טיפים למתחילים: ניהול לינקים אונליין

מספר כלים פשוטים וחינמיים יעזרו לכם להפוך את הגלישה ברשת ליעילה יותר. החל מארגון וקטלוג הקישורים שלכם באמצעות "סימניות גוגל", דרך גלישה יצירתית עם "סטאמבל" וכלה בתוסף השומר את הקישורים שלכם לקריאה במועד מאוחר יותר

האינטרנט מלאה בתכנים, מדריכים וכלים שימושיים ביותר. מדי פעם אנחנו פוגשים אותם, בקישור שקיבלנו מחבר או מצאנו בבלוג מוצלח, או סתם מחיפוש אקטיבי ממושך בגוגל. חלקנו שומרים אותם למועדפים שלנו, אבל אלו – כך למדתי בדרך הקשה – הולכים לפעמים לאיבוד או סתם מתבלגנים ומתמלאים לעייפה עם הזמן, בהיעדר קטלוג נכון.

דרך אחת בה ניסיתי לארגן את הפנינים שלי, הייתה באמצעות תיקיות מועדפים. כל לינק שווה שבו נתקלתי קוטלג במקום המתאים לו, אבל גם זה היה יעיל באופן חלקי בלבד. אחרי שנתיים-שלוש של פעילות מקוונת, הקטלוג הזה היה יותר מדי עמוס ולמצוא בו את מה שחיפשתי היה כמעט בלתי-אפשרי.

כלים אחרים, כמו דלישס שאוטוטו יחזיר את נשמתו לבורא, הפכו את ניהול הקישורים ליעיל יותר, ולאחרונה הגיע שירות חדש של גוגל לעשות סדר מוחלט ויסודי בבלאגן.

הסימניות של גוגל

הסימניות של גוגל יעשו לכם סדר בלינקים

הכירו את google bookmarks. הוא כולל כלי לייבוא הלינקים שלכם מדלישס, אם השתמשתם בו בעבר, וכן פלאגינים לדפדפנים השונים שהופכים את הוספת הלינקים למאגר שלכם לפשוטה ויעילה. תוכלו לתייג כל קישור באמצעות תגיות, ובממשק עצמו לפלטר את התוצאות לפי התגית, התאריך, הכותרת או התוכן. כמובן שתוכלו להחליט אם רשימה מסוימת היא פרטית או ציבורית, במידה ואתם רוצים לשתף את הקישורים שלכם עם אחרים.

דרך טובה נוספת לשמור קישורים ולמצוא לינקים לדברים מעניינים ושימושיים ביותר, היא באמצעות stumbleupon. זו מעין רשת חברתית של חובבי אינטרנט, אליה כל אחד יכול לעלות קישור מעניין בתחום כלשהו. אתם יכולים לדפדף בנושאים השונים, ולקבוע – עבור כל קישור אליו תגיעו – אם הוא "טוב" או "רע". כמו אתרי דירוג רבים אחרים, המקדמים תוכן לפי הצבעות הגולשים, אבל עם ממשק חביב ביותר ונגיש יותר גם למשתמש הממוצע ומטה.

כנראה בשל כך, הוא מושך אליו משתמשים לא מעטים, החולקים עם העולם את הקישורים המעניינים ביותר בהם נתקלו ברשת. סטאמבל, בקיצור, הוא כלי נהדר לשעות הפנאי וגם לענייני עבודה. אני משתמש בו כדי לגרות את בלוטות היצירתיות, וקופץ מנושא לנושא כמו שאני אוהב. המוח שלי, כך גיליתי, מאחסן את הלינקים השווים אצלו, ובשעת הצורך יודע לעשות שימוש בכל המידע המצטבר בו במהלך השיטוט הממכר הזה. מומלץ בחום.

לפעמים אני נתקל בלינקים שווים, אבל אין לי חשק או זמן לקרוא אותם לעומק, ובכל זאת אני רוצה לוודא שאחזור אליהם בהזדמנות הראשונה שתהיה לי. במיוחד לשם כך המציאו את הפלאגין "שמור לאחר-כך" – לפיירפוקס, כרום, אייפון ועוד. בלחיצה ימנית על המסך תוכלו לסמן את הלינק לקריאה מאוחרת, ולגשת אל הדפים ששמרתם כשיתפנה לכם קצת זמן. אם הלינק שווה, הוסיפו אותו למועדפים שלכם. ואם לא? השליכו אותו החוצה או שמרו אותו בארכיון הפנימי של התוסף.

יחד עם הכלים האלו, והפלאגינים המתאימים, הגלישה ברשת הופכת ליעילה ביותר. אז בפעם הבאה שתרגישו רגשות אשם על זה שאתם מבזבזים זמן בקפיצה מלינק ללינק, תוכלו לומר לעצמכם שמתישהו, במרוצת הזמן, זה בטח יהיה שימושי.

הרשמו לעדכונים על מאמרים חדשים: