טיפים להגברת הטראפיק והרווחים מהחנות שלכם במרמלדה מרקט

במקום להביא טראפיק מבחוץ ולהוציא הרבה כסף על קידומים, תוכלו לנצל את החשיפה שכבר יש למרמלדה במטרה להשיג קונים לחנות שלכם. איך למקסם את הטראפיק האורגני של מרמלדה וכיצד תוכלו להגביר את הרווחים שלכם בחנות בכמה טיפים קצרים ופשוטים

מרמלדה היא זירת מסחר ישראלית שהתחילה כפלטפורמה למכירת עבודות מעצבים ומוצרי אמנות ואומנות ייחודיים. עם זאת, בשנים האחרונות היא התרחבה מאוד וכיום היא כוללת מגוון רחב של חנויות, ובהן גם יבואנים של מוצרים תעשייתיים מהמזרח. העליה במספר המוכרים, יחד עם הכניסה של מוצרי ייבוא בעלויות נמוכות, הביאו לכך שהתחרות בין החנויות הולכת וגדלה. לאחרונה ראיתי שנפתחה שם אפילו חנות אופטיקה, שמוכרת משקפיים ועדשות מגע, וכמה חנויות שמוכרות מוצרי דרופשיפינג מאליאקספרס ושות'. במצב כזה, לא פלא שמוכרים קטנים רבים שאני משוחח איתם, מספרים שהם מוצאים את עצמם מתקשים לבצע מכירות, ומחפשים רעיונות להגברת התנועה והמכירות בחנות.

בהקשר של הגדלת המכירות, אחת העצות שנותנים בפורומים וקבוצות דיון, היא להביא טראפיק מבחוץ אל תוך החנות. למשל, ע"י קמפיינים בפייסבוק וכדומה. עם זאת, אני חושב שזה לא הדבר הנכון לעשות, בטח לא כשלב ראשון. בדומה לאטסי, גם במקרה של מרמלדה, ולמעשה בכל מרקט פלייס, עדיף לנצל את הקהל הפנימי, קרי זה שכבר נמצא בתוך מרמלדה. במילים אחרות, לפני שאנחנו ממהרים להביא גולשים מן החוץ, ע"י השקעת משאבים בשיווק וקידום, עלינו למקסם את הטראפיק שכבר קיים במרמלדה. את הקהל שאנחנו מביאים בעצמנו אפשר וכדאי להפנות לאתר עצמאי, וכך לא לשלם עמלות מכירה גבוהות ולא להסתכן בזליגה של קהל שעלה לנו לא מעט כסף לחנויות אחרות במרקט.

אז איך למקסם את הטראפיק הקיים במרמלדה ולהגביר את הרווחים שלכם? הנה כמה טיפים:

הוסיפו מוצרים לחנות

בדומה לאטסי, גם במרמלדה נכון להגדיל את מלאי המוצרים בחנות ככל שרק אפשר. העלו כמה שיותר פריטים לחנות, צרו מגוון קטגוריות וצרו שכפולים של מוצרים חזקים עם מילות חיפוש אלטרנטיביות כדי להגביר את הניראות שלכם בחיפושים.

צרפו פרטי התקשרות בדף המוצר

מרמלדה אומרים שחלק גדול מהמכירות מתבצע דרך הטלפון, וזה נכון בחלק מהמקרים שבדקתי. בגלל שהם מצהירים על כך בשיחות המכירה שלהם עם אנשים המתעניינים בפתיחת חנות אצלם, כך הם מסבירים גם את דמי המנוי שהם גובים מדי חודש מבעלי החנויות.  אני יכול להמליץ לתפוס אותם במילה ולבדוק את העניין: הוסיפו בכל דף מוצר את מספר הטלפון שלכם, רצוי במקום בולט ומודגש.

הציעו הנחה על רכישה טלפונית

אל תסתפקו רק בהוספת מספר הטלפון שלכם לדף המוצר. כדאי להציע, בתוך דף המוצר, גם הנחה לקונים שיבצעו רכישה טלפונית. זה אמנם יותר טרחה מאשר מכירה אונליין, אבל כך תוכלו לחתוך בעמלת המכירה שאתם משלמים להם. בהתחשב בכך שאתם משלמים דמי מנוי, אני חושב שזה הוגן לשני הצדדים.

בנוסף, במכירה טלפונית תוכלו ליצור קשר אישי יותר עם הקונים שלכם, להכיר אותם, ואם אתם טובים במכירות, תוכלו גם למכור להם מוצרים נוספים, שדרוגי משלוח או להציע להם להצטרף לרשימת התפוצה שלכם.

עשו אופטימיזציה למנועי חיפוש

מרמלדה משווקים את עצמם ע"י הצגת הנוכחות שלהם במקומות גבוהים במנוע החיפוש של גוגל. זה נכון, מצד אחד, ומנגד – ברוב המקרים הדפים המקודמים חזק בגוגל הם דפי תגית, שבהם מוצגים מוצרים רבים, ולא רק שלנו. הסיכוי להמרה ספציפית בחנות שלנו יורד משמעותית עקב כך.

הפתרון יהיה לעשות אופטימיזציה ברמת המוצר הבודד. יש לערוך מחקר מילות מפתח ולהשתמש בכללי ה-SEO המקובלים על מנת למקסם את התוצרים. עוד על קידום במנועי חיפוש וטכניקות ל-SEO תוכלו לקרוא כאן.

השתמשו בגוגל אנליטיקס ו-Search Console

חשוב מאוד להטמיע גוגל אנליטיקס ולערוך מחקר עומק על ביצועי החנות על פני תקופה ארוכה ככל האפשר. ניתן לבדוק ביצועים על בסיס שבועי או חודשי, כדי לנטר את השינויים שאתם עורכים, את התוצאות של קמפיינים שיווקיים, וגם כדי להבין כמה טראפיק מגיע מתוך מרמלדה וכמה אתם מביאים בעצמכם. עוד תוכלו לגלות את מילות המפתח החזקות שהביאו את הקונים לחנות, זמן השהיה באתר ועוד.

במרמלדה – בניגוד לאטסי – אפשר גם לחבר את החנות ל-Search Console של גוגל וכך לקבל כלים מתקדמים יותר לניתוח הטראפיק וביצועי האתר.
עדכון: בבדיקה שערכתי בעקבות משוב שהתקבל לפוסט הזה, התברר כי אי-אפשר לחבר את החנות לקונסול במצבים מסויימים. במידה ואינכם מצליחים, מומלץ לפנות לתמיכה הטכנית של מרמלדה ולבקש מהם לפתוח את האפשרות הזו עבורכם. לא הצלחתי להבין מדוע בחלק מהחנויות אפשר (מצ"ב צילומסך של חנות מחוברת לקונסול) ובחלק לא. אולי החבר'ה במרמלדה יצליחו להסביר את פשר התופעה?

חנות מרמלדה מחוברת לקונסול

לינקים פנימיים

בדומה לאטסי, ולמעשה לכל דף מוצר בתוך מרקט פלייס, גם במרמלדה חשוב לכלול לינקים למוצרים נוספים בחנות. אם הליסטינג מדבר על טבעת זהב צהוב, למשל, כללו קישור לטבעת זהה, בזהב לבן וזהב ורוד.
הוסיפו גם קישור לקטגוריות נוספות, כמו טבעות, תכשיטים משלימים ועוד.

צרו סטים ומאגדי מוצרים

דרך יעילה להגביר את התנועה לחנות היא ליצור מאגדי מוצרים או סטים. מדובר בליסטינג שבו אתם כוללים מספר פריטים, בהנחה. למשל, טבעת, שרשרת וזוג עגילים. את עמוד המוצר הזה יש לקשר לעמודי המוצר הנפרדים של כל פריט במאגד.

דרשו חשיפה

כשיהיו בידיכם נתוני האנליטיקס, תוכלו להחליט האם המרקט מצדיק את דמי המנוי החודשיים ואת העמלה שאתם משלמים. אם הטראפיק שנכנס מתוך מרמלדה לא מספק, הרימו טלפון ודרשו מהצוות לקדם אתכם. לקוחות שלי קיבלו כך חשיפה במגוון פלטפורמות הקידום של מרמלדה, כמו המדור 'הכר את המוכר' שעזר בחשיפה והביא כמות צנועה של מכירות, דרך פרסום בפייסבוק ואפילו הפקה של סרט וידאו פרסומי שעלה בדף הפייסבוק של מרמלדה והביא מכירות יפות לאחר תקופה של יובש בחנות.

ערכו סיילים ומבצעים (אבל בזהירות)

מרמלדה עורכים מבצעי מכירות רבים מאוד לאורך השנה. כתוצאה מכך, התפתחה קהילת קונים חובבת מבצעים והנחות. זה נחמד מפעם לפעם, אבל באופן קבוע זה יכול לשחוק את שולי הרווח שלכם ולהקטין את ההכנסות. בחרו בקפידה את המבצעים שלכם ואל תרגילו את הקונים למחירי רצפה. כאן תוכלו לקרוא על הדרך ליצור מבצע מכירות אפקטיבי.

עוד מדריכים על מסחר אלקטרוני

הרשמו לעדכונים על מאמרים חדשים: