הנה זה מגיע: גוגל+ לעסקים

בעוד כשבועיים תשיק גוגל+ את דפי העסקים והמותגים שלה, ותציע שורה ארוכה של כלים אטרקטיביים לבעלי עסקים הרוצים לשווק את פעילותם באינטרנט. מה זה אומר על עתיד השיווק באינטרנט, וכיצד יכולים העסקים של היום להיערך לשיווק הרשתי של מחר?

הרשת החברתית החדשה של גוגל, גוגל פלוס, מספקת בימים האחרונים כר נרחב לדיונים, ספקולציות ואינספור מאמרים מסוגים שונים ומשונים. בעוד שגולשים רבים עושים את דרכם פנימה אל הרשת – שעודנה סגורה לרישום ומחייבת הזמנה – ממשיכים החבר'ה מגוגל לשמור את הקלפים הכבדים לסיבובים הבאים בבאז השיווקי המטורף שכבר החל. כעת מגיע תורם של בעלי העסקים שעד כה נותרו באפילה ושאלו את עצמם את שאלת מיליון הדולר: כיצד תטפל הרשת החברתית החדשה, אם בכלל, בפרופילים עסקיים.

"מומחים" מטעם עצמם, בעיקר, התחבטו ארוכות בשאלה וחלקם נפלו בפח כשטענו שגוגל לא תציע בכלל שירותים לעסקים כדי "לשמור על אווירה אישית ואינטימית עבור משתמשיה". אותם מומחים התקשו – וכנראה עודם מתקשים – להבין את החשיבה העסקית שמאפיינת את עידן הרשת של ימינו: המשתמשים הם אמנם העיקר, אבל העסקים הם אלו שמניעים את גלגלי התוכנית העסקית והכלכלית שעומדת מאחורי הצלחתו, או כישלונו, של אתר. במילים אחרות, רשת חברתית לא יכולה להתקיים בלי אנשים פרטיים, אך היא גם לא יכולה להרשות לעצמה להתעלם לחלוטין מעסקים ומותגים המבקשים לעשות את דרכם פנימה.

יתרונות הרשתות החברתיות עבור עסקים

בעבור בעלי עסקים רבים, הרשתות הללו מציעות נוסחה מנצחת לשיווק ולקידום עצמי. הן מאפשרות אינטראקציה כמעט-ישירה עם קהל עצום של לקוחות פוטנציאליים, ומעניקות לעסק כלים מצויינים לשמירה על קשר עם לקוחות קיימים. רמת החשיפה ברשתות החברתיות היא לא רק גבוהה, אלא גם מפולחת, ובניגוד לפרסום בפורטלים ואתרים רחבים, פרסום ממוקד מטרה באתרי נישה וברשתות חברתיות ממוקדות מעלה משמעותית את אחוז ההמרה – מספר הגולשים שנחשפים לפרסומת, מגיבים אליה, ומצטרפים למעגל הלקוחות של המפרסם.

לפי הדיווחים בעוד כשבועיים תשיק גוגל+ את דפי העסקים והמותגים שלה, כשהראשונים שצפויים לקחת חלק בניסוי הם ערוץ הטלוויזיה MTV, יצרנית הרכב פורד, ו-Mashable, הבלוג הנהדר בנושאי טכנולוגיה ואינטרנט. בינתיים, הפיצה גוגל טופס מקוון שבו בעלי עסקים ואתרים יכולים לבקש להצטרף לניסוי כדי לבדוק את הפלטפורמה החדשה ולסייע לחברה ללמוד לעומק את הצרכים של הקהל העסקי.

בגוגל לא מספרים מה יכלול השירות, אך בדיווחים שונים הוצגה האפשרות שהוא יהיה משמעותי עבור עסקים רבים, וחשוב לא פחות מדף/קבוצה בפייסבוק או חשבון טוויטר מתוחזק היטב. לפי הערכות שונות, השירות יכלול כלים חדשים לעסקים וכן אינטגרציה טובה עם השירותים העסקיים השונים של גוגל: Google Apps, שירות מודעות המילים (AdWords), וכמובן – מנוע החיפוש. כפי הנראה, פרופיל עסקי בגוגל+ יסייע לקידום העסק במנוע החיפוש הפופולרי, מה שצפוי להפוך את הפרופילים העסקיים של גוגל ללהיט עבור בעלי עסקים המשקיעים סכומים נכבדים בקידום אתריהם במנוע החיפוש.

בשורה התחתונה

בהערכה זהירה אוכל לומר שהמהלך של גוגל הוא אחד הגדולים והחשובים שנעשו עד כה ברשת האינטרנט. מה שהחל כמנוע חיפוש מינימליסטי וחזק, הפך במהירות לחברה החתומה על מפעלים טכנולוגיים פורצי דרך, המניבים פעילות עסקית עצומה בהיקפיה. כיום קיימים עסקים רבים העושים שימוש ישיר ועקיף גם יחד בפיצ'רים השונים של גוגל, רבים מהם עסקים שנוצרו במיוחד כדי לשרת את הצורך העסקי להופיע במנוע החיפוש (חברות "קידום אתרים"). השילוב של הכלים השונים של גוגל ברשת חברתית אחת, שכרגע נמצאת במרכז תשומת הלב הציבורית באינטרנט ובכלל, יחד עם כוח שיווקי חזק ואגרסיבי ומותג פופולארי ואמין ביותר, עשויים להפוך את גוגל+ לזירה העסקית שפייסבוק לא הצליח להרים.

לא מן הנמנע שבעתיד הקרוב פעילות מקוונת של עסקים ומותגים תהיה חייבת לקחת בחשבון עבודה עם גוגל+, יחד או בנפרד מפייסבוק וטוויטר. החברה תציע שילוב של פרופיל עסקי עם כלי מעקב מתקדמים (Google Analytics), שירותי פרסום ומודעות מילים, אימייל, קבוצות, חיפוש ונוכחות בדפי תוצאות חיפוש, מערכת לניהול תוכן וידאו באמצעות YouTube, ניהול מסמכים מקוון ואפילו מסחר אלקטרוני, מה שיהפוך את עסקת החבילה הזו לכדאית במיוחד עבור עסקים שחפצים בפתרונות מקצה לקצה, במקום אחד, ובמנוי אחד שצפוי, לפחות לפי הערכות ובשלב הראשון, להיות חינמי לחלוטין.

קשה עדיין לקבוע כיצד יגיבו החבר'ה מפייסבוק למהלך, אם בכלל, ואיך הם יוכלו להתחרות בהצעה המפתה של גוגל לעסקים. מה שכן אפשר לומר בביטחה זה שעסקים שישכילו היום ללמוד את הטכנולוגיות והפלטפורומות החדשות – יצליחו בגדול בעידן החדש שגוגל מנסה ליצור עבור כולנו.

הרשמו לעדכונים על מאמרים חדשים: