אטסי משיקה מערכת להקמת חנות אינטרנט עצמאית

אטסי עושה צעד דרמטי בזירת המסחר האלקטרוני ומשיקה את pattern – מערכת המאפשרת למשתמשים להקים אתר מסחר עצמאי ולנהל אותו בקלות דרך ממשקי החנות הרגילים. השירות יעלה 15 דולר בחודש (בנוסף לעמלות הרגילות של אטסי), והוא לא זמין בשלב זה לחנויות הפועלות מישראל. כל מה שצריך לדעת על השירות החדש והמבטיח

אטסי עושה מהלך דרמטי שמבקש לשנות את פני זירת המסחר האלקטרוני ומביא בשורות חדשות לבעלי חנויות באינטרנט. קבלו את Pattern, שירות חדש וטרי מהניילונים, שהושק הלילה (רביעי) ומהווה מעין הכלאה בין חנות מסחרית באטסי לבין אתר מסחר עצמאי על פלטפורמת Wix, למשל. באטסי זיהו את הביקוש ההולך וגובר לאתרי מסחר עצמאיים שיהיו נגישים גם לאנשים ללא רקע טכנולוגי עשיר, ולאלו שמעוניינים להקים אתר פרטי – אך בלי להוציא סכומי כסף גדולים (יחסית).

בניגוד ל-Wix שדורש מהמשתמשים לבנות אתר מאפס, כולל כל התמונות, הקישורים, התכנים, המחירים וכדומה, ולנהל את הכל פעמיים (גם באטסי וגם שם),  אטסי מנצלת את העובדה שיש לה מאגר לקוחות ענק שכבר עשה את רוב העבודה הקשה ומציעה ללקוחות הקיימים שלה לייצר אתר מסחרי, בנפרד מהמערכת המוכרת של אטסי, על בסיס החנות הקיימת.

השירות לא פתוח בשלב הזה לחנויות הפועלות מישראל (בגלל שאטסי לא פתחה את שירות Direct Checkout לקהל הישראלי). המחיר הוא 15 דולר לחודש, בנוסף על עלויות העלאת הליסטינגס ועמלות המכירה והסליקה הרגילות באטסי.

למי Pattern מיועד?

לבעלי חנויות קיימות באטסי או לאנשים המעוניינים לפתוח ולנהל חנות באטסי ובמקביל רוצים להקים גם אתר עצמאי משלהם.

pattern

איך זה נראה?

בשלב הזה אטסי מציעה מספר מצומצם של תבניות אך צפויה להגדיל את ההיצע כבר בשבועות הקרובים. ניתן להתרשם מאתרים שהוקמו על התשתית בקישורים הבאים: דוגמה 1, דוגמה 2, דוגמה 3, דוגמה 4, דוגמה 5, דוגמה 6.

חנות הפועלת על פלטפורמת pattern של אטסי

מה בעצם זה נותן?

בראש ובראשונה – חיסכון בזמן וכסף. כמו שציינתי, למי שאין עניין או את המשאבים להוציא סכומי כסף גדולים על אתר מסחר ייעודי יוכל לעשות זאת בשבריר מהעלות. כמו כן, ההתממשקות לחנות האטסי הקיימת תחסוך עשרות שעות של העלאת מוצרים והגדרתם במערכת, כולל התיאורים, התמונות, המחירים, דמי המשלוח וכו'. גם החנות של אטסי וגם האתר מבוססים על אותה מערכת ואין צורך להקריב את אחד מהם לטובת השני. בעלי חנויות יכולים להשקיע במקום אחד (אטסי) ולקבל מיידית גם אתר מכירות עצמאי במראה אחר ומרענן.

כרטיס ביקור ומיקוד גולשים. אמנם חנות אטסי יכולה להיות מרשימה למדי אבל אתר ייעודי משדר משהו אחר ללקוחות שלכם, המזהים (במודע או לא) שהשקעתם את המאמץ בלייצר חוויה במיוחד בשבילם. בנוסף, שיטוט באטסי הרבה פעמים יכול להוביל את הלקוחות הפוטנציאלים לחנויות אחרות בתוך אטסי. זה קורה, למשל, כאשר אתם משווקים בפייסבוק, הגולשים מגיעים (בתשלום) לחנות שלכם באטסי – ומשם ממשיכים הלאה. באתר ייעודי הלקוחות שהבאתם באפיקי השיווק שלכם יישארו אצלכם, ואתם יכולים להיות בטוחים שלא איבדתם לקוחות כי הם מצאו משהו נוצץ אחר אצל המתחרים.

בלי כאבי ראש. באתר ייעודי הרבה פעמים יש צורך להתעסק בתחזוקה שוטפת, לדאוג לשדרוגים, לוודא שאין פרצות אבטחה, לוודא תאימות לתקנים שונים, לשדרג טכנולוגיות וכו'. ב-Pattern דואגים לכם להכל, אתם רק (טוב, "רק") צריכים לנהל את החנות שלכם ולהביא אליה גולשים. לדוגמה, המערכת תומכת באופן מלא במובייל ולא דורשת התאמות נוספות מצדכם. כמו כן למערכת אין מגבלת אחסון, תוכלו להוסיף כמה עמודים ותמונות שרק תרצו.

דגש על מסחר. Wix אמנם מאפשר לבצע מסחר אלקטרוני בפלטפורמה שלו, אבל זה לא הייעוד המרכזי של החברה. אטסי יודעים מי קהל הלקוחות שלהם וידאגו לשיפור מתמיד ביכולות המסחר האלקטרוני. דוגמה בולטת לכך היא תמיכה מובנית באנליטיקה של מה שקורה באתר, שנותנת מידע נוסף לזה שתקבלו מחיבור החנות לשירות של גוגל אנליטיקס. שירות חשוב נוסף שהמערכת מציעה היא תמיכה מלאה, לטענתם, בכלים לאופטימיזציה למנועי חיפוש (SEO).

עיצוב. אמנם האתר מבוסס על חנות האטסי שלכם אבל אין שום חובה שהוא יהיה דומה לאטסי מבחינת העיצוב. המערכת מאפשרת לכם לבחור מתוך מספר תבניות מוכנות מראש שעליהן ניתן לבצע התאמה אישית של הצבעים וכן הלאה.

נקודות למחשבה

עוד מוקדם מדי מכדי לשפוט ולא ברור עד כמה השירות של Pattern מוצלח או לא, אך ממבט ראשון עולות כמה נקודות:

  • עיצוב – באופן הבולט ביותר ניתן לראות כי העיצובים ב-Pattern נראים מאוד דומים זה לזה, מה שלא מאפשר לייצר ייחודיות גדולה למותג. ייתכן בהחלט שבעיה זו תפתר בעתיד במידה ויוצגו תבניות נוספות.
  • יש להדגיש כי השירות כרגע תקף רק לבעלי חנויות שיש להם Direct Checkout, שירות שעדיין לא קיים בישראל.
  • העלויות של דמי העסקה (לרבות עמלות) נשארים זהים אך עליהם יש להוסיף עוד 15$ בחודש על השירות החדש.
  • המחיר החודשי אינו כולל תשלום על דומיין, במידה ותרצו שיהיה לכם כתובת אתר ייעודית.

מאמרים נוספים בנושא מסחר אלקטרוני

אהבתם את הפוסט? בקרו בדף הפייסבוק של "כאן עובדים בכיף" והרשמו לרשימת התפוצה של האתר:

 

הרשמו לעדכונים על מאמרים חדשים: