיעזור לכם להפוך חנות בינונית ותקועה, לחנות מוצלחת ומשופרת.

כמו תמיד, אם יש לכם שאלה, או משהו לא ברור – שלחו לי הודעה פרטית ואשמח לעזור.

אל תפספסו אף מדריך!

הרשמו כעת לרשימת התפוצה של כאן עובדים בכיף ותוכלו לקבל עדכונים על כתבות, מאמרים, מדריכים וטיפים לניהול העסק העצמאי, מסחר אלקטרוני, חנויות אונליין ועוד.
כתובת אימייל

מאמרים מומלצים עבורכם

אל תפספסו אף מדריך!

הרשמו כעת לרשימת התפוצה של כאן עובדים בכיף ותוכלו לקבל עדכונים על כתבות, מאמרים, מדריכים וטיפים לניהול העסק העצמאי, מסחר אלקטרוני, חנויות אונליין ועוד.
כתובת אימייל
פרטיכם ישארו חסויים במערכת