הקו המשווה: כמה עולה חנות במרמלדה, שופינג לאשה ואתרי מסחר שיתופיים אחרים

כמה עולה לפתוח חנות אינטרנט למכירת עבודות יד (או בכלל) באתרים השונים בארץ? כמה עולה לפתוח חנות במרמלדה? מה המחיר של שופינג לאשה ומה מציעים המתחרים הקטנים יותר? השוואת מחירים בין אתרי המסחר השיתופיים בישראל – וגם כמה המלצות

אחד המאמרים הפופולרים באתר הזה עוסק בהשוואה בין מחירי החנויות באטסי, אמזון ואיביי. אך יוצרים רבים מעדיפים להתחיל בקטן ולמכור לקהל הישראלי, או בוחרים לפנות אך ורק לקהל המקומי. במקרה כזה, תוכלו להקים אתר עצמאי משלכם, או לפתוח חנות באחד מאתרי הקניות השיתופיים. כמה זה יעלה לכם?

ראשית כדאי לציין שהאתרים הגדולים בארץ (מרמלדה, שופינג לאשה, my stores) גובים מחיר חודשי קבוע ודורשים התחייבות למינימום 6 חודשים עד שנה, וכן עמלות מכירה על כל רכישה בחנות שלכם. למרבה הצער, חלקם לא מפרסמים מחירים ברורים – יש יאמרו אפילו שומרים את המחיר שלהם כאילו ומדובר בסוד שמור – וכדי לדעת כמה תשלמו תצטרכו לסבול שיחות מכירות מעצבנות עם נציגי האתר. איזה מזל שעשיתי את זה בשבילכם ?

בנוסף, ממש כמו באתרים בחו"ל, גם בארץ יש עמלות נוספות דוגמת עלות גבייה על כרטיס אשראי ו-PayPal / פתרון סליקה אחר (כמו פיימי במרמלדה), בהתאם לאופן התשלום שתבחרו וההסדר שתעשו עם חברות הסליקה.

הערה: המחירים מתעדכנים מדי פעם. נתקלתם במחיר חדש באחד האתרים המצויינים כאן, או הכרתם אתר שלא מוזכר בכתבה? אשמח אם תצרו קשר או תספרו על כך בתגובות.

וכעת, לסקירה המלאה. כמה עולה לפתוח חנות אינטרנט למכירת עבודות יד (או בכלל) באתרים השונים בארץ?

כמה עולה חנות במרמלדה?

את "מרמלדה מרקט" לא צריך להציג: כל מי שעוסק/ת בתחום עבודות היד מכיר/ה את אתר המכירות הישראלי הצבעוני והנהדר הזה, בו פועלות חנויות רבות של יוצרים ישראלים במגוון רחב של תחומי יצירה, אמנות ואומנות. לצד מכירת מוצרי וינטג' מחודשים, בגדים ומזכרות נוסטלגיות – יש בו אחוז נכבד של יוצרים ויוצרות שמציגים ומוכרים את עבודותיהם לקהל הישראלי.

היתרונות של מרמלדה ברורים: הוא פונה לקהל הקונים המקומי, בשפה העברית, ומסיר חסמי קנייה שמאפיינים אתרים בינלאומיים. יוצרים רבים מעדיפים לעשות את צעדיהם הראשונים במכירות באינטרנט בשפת האם שלהם, לנהל את המסחר מול קהל קונים מקומי. גם העבודה במטבע המקומי (שקלים במקום דולרים, ליש"ט, יורו וכדומה) פשוטה יותר ונוחה יותר, וכך גם ההתעסקות הפיננסית בדיווח לרשויות המס על הכנסות, מע"מ וכדומה. זה חוסך משאבים ואנרגיות ומסיר גם קשיים לוגיסטיים הכרוכים בשילוח בינלאומי (שלעתים יכול להיות מאוד יקר ולא כלכלי לקונה ולמוכר גם יחד).

החסרונות נגזרים מהיתרונות: האתר פונה לקהל מצומצם וקטן למדי שאינו בר השוואה בכלל למספר הרוכשים הפעילים באתרים בחו"ל. מראש אנו מגבילים את עצמנו לנישה קטנה ומצומצמת, שבה התחרות גבוהה והתמחור חייב להיות תחרותי מאוד והולם את שיטת התמחור הישראלית. עבודות יד בארץ זולות יותר מאשר בחו"ל בגלל מספר רב של גורמים, בראש ובראשונה התניות תרבותיות, והפערים מול העולם גבוהים ביותר.

market.marmelada.co.il

מסלול א' – התחייבות לשנה וחצי – 200 ש"ח לחודש לפני מע"מ + 4.5% על כל מכירה.

מסלול ב' – התחייבות לשנה – 300 ש"ח לחודש לפני מע"מ + 4.5% על כל מכירה.

בנוסף, על כל מכירה יש עמלה של 4.5% (ללא מחיר מינימום) ויש תקופת התחייבות מינימלית של 12 חודשים.

אין הגבלה על מספר המוצרים שאפשר לפרסם בחנות. קידום ממומן בתוספת תשלום.

הערה: בעבר המחיר היה 200 ש"ח לחודש/שנה, וגבו עמלה של 5%, אבל רק על מכירות מעל 2,000 ש"ח. מוכרים שכבר יש להם חנות באתר יצטרכו לשלם את המחיר המעודכן עם חידוש החוזה שלהם.

My Store’s

https://www.my-stores.co.il/

המתחרה הישראלי למרמלדה מבית buy2 לא הצליח לבסס עדיין את מעמדו בשוק, אבל הוא מציע חלופה ועושה מאמצים ניכרים לתפוס מקום בזירת המסחר בישראל.

באתר אין אזכור של מחירים, ורק כאשר פותחים חנות מקבלים אימייל צנוע ובו מחירים "החל מ-". לא ברור מדוע גם באתר הזה מתייחסים למחיר כאיזה סוד מסחרי ומדוע אין מדיניות תמחור ברורה ופומבית.

מסלול א' – התחייבות ל-12 חודשים: החל מ-149 ש"ח/לחודש (כולל מע"מ). ללא עמלות מכירה.

מסלול ב' – ללא התחייבות: החל מ-199 ש"ח/חודש (כולל). ללא עמלות מכירה.

באתר מציעים 14 ימי ניסיון, פרק זמן קצר ולא מספק, בפרט כשמדובר על חנות וירטואלית שלוקח לא מעט זמן להקים ולבסס. הצעת שיפור לבעלי האתר – תנו תקופת ניסיון ארוכה יותר, ורכשו את אמון הלקוחות שלכם דרך התנסות חיובית.

שופינג לאשה

https://www.shoppinglaisha.co.il/

האתר מבית "ידיעות אחרונות" פועל תחת מותג המגזינים "לאשה", ומקודם בעיקר בפורטל הלייפסטייל xnet ומדי פעם גם ב-ynet ובשבועון לאשה (המודפס). רוב המכירות באתר הן של מוצרי אופנה וסטיילינג, אבל יש בו גם מדור סביר למדי של עבודות יד וחפצי אמנות (בעיקר שימושית).

מסלול א' – התחייבות ל-12 חודשים –  159 שקלים/חודש (כולל מע"מ) + 5% עמלה על כל מכירה – סה"כ: 1908 ש"ח/שנה לפני עמלות מכירה.

מסלול ב' – התחייבות לחצי שנה (6 חודשים מלאים) – 179 ש"ח/חודש (כולל מע"מ) + 5% עמלה על כל מכירה. סה"כ: 1,074 ש"ח לחצי שנה או 2,148 ש"ח לשנה, אם בוחרים להמשיך.

הבוטיק

http://www.habutik.co.il/

אתר לא כל כך מוכר אבל חביב בהחלט, שמציג מדיניות דומה לזו של אתרים בחו"ל ובאופן כללי מסתמן להיות אפשרות טובה לעסקים קטנים מאוד שלא רוצים להתחייב לתשלומים חודשיים כבדים מיד על ההתחלה.

פתיחת חנות באתר הנה ללא תשלום, ואין התחייבות או תשלום חודשי קבוע. משלמים רק עמלה של 3.5% על מוצרים שנמכרו דרך החנות.

כאמור, זה מקום טוב להתחיל בו, בעיקר אם אתם מתכוונים לרכז את כל מאמצי השיווק שלכם בפעילות ברשתות החברתיות ולבצע את הקידומים בעצמכם, ולא רוצים "להתחלק" בהכנסות שלכם עם האתרים הגדולים יותר. עם זאת, לא ברור מה הטראפיק באתר והאם זו חלופה ראויה למתחרים.

יו בוטיק – u-boutique

http://shops.u-boutique.co.il/

עוד אתר עצמאי ומסקרן, שבו אפשר לפרסם מוצרים למכירה בעברית לקהל המקומי, או באנגלית (באתר נפרד) לקהל הבינלאומי. אין דמי הרשמה או דמי מנוי קבועים, וגם אין התחייבות, אך תצטרכו להיפרד מ-10% עמלה על כל מכירה שתבצעו באתר.

i-market

http://www.i-market.co.il/

i-market היא פלטפורמה לא כל כך מוכרת, שמציעה חלופה לאתרים הישראלים ועובדת במודל כלכלי שונה מהשאר.

משלמים דמי הקמה חד פעמיים בסך 400 ש"ח, + עמלה של 10% על כל מכירה. דמי ההקמה כוללים הקמת דף חנות ו-20 מוצרים המוקמים ע"י הצוות, לאחריהם ניתן להעלות מוצרים עצמאית, ללא תוספת תשלום. אין עלות חודשית.

קרדיט תמונות: Designed by Freepik,

הרשמו לעדכונים על מאמרים חדשים: