מחקר מתחרים: כיצד להשתמש ב-SimilarWeb לקידום האתר שלכם

SimilarWeb הוא כלי שימושי מאוד לניתוח הטראפיק, מקורות התנועה, מאפייני הגולשים והלקוחות הפוטנציאליים של המתחרים שלכם. כך תשתמשו בו נכון לקידום האתר שלכם (וגם כדי לבלוש אחר המתחרים שלכם)

SimilarWeb הוא כלי חינמי (יש גם גרסת פרימיום בתשלום) שעוזר לנתח את התנועה לאתרי אינטרנט שונים. המידע שהוא מביא אינו מדויק ב-100%, אבל מצליח – בדרך כלל – לקלוע להיקפי התנועה, מקורות התנועה ומאפייני התנועה לאתרים שאותם בודקים. כחלק מתהליך הייעוץ והליווי העסקי עם יזמים שאני עובד איתם, אני משתמש בו כדי לקבל מידע ראשוני על המתחרים שלהם, וגם על ביצועי האתר שלהם. הוא אמנם לא מחליף את הנתונים המקיפים והמדויקים של אנליטיקס, אבל מאפשר הצצה אל מאחורי הקלעים של האתר שלכם או/ו של המתחרים שלכם. במדריך הזה אסביר, בקצרה ככל האפשר, על המידע שהוא מציג ועל האופן שבו תוכלו להשתמש בו כדי לחקור את המתחרים שלכם בקלות ובאנונימיות.

מסך הכניסה של SimilarWeb פשוט ביותר. כל שעליכם לעשות הוא למלא את כתובת האתר שאתם רוצים לחקור.

מסך הכניסה של SimliarWeb

תחת Discover any Website or App, יש להקליד את כתובת האתר/אפליקציה שאתם רוצים לחקור. נניח ואני אוסף מידע עבור לקוח שמוכר תכשיטים. כאשר חיפשתי בגוגל "תכשיטים", הגעתי למגוון עמודים וחנויות, וגם אתרים של מתחרים ישירים ועקיפים. אחד מהאתרים שעלו לי, היה האתר של מגנוליה, בכתובת magnolia-jewellery.com. נמלא את הכתובת בשדה, ונלחץ על Start. כעבור מספר שניות ייפתח מסך ובו המידע המלא על האתר ומקורות התנועה שלו.

טראפיק למגנוליה

המסך נראה אולי מבהיל, אבל זה לא כל כך נורא כשיודעים מה כל נתון אומר. בחלק העליון נקבל מידע על שם האתר, הטקסט המוביל ל-SEO (כותרת ותיאור) וצילום. כפי שאפשר לראות, הנתונים אינם מופיעים בסקירה ב-SimilarWeb. נקבל גם את המיקום העולמי שלו (הטראפיק של האתר ביחס לטראפיק העולמי), המיקום שלו בישראל ואת המיקום שלו בקטגוריה הרלוונטית לתחום התוכן של האתר (במקרה שלנו, לא זמין). על פי רוב, הנתונים האלו אינם רלוונטיים עבורנו – והם אנקדוטיאליים במהותם במקרה ואתם לא מנהלים את אחד האתרים הבאמת-גדולים במדינה או בעולם. בעבור רוב העסקים הקטנים והאתרים העצמאיים, המידע הבאמת-מעניין ב-SimilarWeb מופיע בהמשך המסך, תחת כותרת ה-Traffic Overview ואילך.

הטראפיק למגנוליה לפי SimliarWeb

בחלק זה נראה מידע על הביקורים באתר על פני תקופת זמן מוגדרת, כשברירת המחדל היא לתקופה של שישה חודשים). במקרה של מגנוליה נרשמה עליה בטראפיק מתישהו במהלך יולי-אוגוסט, ככל הנראה בעקבות קמפיינים ועבודת קידום שנעשתה באתר. בצד ימין נקבל מידע כללי (הערכה די מדוייקת, כאמור), ש-SimilarWeb מספק על התנועה לאתר: כ-160 אלף ביקורים בחודש האחרון (ירידה של 7.08% מהחודש הקודם), זמן שהייה ממוצע של 4 דקות ו-20 שניות, אחוז נטישה (מספר מבקרים שנכנסים לעמוד אחד ומיד יוצאים ממנו) של 51.63%. נתון מעניין נוסף שבמקרה הזה מרשים למדי, הוא מספר הדפים לכל ביקור: ביקור ממוצע באתר כלל דילוג של המשתמש בין 14.91 עמודים – כנראה שהגולשים המגיעים לאתר מפשפשים בתכנים שבתוכו וצופים במוצרים רבים לפני שהם נוטשים את האתר.

ניתן לשנות את תקופת הזמן בחלק העליון בממשק, אבל האופציה סגורה למשתמשים בתשלום.

שינוי תקופת זמן ב-SimliarWeb

בהמשך הדף נראה את הטראפיק בחלוקה לפי מדינות, כדי לדעת מהיכן מגיעים הגולשים לאתר:

מקורות תנועה למגנוליה לפי SimliarWeb

במקרה הנ"ל, 83% מהגולשים מגיעים מישראל (עליה של 7.18% לעומת התקופה הקודמת), כ-11% מפורטוגל (עליה של כמעט 35% מהתקופה הקודמת, נתון מעניין ומוזר למדי) וכן הלאה. זה חשוב כדי להבין מי קהל היעד של מגנוליה ומי מגיע לבקר בחנות המקוונת שלהם. אם יש לכם אתר בינלאומי, חשוב מאוד לדעת מי הקהל שמבקר באתר שלכם, וכמובן, גם באתרים של המתחרים שלכם.

נמשיך לרדת בדף, ונגיע לאיזור ה-Traffic Sources, שחושף בפנינו את מקורות התנועה לאתר – את האתרים, הכלים או הדרכים שבהם הגולשים מגיעים לאתר. החלוקה היא:

  • תנועה ישירה – Direct – כמו למשל אנשים שהקלידו את כתובת האתר בדפדפן שלהם או שמרו את הכתובת במועדפים שלהם.
  • הפניות – קישורים יוצאים מאתרים אחרים המובילים לאתר.
  • חיפושים – כניסות לאתר דרך חיפושים במנועי חיפוש שונים, ובראשם גוגל.
  • סושיאל – הפניות מרשתות חברתיות (פעילות של החברה בפייסבוק, אינסטגרם, פינטרסט וכו', או לינקים שגולשים אחרים שיתפו בדפים/פרופילים שלהם).
  • הפניות המגיעות במייל – מדיוור וקישורים שאנשים שולחים במייל הפרטי שלהם.
  • דיספליי (Display) – טראפיק מפרסומות תצוגה באתרים שונים / מנועי חיפוש.

מקורות תנועה לאתר מגנוליה לפי אתר similarweb

במקרה של מגנוליה, תמהיל לא רע של מקורות תנועה: כ-13% תנועה ישירה, 10% הפניות, כ-42% מחיפושים, 24% תנועה מרשתות חברתיות (הפירוט מיד בהמשך), 7% מייל וכ-4% מהפרסום בדיספליי.

החלק של ה-Referrals מעניין כי הוא אומר מי קישר לאתר של מגנוליה והזרים להם גולשים. אם נבין מי מכניס טראפיק למתחרים שלנו, נוכל ללמוד היכן כדאי לנו להראות נוכחות ולהזרים משתמשים גם לאתר שלנו. במקרה הנ"ל, ההפניות היעילות ביותר של מגנוליה מופיעות בהמשך:

רפרלים דרך similarweb

מתוכם, קפץ לי לעין האתר של ראש1 – שכנראה גם רומז לנו על קהל היעד של מגנוליה ועל זירה שבה הם מקיימים פעילות שיווקית ומסחרית כדי להביא קונים לאתר שלהם. בצד ימין ניתן לראות את האתרים אליהם מגנוליה מוציאים קישורים – אבל במקרה הנ"ל הנתונים די משעממים ולא יעילים במיוחד להבנת הפעילות העסקית שלהם.

נמשיך לגלול את הדף ונגיע לאיזור החיפוש ב-SimilarWeb. שם נוכל לראות כמה מהטראפיק של האתר אותו אנחנו בודקים מגיע ממנועי חיפוש (במקרה של מגנוליה – כ-42%), ואילו מילות מפתח פופולריות מביאות את הגולשים לאתר. נראה כמה מהגלישה היא אורגנית, ז"א חיפושים רגילים (כ-88%), וכמה היא קידום ממומן במנוע החיפוש (כמעט 12%). עוד נוכל לראות את מילות המפתח שמקדמי האתר בחרו לרכוש כדי לקדם אותו בתשלום – מה שחושף בפנינו לא רק את אסטרטגיית הפרסום שלהם והטרגוט שלהם, אלא גם את הבעיות עמן הן מתמודדים (לדעתי: קניבליזציה ע"י מתחרים, נוכחות נמוכה בחיפוש אורגני ובעיות בכל הקשור ל-SEO של האתר שלהם).

בהמשך הדף מציע SimilarWeb מבט על עבודת הסושיאל של האתר, ומקורות התנועה אליו מרשתות חברתיות שונות. במקרה של מגנוליה, הטראפיק העיקרי הוא מפייסבוק (97.81%), קצת אינסטגרם (1.93%) ומספר זעום של גולשים מרשתות אחרות, דוגמת יוטיוב, פינטרסט וכו'.

סושיאל לפי similarweb

 

SimilarWeb מציע גם התבוננות על פרסום הדיספליי של האתר אותו אנחנו בודקים, כמו שאפשר לראות בהמשך הדף. באתר של מגנולה 3.85% מהטראפיק מגיע ממודעות תצוגה, כאשר האתרים הבולטים המקדמים את האתר הם דה מרקר, כלכליסט, ראש אחד ופרסומות ביוטיוב. עיקר הפרסום הוא דרך רשת הקידום של גוגל ונראה שלא נעשה שימוש בכלי דיספליי אחרים.

פרסום דיספלי דרך SimliarWeb

נגלול לנו מטה ונגלה את תחומי העניין של הקהל – נתון מאוד חשוב שסוקר עבורנו את קהל הגולשים של מגנוליה שעשוי להיות רלוונטי ומעניין גם עבורנו. כדאי מאוד להשוות את הנתונים האלו למידע שנאסוף ממחקר מתחרים דרך הכלים של גוגל, כפי שתוכלו ללמוד לערוך במאמר הבא.

תחומי עניין בחנות של מגנוליה לפי SimliarWeb

הנתונים המופיעים כאן הם קצת מבולבלים ולא מדוייקים, אבל נותנים שיקוף לא רע בכלל של תחומי העניין של הגולשים המבקרים בחנות. למשל, אנחנו יכולים לדעת שהם מתעניינים בתינוקות, כסף, יציקות, חנות, ואולי גם בהריון, פאזלים ותשבצים 🙂 משמאל נוכל לראות באילו אתרים הם מטיילים (ניתן להרחיב את הרשימה ע"י הרשמה לאתר ותשלום על מנוי).

גרסת הפרו של SimilarWeb מציעה מגוון כלים שמשדרגים את השימוש בתוכנה ונתונים שמאפשרים לעשות הנדסה-לאחור של אתרי המתחרים במטרה לחשוף את אסטרטגיות השיווק שלהם. אבל גם המנוי החינמי, כאמור, מספק מספיק מידע שיכול לשמש אתכם כמקור השראה ורעיונות, כדי ללמוד על המתחרים שלכם ולשפר את הפעילות האינטרנטית שלכם.

עוד כלים מעניינים

מאמרים מומלצים עבורכם

אל תפספסו אף מדריך!

הרשמו כעת לרשימת התפוצה של כאן עובדים בכיף ותוכלו לקבל עדכונים על כתבות, מאמרים, מדריכים וטיפים לניהול העסק העצמאי, מסחר אלקטרוני, חנויות אונליין ועוד.
כתובת אימייל
פרטיכם ישארו חסויים במערכת