גמד ענק או: מדוע כל כך כיף לשמח אנשים זרים

באינטרנט יש המון קבוצות, של גמדים וענקים, בין זרים מוחלטים או קרובים-רחוקים. תקבלו מתנה נחמדה, ותוכלו לשלוח מתנה כזו בעצמכם. ולרגע, אמנם קצר אבל חשוב ומתגמל מאוד, תרגישו קצת יותר מחוברים

אחרי המון שנים של עצלות, ו"בפעם הבאה", הצטרפתי החודש למשחק "גמד ענק" בפייסבוק. חשבתי ארוכות מה אשלח לענקית שלי, ולבסוף החלטתי להרכיב לה חבילה שכולה ערב Girls night in עם פינוק חורפי מיוחד. רכשתי חליטות צמחים ופירות, ורדים ועשבי תיבול אורגניים ריחניים להפליא, אותן ארזתי אחר כבוד בשקיות מרשרשות וקופסאות פח וינטג'יות; הוספתי צעיף כותנה בהדפס הודי עז-צבע, רקחתי (טוב, רקחו עבורי) שמן אמבט ריחני-אורגני בהרכבה אישית; ואל קופסת החמימות הזו צירפתי גם סרט בנות מתקתק ודביק וכמובן, פופקורן, כי שום ערב מול הטלוויזיה לא מושלם בלעדיו.

את הכל ארזתי היטב, בסרט כחול (סליחה), הוספתי מעל מכתב אישי (בכתב יד!), למישהי שאני לא מכיר בכלל. איחלתי לה שנה טובה ומפנקת, ובחיי, התכוונתי לכל מילה.

בדרך למדתי שיש משהו מיוחד בלתת מתנה לאנשים שלא יודעים מי אתם ואתם לא יודעים מי הם באמת. לשלוח חתיכה קטנה מעצמכם, בקופסה וצלופית מרשרשת, למישהו שהוא זר מוחלט. לרגע אחד, נוצר קשר כזה, שמראה שדווקא הניתוק בינינו – בני האדם – הוא זה שאגבי ואקראי. יותר משאני נהנה לחכות למתנה שלי, נהניתי מהתהליך של להרכיב את המתנה הזו, שלה.

אני כותב את הפוסט הזה, כי אני חושב שבין חבריי יש הרבה אנשים שעשויים ליהנות מאוד ממשחק כזה. כי אני מאמין שהוא יכול לתרום לכם לכמה רגעים של אושר קטן וילדותי ושמח ונוסטלגי. כמו פעם. כי אני חושב שהוא – אולי – יגרום לכם לעשות את זה, ולא רק להגיד "בפעם הבאה" או "כבר מאוחר מדי בשביל זה" או "אני זקנ/ה מדי למשחקים האלו".

יש המון קבוצות, של גמד ענק, בין זרים מוחלטים או קרובים-רחוקים. תקבלו מתנה נחמדה, ותוכלו לשלוח מתנה כזו בעצמכם. ולרגע, אמנם קצר אבל חשוב ומתגמל מאוד, תרגישו קצת יותר מחוברים. אני בחרתי את יאללה 2014 בעקבות המלצה של חברה. אבל אל תעצרו שם: יש המון קבוצות, כל השנה, והרבה אנשים שישמחו להיות הענקים/גמדים שלכם.

(ועכשיו, סלחו לי, נראה לי שאני צריך אינסולין כי חטפתי סוכרת)

קרדיט תמונות: טל איתן,

הרשמו לעדכונים על מאמרים חדשים: